Heb ff jullie raad nodig

Gestart door pauline31057, 22-04-2009 17:37:46

Vorige topic - Volgende topic

pauline31057

Hallo allemaal,
Ik zit met een dilemma, en dat is m'n blauwe vierwieller met inmiddels 307D km op de teller op lpg3 bj 1996
Loop als een zonnetje, lekt inmiddels wel wat olie , kosten reparatie ong tussen de 400 en 600 euro. En wie weet wat er nog meer aan gedaan moet worden over een tijdje
Zit een beetje in tweestrijd, wat meer bijleggen en een iets jongere roffel kopen met ong 25d km minder erop en wel meer opties zoals cruise controll airco en een wat netter en mooier interieur, creme wit half leder , een S 70 , of deze laten maken en dan nog een paar jaar doorsparen .
Mocht ik voor een S 70 kiezen ben ik danhet heerlijke "roffel geluid kwijt?
Heb een S 70 op het oog uit 1999 , da scheelt 3 jaar maar qua kilometers niet zo gek veel .ook een automaat en ook op gas , maar met meer opties dan de mijne.
Wat zou ik ong bij moeten leggen ik bedoel het verschil van 3 jaar en 20d km minder gelopen ?????
Wat kan ik voor mijn wagen vragen ?
.
groetjes Pauline
.

Jeff

Pauline, je weet nu wat je hebt en wat je nog aan de auto moet doen. Als je een andere wagen koopt met een lagere km stand en die jonger is, wilt dat natuurlijk niet zeggen dat die goed onderhouden is en dat alles netjes en goed is. Tenzei je van plan bent om de auto te laten keuren, of bij een Volvo dealer weg te halen, dan zit het over het algemeen wel goed.

Ik zou je huidige auto houden, als die je bevalt en weer helemaal netjes maken! En het forum gebruiken, voor bepaalde dingen in te bouwen ;)

Suc6 met je beslissing!
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Lampje

Inruilen met bijbetaling van 1000 Euro max, tenzij die S70 ook lekt, dan wordt 't een ander verhaal. Is die S70 ook G3? Want anders stijgen de kwartaalkosten ineens.

UserID6342

Het hele verhaal staat of valt met de onderhoudshistorie van die S70.  Die kilometerstand hoeft geen enkel probleem te zijn, zoals je inmiddels zelf ook wel weet.  Mits het ding goed onderhouden is, kun je daar achterkomen, zijn daar gegevens van ?  Zo ja, doen en dan wat Lampje zegt.  Zo nee, lekker je eigen roffel repareren en verder roffelen...

pauline31057

O.K. Hier heb ik wat aan, bedankt jongens, ik ga zo wie zo eens achter het onderhoud aan van die S70 aan, moet nog gaan kijken hoor , en ben me wat aan het orienteren en ja misschien is opknappen ook wel een optie en de opties die ik nu mis er later in laten bouwen, zoals cruise controll en airco .
een overweging waard .
thnx

razorx

Je zit met je kilometerstand in een relatief rustig gebied.

Afgezien van het noodzakelijke onderhoud dat je al noemde, heeft een roffel van rond de 300dkm niet extreem veel kostenposten. Mits goed onderhouden uiteraard.

Cruise control inbouwen hoeft niet te duur te zijn als je het zelf kan of iemand kent.
Hier is een goed topic voor op dit forum. Iets van "Tips en truuks inbouwen Cruise Control".
Ik ben niet zo onder de indruk van de werking van de 850 cruise control, maar moet de mijne misschien eens nakijken  ;) .

Airco zou ik achteraf niet laten inbouwen. Te duur in verhouding tot de waarde van je wagen.

Emotionele waarde daargelaten.

Succes met je beslissing!
Yits

Turbobiker

Misschien is zelfs 2000 euro bijleggen wel een normaal bedrag. Auto's schelen behoorlijk van elkaar en bij je 850 klinkt het een beetje alsof er het één en ander aan zit te komen.

Airco achteraf inbouwen is niet echt aan te raden.... Aan de andere kant moet je na 10 jaar ook oppassen met wat je koopt, want de meeste airco's zijn dan wel in mindere staat.
De Tussenpaus

pauline31057

Ben eruit !
M'[n roffeltje wordt opgeknapt , zal wel een jaarplan worden denk ik , maar hij rijd nog zo lekker en een cruise controll kan idd ingebouwd worden .
Airco is geen must , kost toch alleen maar brandstof en zo hou ik lekker m'n schuifdak .
Dus eind vlg maand gaat ie naar de garage voor het olielek verhaal en wie weet valt het mee en als dat zo is laat ik de schokbrekers eens nakijken en krijgt ie een grote beurt .
Trekhaak en cruisecontrol is ook aan te komen dus ben weer helemaal blij en o ja heb lichtmetalen velgen op de kop getikt voor heeeel weinig met nog prima bandjes .Dus ben weer helemaal blij en die auto blijft bij mij .
Groetjes en nogmaals bedankt voor jullie goede raad .

groetjes Pauline

O ja voor diegene die intresse hebben die zilverkleurige 850 staat op gzaspedaal.nl en loopt op lpg g3 kost 3400 euri

The Saint

Leuk Pauline! Geef 'm de aand8 die hij verdient en je hebt er weer een lekkere auto aan!
No shirt no shoes, no pinball