aircopomp krijgt geen spanningssignaal en schakelt dus niet in

Gestart door Guus, 21-04-2009 18:43:12

Vorige topic - Volgende topic

Guus

daarvoor moet ik wel bij de bekabeling kunnen, en daarvoor zou de ECU dos open moeten lijkt mij. Hoe kan ik dat doen?

Groet,
Guus

thuur

Excuus, niet goed gelezen. Ik dacht dat je de ECU zelf wilde openmaken ;D

Er zit een breekbout in het beugeltje over de doos. Die zul je moeten slopen. Een vrij nette methode is met de slijpschijf een sleufje in flexen en dan met een grote schroevendraaier losschroeven.

Gr 8)

Liber0

Citaat van: Guus op 26-04-2009 13:09:02
De compressor is vorig jaar vernieuwd en afgeperst. Werkte toen weer uitstekend.

Het zit hem dus in de sensoren, vraag is even hoe ik de sensor bij de koplamp kan testen dmv overbruggen.

Grooet,
Guus
[/quote
door de 3 polige stekker eraf te halen dan zijn alle contacten verbroken
Als de compressor dan nog niet start: verder zoeken....

heb je wel 12 volt bij je lage druk sensor bij je schutbord...want als je daar geen 12 volt op 1 van de draadjes in je  stekker hebt dan valt er weinig door te geven om je compressor in te schakelen

Ook kan je 2x 12 volt op je airco relais hebben staan  dwz dat je ECU om een of andere reden de airco niet aan wil hebben daardoor is er dan ook geen 12 volt bij je LD schakelaar

Guus

er is 12 volt bij de lage druk sensor aanwezig

en er is 5 volt bij de hoge druk sensor, de weerstand van de hogedruk sensor is hoog, dus de spanning van 5 volt wordt niet doorgelaten naar ECU (klopt dit?)

op welke polen wordt er 2x12 volt bij het relais aangeboden als de ECU hem niet wil inschakelen?

Ik heb het relais getest door het handmating met 12 volt vanaf uitgang van de lagedruksensor te activeren. Hierop schakelde de airco in.

Alvast bedankt voor je reactie.

Groet,
Guus

Liber0

Zie voor de bedrading mijn topic over mijn airco probleem

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,31739.0.html

Ik heb de 12 volt van ecu naar airco relais eraf gehaald
bij mijwerd de airco heel de tijd door ecu uitgeshakeld
wat eigenlijk alleen maar mag als je hoge koelwater temp hebt of volgas geeft

dus de zwart blauwe vanaf relais aan aarde en vanaf ecu zwart blauw geisoleerd

doet het goed....nu

Liber0

Als je 12 volt bij je LD schakelaar hebt hoef je niet meer bij ecu ecc en relais te zoeken....

mij lijkt dan dat je ld schakelaar de 12 volt onderbreekt

kan 2 oorzaken hebben
- LD schakelaar = stuk
- te lage freon druk in je systeem om de schakelaar de 12 volt door te laten gaan

als je deze schakelaar overbrugd door de stekker kort te sluiten zou je compressor in moeten schakelen maar dan weet je niet of de schakelaar stuk is of te weinig koudemiddel... je weet dan wel of je bedrading naar compressor goed is en of je pomp wilt draaien

Je zou de druk even kunnen laten meten....

Ik woon in fijnaart en zou je druk kunnen meten....voor gratis

ik hoor het wel

Guus

Hallo!

Bedankt voor alle reacties, fijn dat er altijd een oplossing is.

Dit maal ging het om een combinatie tussen net iets te weinig koude middel en een slecht contact (dat soms wel en soms niet werkte) van de magneet koppeling.

Groeten,
Guus