Ratelende klep?

Gestart door thaMini, 14-04-2009 23:48:32

Vorige topic - Volgende topic

thaMini

Goeienavond allemaal,

Mijn eerste post op dit forum ( :eusa_dance:).

Tijdens mijn zoektocht naar een leuke t5 estate ben ik in het zuiden des lands op een goedkope Volvo gestuit.

Echter, de motor heeft een flinke ratel. Deze ratel lijkt van een van de kleppen te komen, ik kan niet zeggen welke.

Het gaat niet weg na tien minuten of bij warme motor en klinkt flink als je gas geeft.

Wat kan dit zijn? Kapotte hydraulische klepstoter? Als ik dit geluid op mijn werk zou horen (Wartsila 9l46) zou ik denken aan een kapotte veer of losgeschoten halve maan vebinding.

Heeft iemand ervaring met een dergelijk geluid?

Overigens, ik heb de auto niet gekocht, flinke krassen rondom, gescheurd spatbord LV en deukjes rondom. De auto lijkt te hebben klemgezeten, misschien zelf tijdens een rit. Echter ik heb het kenteken niet en weet niet zeker of dit een no go of een buitenkans is voor iemand. Als men hier anders besluit wil ik best locatie kenbaar maken, maar wil tot nu toe niet mensen zwartmaken.

Freakybaby

Er zijn genoeg volvo's met werk eraan. Als de prijs naar de staat van de auto is maak je niemand zwart. Er zijn hier ook genoeg mensen die wel durven aanpakken.

Het gescheurde spatbord LV vind ik vooral vreemd, je moet nogal wat kracht zetten om staal te scheuren.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

thaMini

Dat klopt, en ik durf zelf ook aan te pakken. Maar ik wil graag eerste even weten wat het is en of de prijs van de auto bij reparatie niet over de kop gaat.

Ik ken dit geluid niet en wellicht heeft iemand ervaring.

Ik ben persoonlijk ook meer van motorisch iets oplossen dan carrosserie.

Maar goed, niemand een idee of gelijksoortige ervaring?

marc-850

Staat deze toevallig in Bergeyk...?

thaMini

Jij mag niet meer raden  ;)

marc-850

Ik denk dat er wel meer mee aan de hand is dan kleppen of klepstoters. Leken me meer de lagerschalen. Ding ziet er verder ook niet uit, zoals je zelf al zei.
Vraagprijs was meen ik 2300 euri, mocht hem binnen 10 minuten al meenemen voor 1000...

Hij had wel een paar leuke 2-series staan..

thaMini

Hahaha, ja, eerst mekkeren dat ik de velgen er niet bij zou krijgen.
Na wat lullen, en klagen over de auto kon ik hem voor 800 meekrijgen.
Aardige druk op dat carter ook, rookpluimpjes uit peilpijp. En hij maar zeggen dat dat hoort... Het is toch geen stoomboot?