855NBP 10v...

Gestart door Dennis1974, 20-08-2012 15:59:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis1974

#270
Citaat van: henry classic v70 op 28-10-2015 17:30:46
Succes met je Audi Dennis...
Zijn inderdaad best fijne wagens die 2.5ltr 6 cil. diesel (nadat ze zijn gereviseerd)
Ken er een paar waar allemaal die blokken problemen hadden met (als ik het goed zeg) de krukaslagers..


Dat klopt....en laat deze nu net een revisie hebben gehad en de juiste krukaslagers ;)

En volgens mij is waren het de nokkenassen...


Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

)()()sT

En... Die spanner van de distributieketting...
Goh zeg, toch wel 'onverwacht' maar goed, er is meer dan Volvo.
Zo'n V6 diesel vind ik qua geluid ook echt wel oké 8)

Dennis1974

Citaat van: )()()sT op 28-10-2015 18:27:21
En... Die spanner van de distributieketting...
Goh zeg, toch wel 'onverwacht' maar goed, er is meer dan Volvo.
Zo'n V6 diesel vind ik qua geluid ook echt wel oké 8)

Ook die is aangepakt.... Alle pijnpunten van die auto zijn aangepakt.

Ja is idd wat onverwacht...maar ja...het kwam zo plots op mijn pad. het is nog wel een kleine maar.... Moet de Volvo eerst echt kwijt. Maat van me wil hem in ergste geval paar maanden vasthouden en lekker zelf mee rijden zodat ik in de tussentijd de Volvo kan verkopen....anders blijven we gewoon in de roffel door tuffen. Helemaal niks mis mee ook.

Maar dat moet dan wel lukken natuurlijk 😉


Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

NinaPaul

Vraag me af welke wagen het dan is, mij lijkt een 2.5 audi/vw diesel niet echt goedkoper rijden tenzij je heeeel veel km's maakt.
(afschrijving, verzekering, diesel, mrb, onderhoud, pechhulp, de hele mikmak)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Dennis1974

#274
Nou in de berekening die ik heb gemaakt op maand en jaarbasis scheelt het wel een slok op een borrel hoor. Auto die ik nu rijd is dus de Volvo die 1 op 10 rijd op benzine....auto die ik koop is een diesel (idd niet de zuinigste maar toch) en rijd gemiddeld 1 op 16...daar staat de boordcomputer al een hele tijd op (auto die ik koop is van een vriend van mij).

Op maandbasis ga ik het echt wel merken...ik ben ook een normale rustige rijder.

De auto die ik in principe aangeschaft heb is een Audi A4 avant 2.5 TDI V6 met chip uit 2004...volgens mij hebben die dingen standaard iets van 160pk...deze zal 180 hebben (voelt iig als meer).
Ding heeft veel gelopen maar motor is gereviseerd alsmede alle pijn en slijtage punten. Het rijd echt als nieuw.

Ik kom rond de 30.000 km per jaar.

Afschrijving kijk ik op dit soort bedragen niet naar....Onderhoud doe ik zelf (niet zwaar motorisch....maar remmen, onderstel, olie, bougies, verstuivers etc....kan ik zelf)...pechhulp heb ik nu ook dus daar veranderd niets aan. Verzekering blijft ook gelijk.

Enkel de MRB gaat omhoog....(+/-137 p/m) maar daar staat een zuiniger verbruik en langere aciradius tegenover.


Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

NinaPaul

Dan is die goed zuinig, ik kreeg het 2005 model (wel met automaat) niet boven de 1 op 12 (wel veel korte ritten).

Mijn ervaring is eigenlijk dat die blokken best lang mee kunnen gaan, als je maar elke 15dkm de olie vervangt en niet elke 30dkm.
Qua onderdelen en onderhoud denk ik echter wel dat het iets meer zal kosten per maand dan een 10V.

Ik wens je veel succes met de verkoop en de nieuwe aankoop :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Sbv

Hoop voor je dat je het redt met 1:16 maar denk dat de praktijk een stuk minder zuinig zal zijn. Blokken zijn er in 150 en 180 pk uitvoering en klinken erg mooi.

Hoeveel gelopen ?

Dennis1974

#277
Citaat van: Sbv op 29-10-2015 08:54:31
Hoop voor je dat je het redt met 1:16 maar denk dat de praktijk een stuk minder zuinig zal zijn. Blokken zijn er in 150 en 180 pk uitvoering en klinken erg mooi.

Hoeveel gelopen ?

475.000...maar geloof me...je ziet het er niet aan af. Geen buts of kras in de lak..interieur als nieuw. Nergens slijtage plekken. En de motor incl. alle pijnpunten zijn gereviseerd een ton geleden.

Ook is de hele koppeling vervangen.

Dit is de auto trouwens (velgen zijn lelijk en er even tijdelijk onder gezet ;))



Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

henry classic v70

Is ook meteen een stuk moderner dan de 855's  ;D
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Dennis1974

Ja idd.....rijd ook erg zalig zeg....


Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;