Motor valt uit....

Gestart door Christian850, 01-05-2009 17:37:43

Vorige topic - Volgende topic

Christian850

Zojuist wilde ik mijn roffel even richting de oprit rijden om hem eens een goede wasbeurt te geven.

Probeer de auto te starten en hij leek aan te slaan, dus ik laat de sleutel los.
Op dat moment blijkt de auto niet te starten...

Nog maar eens proberen. Hoor de startmotor wel werken maar op de een of andere manier slaat de motor niet aan. Na zo'n  7 seconden startte de motor. Met wat gas geven kon ik de motor levendig houden, maar na het gas losgelaten te hebben, viel de motor direct uit..  :eusa_think:

Daarbij rook het behoorlijk naar benzine...

Mijn vraag is dus ook, of iemand een idee heeft met wat hier aan de hand is...
Heb er eerlijk gezegd niet zo'n lekker gevoel bij.

Het betreft overigens een '95  2.0i 10v.

Alvast bedankt!!

Groeten Christian

daytonawim

Volgens mij een typisch geval van een verzopen motor :-(

Op een of andere manier vinden deze Volvo's het niet leuk als je ze kort start uitzet en
weer probeert te starten.

Ik probeer dit altijd te voorkomen, door een rondje te rijden en dan pas neer zetten.

UserID6342

IDD verzopen, de roffels vinden het gewoon niet leuk, starten en meteen erna af.

Christian850

Hmm... da's minder...

kwestie van proberen te starten en even goed laten lopen?
of is 't lastiger om zoiets op te lossen? (nog geen ervaringen mee ;) )

hoorde dat het beter is om ook de bougies te vervangen...

UserID6342

Makkelijkst om 'm weer snel gestart te krijgen is om de bougies ff eruit te draaien, droog starten via startmoter, bougies droogmaken en weer terug erin.  Dan zal tie hoogstwaarschijnlijk wel meteen weer lopen, andere optie is starten met gas op de bodem en voet daar houden totdat hij loopt. Vooral niet pompen met je voet want dan komt het niet goed.  En dit soort dingen kun je dus idd beter voorkomen door het niet te doen.  is makkelijker gezegd al gedaan, ik weet het maar het is wel zo.  Ze vinden het echt niet leuk.

Christian850

Bedankt voor de hulp Dirk!!

Christian850

Motor was inderdaad verzopen. Heb hem weer aan de praat kunnen krijgen en hij loopt weer soepel.

Was in eerste instantie wat huiverig, maar gelukkig viel het mee.

Bedankt voor de hulp!  :)

UserID6342

Graag gedaan joh, daarom zitten we op het forum :)