vreemd geluid in z'n vrij

Gestart door henry classic v70, 14-04-2009 09:54:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

henry classic v70

Hallo volvo professoren...........
Ik heb onlangs de koppelingsplaat, drukgroep en druklager laten vervangen want de koppeling begon te slippen. Alles is er nieuw ingekomen maar nu hoor ik een vreemd geluid als de v70 ('97 lpg-g3 280000km) in z'n vrij staat. Het is net alsof er iets meeloopt zo'n nokkelend geluid en dit alleen als het koppelingspedaal niet is ingetrapt. Trap je vervolgens de koppeling in dan is het geluid weg, laat je deze dan weer los dan komt het terug. Het vreemde hiervan is dat het geluid niet altijd even goed hoorbaar is; de ene keer hoor het heel duidelijk de andere keer veel minder of juist niet. Ook heb ik het idee dat als de auto in z'n vrij staat en je dan gas geeft dat het geluid minder wordt of bijna weg is.............

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn of zijn er misschien andere volvo liefhebbers die dit ook wel eens hebben gehad dan wel hebben gehoord en wat zou er moeten gebeuren om dit geluid weg te krijgen

vrgr. Henry 

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

Ik zou zeggen dat het dan toch met het pas gemonteerd spul te maken heeft.
Meestal hoor je dit ook als het druklager/groep aan vervangin toe is.

Garantiewerk?

henry classic v70

Nou dat is het nu net. Alles zit er nieuw in en ik ben al bij de monteur geweest, die alles erin heeft gezet, met dit euvel. Die monteur is een echte volvo liefhebber en heeft dan ook uitgelegd hoe zo'n druklager werkt en dat het druklager er nieuw in is gekomen (alsook de koppelingsplaat en drukgroep).
Alleen heeft hij geen idee wat dat vreemde geluid zou kunnen zijn.
Je hoort het dan ook alleen in z'n vrij als de koppeling niet is ingetrapt, trap je de koppeling in dan is het geluid weg. Ik heb al meerdere berichten gelezen op het 850 forum hierover maar het is net elke keer iets anders, misschien dat Dennis850 (ook regelmatig op dit forum) hier iets meer over zou kunnen vertellen. Had hem al een persoonlijk berichtje gestuurd maar heb helaas nog niets terug gekregen, even afwachten nog maar.....

vrgr. Henry 
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

UserID6342

Wat je hoort is 100% of het druklager of de drukgroep ondanks dat het nieuw is.  Zodra het op spanning komt is het geluid weg.  Errste verdachte is dan het druklager.  Het is bekend dat daar verschillende maten inzitten.  Dus los met die zooi en origineel spul erin.

thuur


Wijnand

Citaat van: henry classic v70 op 14-04-2009 15:24:56
... misschien dat Dennis850 (ook regelmatig op dit forum) hier iets meer over zou kunnen vertellen. Had hem al een persoonlijk berichtje gestuurd maar heb helaas nog niets terug gekregen, even afwachten nog maar.....

vrgr. Henry 

De Dennis850 die je nodig hebt, heeft een andere nickname: dennis850estate. Heb je de PB wel naar de goede gestuurd?

Groet,
Wijnand.

dennis850estate

komt allemaal goed, mijn dagen hebben helaas maar 24 uur  ;D

henry classic v70

Hey Dennis hardstikke fijn jou naam te zien en goed te lezen dat je dit topic hebt bereikt.
Ik las op dit forum dat jij flink veel kijk hebt wat betreft koppelingen enz. ik zou dan ook graag bij je langs komen tenminste wanneer jou dat een keertje uitkomt natuurlijk...........
Wij wonen in de driehoek Apeldoorn, Zwolle, Deventer is dat een beetje in de buurt?
De v70 loopt en schakelt verder goed, hij staat dus niet stil of zo. Laat maar eens weten of ik kan langskomen of het jou uitkomt en misschien wanneer oke?

vrgr. Henry
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4