Wat is de beste uitlaat voor een NA / non-turbo?

Gestart door Freulig, 03-11-2003 15:35:51

Vorige topic - Volgende topic

Paulsson

Citaat van: Dirk342 op 25-04-2017 13:21:27
Citaat van: Paulsson op 09-04-2017 21:11:45
Citaat van: -D©©©L- op 08-04-2017 09:39:14
Citaat van: Paulsson op 07-04-2017 21:18:09
Is het al een grote vooruitgang als je een louter een Ferrita einddemper erop monteert? Of moet je ook alle andere delen in de hele set van Ferrita monteren om een goed geluid te krijgen?

Er zit normaal gesproken maar 1 demper onder. aftermarket plaatst met wel eens een tweede om het geluid wat binnen de perken te houden.

Ah oke. Maar verkoopt Ferrita ook gewoon een aparte demper die je als vervanger erop kan schroeven, zonder dat je alle andere buizen vervangt? Ik zie bij Ferrita uitlaatsystemen altijd andere buizen die meegeleverd worden.
http://www.ferrita.com/en/car/rostfria-system/volvo/850-855/sport/volvo-850-csv70-i-20-23-24-25-10v20v

Dit is dus wederom een set van dempers en bijbehorende buizen: ik ben benieuwd of je alleen een losse eind demper kan kopen, zonder buizen en andere dempers eraan...

Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

peteRRR

Moet je denk ik even rekening houden met de diameter en moet er misschien een verloop tussen,...
Zou er een belletje aan wagen ;)

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Paulsson

Citaat van: peteRRR op 25-04-2017 13:43:05
Moet je denk ik even rekening houden met de diameter en moet er misschien een verloop tussen,...

Groet

Dank voor je suggesties ;D Ik ben benieuwd of mensen altijd hun volledige cat back installatie vervangen, of dat ze soms alleen een demper vervangen

peteRRR

Citaat van: Paulsson op 25-04-2017 13:44:02

Groet

Dank voor je suggesties ;D Ik ben benieuwd of mensen altijd hun volledige cat back installatie vervangen, of dat ze soms alleen een demper vervangen

Er wordt best wat aan geknutseld met oa het binnenwerk van de kat er uit halen of dempers met vlinderklep op het/een systeem
tot grotere diameters of sierstukken waar je je schoen in kwijt kan ;D

Maar een ferrita demper op het originele systeem heb ik nog niet gezien ;)

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Paulsson

Citaat van: peteRRR op 25-04-2017 13:49:23
Citaat van: Paulsson op 25-04-2017 13:44:02

Groet

Er wordt best wat aan geknutseld met oa het binnenwerk van de kat er uit halen of dempers met vlinderklep op het/een systeem
tot grotere diameters of sierstukken waar je je schoen in kwijt kan ;D

Maar een ferrita demper op het originele systeem heb ik nog niet gezien ;)

Groet

Het is ook nog allemaal puur hypothetisch ;D Dankje voor de info peteRRR!

UserID6342

Ik weet ook niet of Ferrita alleen die dempers los verkoopt, en als ze dat al doen zal het passend gemaakt moeten worden op het originele systeem.  Ik denk dat dit voor de meeste mensen niet te doen is en dat Ferrita daarom complete systemen verkoopt met buizen erbij.  Dan is het vervangen van die uitlaat ook goed te doen verder.  Ze kunnen, uiteraard, geen rekening houden met hobbywerk en aanpassen van.  Dan kom je toch uit op dempers van o.a Simons, Magnaflow of Power / Supersprint e.d. en die zul je ook allemaal aan moeten passen op het bestaande systeem.

Paulsson

Citaat van: Dirk342 op 26-04-2017 06:52:18
Ik weet ook niet of Ferrita alleen die dempers los verkoopt, en als ze dat al doen zal het passend gemaakt moeten worden op het originele systeem.  Ik denk dat dit voor de meeste mensen niet te doen is en dat Ferrita daarom complete systemen verkoopt met buizen erbij.  Dan is het vervangen van die uitlaat ook goed te doen verder.  Ze kunnen, uiteraard, geen rekening houden met hobbywerk en aanpassen van.  Dan kom je toch uit op dempers van o.a Simons, Magnaflow of Power / Supersprint e.d. en die zul je ook allemaal aan moeten passen op het bestaande systeem.

Helderder kan eigenlijk niet, dankje Dirk. Klinkt inderdaad logisch. Wie weet ga ik in de toekomst een Ferrita eronder knallen. Ik ben vooral op zoek naar de diepere rochel en tonen bij stationair en in de toeren. Geluidskarakteristieken die het dichtsbijzijnde V8 motoren liggen (Amerikaans type, niet de flat-plane krukas types van Ferrari die hoog en metallisch geluid produceren. Anders gezegd, een mooi donker geluid  :evil:

EDIT: dit wil ik heel graag! Blijkt een Simons catback systeem te zijn: https://www.youtube.com/watch?v=BybAFT1ahps