schema alarmsysteem volvo 850 uit 1996

Gestart door Apisto79, 20-04-2009 10:01:21

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Ludo

Citaat van: thuur op 20-04-2009 22:12:03
Het tweede relais zal wel het ECU relais zijn. Naast de koelfan boven de radiator.

Gr ;)

Het 'ecu relais' is het hoofdrelais van het brandstofsysteem.

Vertigo

Heb je ook gekeken of relais 103 wel spanning ontvangt om door te kunnen geven aan de brandstof pomp?
Met andere woorden: als je een draad van de accu naar de ingangspoot van relais 103 trekt en de auto dan op contact zet dan moet het relais schakelen en de brandstofpomp inschakelen.
Doet het relais dat niet, dan zit de storing na dat punt of in de schakeling van relais 103.
Volgende stappen kunnen zijn:
- accu rechtstreeks koppelen aan de uitgangspoot van 103. Als dat werkt dan zit de storing voor dit punt in het circuit.
- de schakelstroom op relais 103 nabootsen door op de resp. poten spanning en massa te maken.

Het een en ander kan je natuurlijk ook met een multimeter meten ;) Gewoon het stroomcircuit met de multimeter nalopen geeft redelijk snel een diagnose waar het probleem zit.

Als je nog meer schema's e.d. zoekt, hier kan je nog veel schema's en info vinden.

UserID6342

Ik denk dat TS de auto beter bij een van ons had kunnen neerzetten ipv zijn garagist......  Met alle respect, maar veel vertrouwen heb ik al niet meer in die mens..  Wij zijn hier het / zijn probleem aan het oplossen (wat natuurlijk helemaal niet erg is) en die knaap loopt een beetje uit zijn neus te kauwen...

Apisto79

Hallo,

Het probleem blijkt uiteindelijk in de aansturing van de pomp te zitten maw in de computer. Een ander symptoom waar ik niet veel aandacht aan had besteed (omdat het niet optreedt bij rijden op gas) is dat de motor bij het afzetten (als hij op benzine staat dus) nog eventjes voort sputtert alvorens volledig uit te vallen. Morgen weet ik meer.