Raam bestuurder zakt scheef

Gestart door Jak, 18-04-2009 17:52:57

Vorige topic - Volgende topic

Jak

Hallo Volvo vrienden

Het raam van de bestuurder (ikke  :P) zakt naar voren scheef als ik het omlaag draai.
Bij het omhoog draaien drukt het rubber aan de Bstijl kant het raam nog schever, wil niet goed meer dicht.
Tis handmatige bediening

Heb geprobeerd de geleiders te smeren aan de voor en achterzijde van het raam, geen effect.. of het werd zelfs erger. In een ver verleden was dat ook eens gedaan, en daarna was het lang prima in orde.

Is er iets anders wat ik er aan kan doen, of ligt het ding straks op straat ?

Groet, Jak
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

thuur

Even een nieuwe raamgeleider in de deur plaatsen, zal wel gebroken zijn.

Nieuw zijn ze rond de 15 euro, gebruikt bijna allemaal gebroken ;D

Gr 8)

Jak

Citaat van: thuur op 18-04-2009 18:09:55

Gr 8)

Bedankt,

Okeeeee, maarehh, hoe kom ik erbij ?
De deurpanelen zitten toch aan elkaar gelast? of hoeft alleen de bekleding eraf?

Jak

thuur

Je kunt een gat in de deur slijpen met een slijptol, of je haalt de binnenbekleding even los.

Gr :eusa_whistle:

Jak

Citaat van: thuur op 18-04-2009 19:01:31
Je kunt een gat in de deur slijpen met een slijptol, of je haalt de binnenbekleding even los.

Gr :eusa_whistle:

Heb je misschien een plaatje, of kan je het aanwijzen ? ?

Groet Jak

thuur

Zwarte kapje boven het raambedieningspaneel eruit trekken, raamgeleider uit je deur vissen (als de vorige eigenaar dat nog niet gedaan heeft) en schroefje bij het lampje losdraaien (let op: in de deur het afgebroken haakje vasthouden/opvangen, gaat anders rammelen).

Gr ;)

-D©©©L-

Citaat van: thuur op 18-04-2009 18:09:55

Gr 8)

let wel even goed op als je een nieuwe raamgeleider bestelt voor de linker deur. Er zit een foutje in het nummer verwijs systeem waardoor er automatisch een compleet raamrubber meekomt.
Het kleine stukje raamrubber dat je nodig hebt zit al vast aan de geleider, een complete heb je dus niet nodig. 

Jak

Hey bedankt voor de tips

Groet Jak

kefke2001

Het kan ook zijn dat een van de witte plastiekjes stuk is gegaan die op de geleider van de ruit zelf is gemonteerd.Je weet wel wat ik bedoel die plastieken onderdelen die de ruit op zijn plaats houden.
Heb ik bij de mijne ook gehad en die gaf hetzelfde verschijnsel.Witte plastiekjes vervangen en probleem opgelost. ;)
Succes ermee

Jak

Bouke

Heb het zelfde probleem gehad,de geleider was stuk maar ook die nylon blokje die het raam omhoog duwen, dus het kan ook allebij :-[

Jak

Heeft iemand een plaatje van de reparaties?
Grt, Jak