De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Met dank aan de uitleesapparatuur van Kornelis weten we sinds vandaag waar de anti-skidservice melding vandaan komt: http://www.volvopartswebstore.com/products/Volvo/XC90/Lever-hub/1213552/30798179.html

Binnenkort maar even vervangen, als dat zelf te doen is :)

Sbv

Zal toch wel. Denk dat het deel in Nederland wel goedkoper is overigens

Sbv

Is de airbag melding er ook uit ?

Taranis


Sbv

Citaat van: Taranis op 03-06-2011 16:35:30
Jep! :)
gelukkig maar, wel raar dat Kornelis wel de storing van skid control kan vinden en dealer in Goes niet

razorx

Ach, Kornelis geeft les in diagnose (als ik het goed zeg), en voorzichtig gezegd is het lampje bij hem aan. ;)

viking_in_shorts

Als ik het me goed herinner hebben we het bij mijn auto ook geprobeerd en lukte dat maar middelmatig :eusa_think:

Ligt het dan aan de auto of aan KIM?

elianmars

Citaat van: viking_in_shorts op 03-06-2011 22:22:34
Als ik het me goed herinner hebben we het bij mijn auto ook geprobeerd en lukte dat maar middelmatig :eusa_think:

Ligt het dan aan de auto of aan KIM?

Ligt aan jou  ;D

KIM

Ik zei al tegen Ronald dat universele diagnose apparatuur wel vaker meer laat zien dan wat de diagnose apparatuur van het merk zelf laat zien. Vaak wordt een en ander gewoon afgeschermd door de uitleesapparatuur van de fabrikant.

En die skid control is inderdaad wel een stukje diagnose ervaring. 100 % zekerheid heb ik niet, maar er is eigenlijk nix anders dan de stuurhoeksensor die de foutcode kan veroorzaken.
De dealer heeft toch minder vaak met diagnose en het denkproces te maken dan je zou denken. Ik denk dat er een flink aantal universele bedrijven in NL zijn die diagnostisch beter onderlegd zijn dan de monteur bij de gemiddelde dealer. Universelen moeten vaak creatiever zijn omdat zij geen speciale apparatuur hebben en een importeursdatabase met probleemgevallen.

Helaas is bij moderne auto's zo'n storingkje vaak alleen op te lossen door (dure) componenten te vervangen. Ik heb besloten in lengte van dagen in de R te blijven rijden. Daar kun je een hele hoop problemen nog repareren (denk maar aan het doorsolderen van ABS).

Het was gezellig Ronald!

KIM

Citaat van: viking_in_shorts op 03-06-2011 22:22:34
Als ik het me goed herinner hebben we het bij mijn auto ook geprobeerd en lukte dat maar middelmatig :eusa_think:

Ligt het dan aan de auto of aan KIM?

Ik had nu ietwat andere apparatuur geloof ik. Bij jou was het met de laptop.

viking_in_shorts

Citaat van: elianmars op 03-06-2011 22:23:01
Citaat van: viking_in_shorts op 03-06-2011 22:22:34
Als ik het me goed herinner hebben we het bij mijn auto ook geprobeerd en lukte dat maar middelmatig :eusa_think:

Ligt het dan aan de auto of aan KIM?

Ligt aan jou  ;D

Dat was niet 1 van de opties :eusa_naughty:


Citaat van: KIM op 03-06-2011 22:24:52
Citaat van: viking_in_shorts op 03-06-2011 22:22:34
Als ik het me goed herinner hebben we het bij mijn auto ook geprobeerd en lukte dat maar middelmatig :eusa_think:

Ligt het dan aan de auto of aan KIM?

Ik had nu ietwat andere apparatuur geloof ik. Bij jou was het met de laptop.

Klopt ...

Taranis

Was idd gezellig :eusa_dance:
Best fijn dat het airbag lampje uit is en dat ik eindelijk weet waar die ($_#@ anti-skid service melding vandaan komt. Ik zal binnenkort het onderdeel even in NL opvragen, het is vrij irritant dat FourC uitgeschakeld wordt wanneer de anti-skid service melding verschijnt. Doordat het differentieel trilt en de dempers dan dus knalhard gezet worden, tril je ongeveer de auto uit. Enige remedie is het contact afzetten en opnieuw starten, en dat dan 2x :eusa_doh:

Overigens kun je dus wél prima per parkeersensor zien of er het goede signaal afgegeven wordt, alleen deden ze het nu natuurlijk uitstekend :eusa_wall: Dat wordt dus nog iets voor een andere keer :)

We hebben ons wel verbaasd over de gigantische hoeveelheid regeleenheden in de auto, die je ook stuk voor stuk uit kunt lezen (en die ook stuk voor stuk een communicatiefout kunnen veroorzaken ;D ).

O ja, @ Kornelis: het kwartiertje is 20 minuten geworden :eusa_whistle:

Sbv

Wat voor apparatuur hebben jullie gebruikt om uit te lezen ?

KIM


Thijs T5

Jeetje Ronald ben je nog steeds aan het trillen...

Jammer dat dat soort dingen niet vanzelf ophouden als je maar lang genoeg zou wachten....

Balen dat die repartie zo duur gaat zijn...

groet uit Frankrijk van mij

ps. Binnenkort maar weer eens een vernapering (etje) doen?