advies composet speakers

Gestart door maarten-rademakers, 30-03-2009 18:55:27

Vorige topic - Volgende topic

maarten-rademakers

ik ben op zoek naar een goed paar speakers (compo) voor in de voordeuren + voorstijl (heet dat zo?). de woofer moet dan 13 cm zijn toch? kan ik de woofer in de deuren plaatsen samen met de filter en een kabel laten lopen naar de voorstijl?
wil ongeveer 100-150 euri uitgeven.
ook wil ik de deureb isoleren. bitumen de beste optie?

gr Maarten

gossekal

ik zou het filter in het dashboard weg proberen te werken. dan hoef je alleen met de draaden voor de woofer naar de deur toe, scheelt weer wat godslastering  :eusa_silenced:.

voor wat betreft merk: dat is een beetje smaak gebonden. ik zweer persoonlijk bij bosten en mb-quarts maar er zijn genoeg andere merken die voor dat geld goede speakers maken.
questie van luiteren en vergelijken.

onnaj

Ik heb nu groundzero's gekocht van 80 euro, zullen uiteraard niet de meest beste zijn maar de kabels hebben een ingebouwd filter die niet al te groot is. Dus lekker plug en play, moet alleen ff een 13cm ringetje maken omdat de inbouwdiepte te groot is.

maarten-rademakers

Heb ook net gz gekocht en wat bitumen matten.het Hoe dik mdf zet je er tussen dan? h

Campo

t word wel een lawaaiige bak zo, niet..? ;D ;D

onnaj

Ik denk een cm of 2, max 3, dat is al voldoende. Aangezien het compo is en er dus geen tweeter op de luidspreker zelfzit zal dze niet zo ver uitsteken als de normale luidsprekers en daardoor toch achter de originele grill vallen had ik bedacht.

FRANQ

ik heb een compo in mijn 850 gezet en heb voor 8mm mdf gebruikt voor ringen. met deze ringen ligt de magneet net vrij van de deur, maar helaas raakt de rubber rand rond de conus zo nu en dan het rooster. Hier moet ik nog wat aan doen.

De scheidingsfilters zitten tegen de onderkant van het dashboard vakje, hier had ik net aan genoeg ruimte.

Achter zitten de scheidingsfilters in de deur en heb ik met 4mm kunststof ringen gemaakt zodat de speakers gewoon inde orginele behuizing passen.

mvg frank
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

onnaj

Je kunt van het rooster het plastic bescherming aan de binnenzijde afknippen/snijden. Dan past het wel. De kans op beschadiging blijft dan nog gewoon klein.