Gele stekker onder dashboard

Gestart door Enno, 19-06-2008 21:07:23

Vorige topic - Volgende topic

Enno

Deze stekker trof ik aan onder het dasboard.

Mijn vraag is, waar dient deze stekker voor? Bij deze stekker zit een rode kabel (+ kabel???????) met een schoentje er op. Is dit constante of via het contact slot geschakelde stroom?

Verder nog een dikke rode + kabel & een zwarte (massa) kabel die niet aangesloten zijn. Bij elkaar gebonden met een Tie rap....en ook met een rood schoontje.

Zit op deze gele stekker een speed pulse signaal?

-D©©©L-

Die losse rode is een constante plus, deze zit samen met pen 1 van de gele connector achter zekering nummer 16.
Een via het contactslot geschakelde spanning kan je vinden op pen 2 van die gele connector; de bruin/oranje draad. Deze zit achter zekering nummer 35.
Als je serieus stroom wilt gaan afnemen van deze "geschakelde" dan is het aan te bevelen om dit via een relais van de constante plus af te halen.

Enno

En dit relais wordt dan hoe aangestuurd?....

Zekering 16 is een 30A zekering. Dat is ook de zekering die omschreven staat als accessoires voor Caravan.

De constructie met relais houdt in dat ik de 30A stroom nodig die wordt aangestuurd door het contactslot.

Per definitie als je een caravan gaat gebruiken ga je in mijn beleving serieus stroom gebruiken.

Ik ben in ieder geval al weer een stukje wijzer. Ik kan een ander draadje op een verkorte manier gaan aansluiten, en vervolgens de draad achter bij de electrische antenne aansluiten voor de constante plus van de 13 polige trekhaak stekker.

Hoe en waar ik het relais dan mag gaan aansluiten is mij nog een raadsel......maar daar kom ik tzt ook wel uit zou ik zo zeggen.

Ik ben weer een stukje verder.

Enno

Citaat van: -D©©©L- op 19-06-2008 21:19:06
Die losse rode is een constante plus, deze zit samen met pen 1 van de gele connector achter zekering nummer 16.
Een via het contactslot geschakelde spanning kan je vinden op pen 2 van die gele connector; de bruin/oranje draad. Deze zit achter zekering nummer 35.
Als je serieus stroom wilt gaan afnemen van deze "geschakelde" dan is het aan te bevelen om dit via een relais van de constante plus af te halen.

Welke pin op deze stekker is het "speed-pulse signaal"? Deze moet dan ook op deze stekker zitten.....als ik het goed begrepen heb.

JaapT-5

"Speed pulse" is hier niet verkrijgbaar. Deze stekker levert het volgende:
pen 1- + 12 continu (rood)
pen 2- + 12 via X-contact (bruin/oranje)
pen 3- Grootlicht (balauw/wit)
pen 6- dashboardverl.(roze)
pen 8- massa (zwart)
"Speedpulse" zit wél in de  radio- aansluiting; geel/zwarte draad, pen 7B
Sucses R-mee
Volvo XC70 2.5 T GT 416 02/2006 (vinterbil 1)
Volvo C70 2.0T MT Convertible 445 04/2001 (sommarbil)

Enno

Daar zit bij een 850 zoals ik heb geen geel/zwarte draad..........

Enno

Nu ben ik bezig met aansluiting van automatisch dimmende spiegel.

De Zwarte draad kan volgens mij op pin 8 van de hierboven genoemde connector (Gele stekker)

De Bruine draad kan volgens mij op pen 2 (12 Volt geschakelt)

Maar waar moet ik de blauwe draad op aansluiten?......Iemand een idee?

Ik begrijp inmiddels dat die bedoeld is voor het achteruit rijsignaal. Om de spiegel te doen oplichten als je achteruit zou willen gaan rijden.

Nu is de vraag waar ik ik dit signaal het makkelijkste aftappen?

Misha

Citaat van: Enno op 27-09-2008 14:37:33
Nu ben ik bezig met aansluiting van automatisch dimmende spiegel.

De Zwarte draad kan volgens mij op pin 8 van de hierboven genoemde connector (Gele stekker)

De Bruine draad kan volgens mij op pen 2 (12 Volt geschakelt)

Maar waar moet ik de blauwe draad op aansluiten?......Iemand een idee?

Ik begrijp inmiddels dat die bedoeld is voor het achteruit rijsignaal. Om de spiegel te doen oplichten als je achteruit zou willen gaan rijden.

Nu is de vraag waar ik ik dit signaal het makkelijkste aftappen?

???

Bij die binnenspiegel -als het een officiele is- zit toch gewoon een extra draadboompje inclusief handleiding ?
Of is het een imi-aftermarket-universeelachtig ding ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Citaat van: JaapT-5 op 19-06-2008 22:15:53
"Speed pulse" is hier niet verkrijgbaar. Deze stekker levert het volgende:
pen 1- + 12 continu (rood)
pen 2- + 12 via X-contact (bruin/oranje)
pen 3- Grootlicht (balauw/wit)
pen 6- dashboardverl.(roze)
pen 8- massa (zwart)
"Speedpulse" zit wél in de  radio- aansluiting; geel/zwarte draad, pen 7B
Sucses R-mee

Wat een geweldig forum is dit toch :D

V70 1997

Gr ;D