automatisch sluiten ramen

Gestart door boordertje, 15-03-2009 19:08:49

Vorige topic - Volgende topic

boordertje

na het uitzetten van de auto gaat het schuifdak automatisch dicht  dit kan toch ook met de ramen?? neem aan dat het kastje ofzo er al inzit,,,,,,, :eusa_think:  iemand tips ???

francois

+ kabel van het schuifdak doorverbinden met de ruiten    ;D

Tom960

Mijn C70 sluit het schuifdak toch niet automatisch  ???

Marc O.

Die van mijn auto ook niet.......
...The Nile isn't just a river in Africa...

boordertje

bij mij dus wel maar moet toch ook op de ramen kunnen

haasje

Het probleem met de raamaansturing van deze auto's is dat ze (in tegenstelling tot de meeste andere merken) het volledig benodigde vermogen door de schakelaars laten gaan ipv een relais te gebruiken. Hierdoor wordt het veel moeilijker om, op een simpele manier, een automatisch sluitend raam te maken.

Het is wel een optie die bij mij nog in de planning zit, maar kan nog wel even duren. Een van de dingen die je waarschijnlijk wel nodig gaat hebben is 4 extra raam relais voor de auto-up functie. De uitleg en aansluitschema heb ik al ooit eerder op het forum gezet (als ik het dan ook nog kon vinden... :eusa_wall:)

edit: typo

boordertje

ik zal ook even meezoeken ;)

haasje

Bouke

Bij mij ging ook het dakraam en de ramen dicht bij het alarm aan doen , erg makkelijk ,helaas is m´n alarm overleden maar dat heeft er niks mee te maken

boordertje

bij mij gaat het dak dicht als ik het contact afzet maar op alarm is ook handig   
maar eh mooi schema en ik als leek hoopte dat het iets makkelijker zou zijn :-\

haasje

En dit schema is alleen nog maar voor handbediende auto-up, met dit schema is hij nog niet auto-up met het inschakelen van het alarm

MICHEL306

Wat jij zoekt heet comfort schakeling, deze zijn aftermarket te krijgen en universeel voor elke electrische raam bediening, kosten om en nabij 50 euro..

gr M