De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cas

Citaat van: Misha op 03-07-2011 21:15:43
Waarom staat er een maxirol roze wc-papier naast Sander ? :eusa_think:

is dat niet oranje  :eusa_think:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Chris

Citaat van: Taranis op 04-07-2011 11:48:03
Citaat van: Chris op 04-07-2011 09:34:26
Oh jee... olielekkage dus? Ik hoop voor je dat het een simpel op te lossen lekkagetje is :-\.

Ik hoop het ook, maar ik ben half en half berekend op vervanging haakse overbrenging  :-\

:eusa_wall:... het wordt nu wel een erg duur geintje als dat echt zo is. Die auto bestaat dalijk alleen nog maar uit nieuwe onderdelen. Het is alleen wel zo dat je het punt al voorbij bent waarop verkoop nog handig zou zijn, als je hem nu wegdoet is het pure kapitaalvernietiging. Maarja... en kan nog genoeg kapot natuurlijk... Ik snap de irritatie erg goed.

Succes! Als je nog een handje nodig hebt ergens mee hoor ik het wel.

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 04-07-2011 11:48:03
Ik hoop het ook, maar ik ben half en half berekend op vervanging haakse overbrenging  :-\

:o  :eusa_wall:

Wanneer ga je je verlies nemen?

Taranis

Niet. Zoals Chris al schrijft: ik ben dat punt al lang voorbij. De enige manier om dit nog te laten lonen is om er heel lang mee door te rijden. Dus dat ga ik ook doen. Dat wil niet zeggen dat ik er niet stevig de balen over in heb, maar ik hoop wel dat 't een keertje 'stopt'.

Ik heb nu gewoon geen geld voor een andere auto, het huis is nu echt even prio 1. En dan is 't maar weer afwachten wat je treft, bla bla bla... overigens kan een nieuwe auto ook genoeg problemen hebben, de XC60 heeft besloten dat ie de olie wel erg lekker vindt. Binnenkort een keertje uitlezen en dan gaat ie met een lijstje restpunten die voor het einde van de garantie opgelost mogen worden een weekje bij de dealer logeren.

Citaat van: Chris op 04-07-2011 12:39:49
Succes! Als je nog een handje nodig hebt ergens mee hoor ik het wel.

Doe maar een duizendje of 7 ;D Kan ik om een nieuw differentieel, haakse overbrenging, motorsteunen rondom, stuurwieleenheid, setje nieuwe injectors... en dan vergeten we het normale onderhoud nog even. Binnenkort 360.000 beurt + APK en rondom nieuwe banden. We zien wel waar het schip strandt, verkopen kan altijd nog :)

Robby72

Stomme vraag maar hoe kunnen jullie de correctiewaarden te voorschijn toveren van de verschillende verstuivers?
Gebruikt Sander zo'n volvo dice eenheid zoals Marcel onlangs heeft aangeschaft?

Ik wil deze waarden ook wel eens nakijken bij de s60 D5 2002

Taranis

Dat is helemaal geen stomme vraag :)

Maar ja, inderdaad met zo'n dice. Ik zie nu wel hoe handig dat ding is, dus ik denk dat ik er ook maar eentje aan ga schaffen...

LQDI

Onlangs is hier ook iemand met een XC70 geweest met 2 lekke pakkingen van de haakse overbrenging. Die had ook nog de bus die erin zit helemaal kaalgevreten omdat alle olie eruit was. Heb je hem nog weer aangevuld?

Taranis

Nee nog niet want ik heb de goede olie (nog) niet. Zijn die pakkingen los en redelijk makkelijk te vervangen of is 't dan kwestie van de hele haakse overbrenging te vervangen?

Die bus, je bedoelt de mof tussen automaatbak en haakse overbrenging of een andere?

LQDI

De bus zit tussen bak en haakse overbrenging. Deze keerringen zijn mits je het goede gereedschap hebt wel goed te vervangen. Iemand met sleutelervaring zou het ook wel kunnen denk ik. Het groote probleem is dat de hele haakse overbrenging eronder weg moet..

Robby72

CiteerMaar ja, inderdaad met zo'n dice. Ik zie nu wel hoe handig dat ding is, dus ik denk dat ik er ook maar eentje aan ga schaffen...

Indien je beslist er een aan te schaffen, wil ik er ook wel een, kunnen we de verzendkosten eventueel delen....

Taranis

Citaat van: LQDI op 04-07-2011 14:48:36
De bus zit tussen bak en haakse overbrenging. Deze keerringen zijn mits je het goede gereedschap hebt wel goed te vervangen. Iemand met sleutelervaring zou het ook wel kunnen denk ik. Het groote probleem is dat de hele haakse overbrenging eronder weg moet..

Ok, tnx voor de info. Moet vrijdag toch naar de dealer, dan ga ik eerst daar eens voorzichtig naar de prijzen informeren.
Ik ben een beetje bang dat wanneer ik de pakkingen van de haakse overbrenging vervang of laat vervangen, binnen afzienbare tijd de overbrenging zelf alsnog sneuvelt. Dat wordt dus gewoon een kwestie van afwegen, maar als de meerkosten gering zijn dan maar liever het hele ding vervangen. Ben ik er hopelijk vanaf :)

Citaat van: Robby72 op 04-07-2011 14:57:13
Indien je beslist er een aan te schaffen, wil ik er ook wel een, kunnen we de verzendkosten eventueel delen....

Is goed, al hoorde ik van Sbv dat de verzendkosten heel erg meevielen.

Ewout Schalkwijk

Ik vind het bizar om te lezen dat zo'n stoere en robuuste XC onze 'oude' 850/70's niet weet te evenaren qua degelijkheid en betrouwbaarheid. Onderhoud is een ding, maar deze auto zou een verbeterde variant van de Classic's moeten zijn. Toch? Bij 360.000km vinden we dat een 'Classic' eigenlijk pas ingereden is, terwijl we nu al over een mogelijk versleten auto praten.

Ik leef met je mee Ronald, maar ik denk dat ik een XC zoals jij hebt (zeker ook de kleurstellingen van in- en exterieur) voorlopig maar van m'n lijstje als toekomstige auto afstreep. Ik vind het gewoon triest om te lezen hoe jij van probleem naar reparatie en dan weer naar het volgende probleem strompelt. Sterkte! En ik ben het met jullie eens dat dadelijk de duurste reparatie's voorlopig wel zijn geweest.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Sjezus, er komt ook maar geen eind aan zeg. Ik zou er echt helemaal strontziek van worden. En ik geloof dat ik ook effe wat minder blij met m'n pa zou zijn als ik zijn auto kocht en er vervolgens vele duizenden Euries in moest kieperen aan achterstallig onderhoud (al weet ik eigenlijk niet of je het zo wel mag noemen). Succes ermee, ik hoop dat verdere ellende je nu even bespaard blijft. :-\
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Ik kan me wel wat in Ronald vinden. Er is veel geld in gestoken en het meeste is nu ook gedaan, het geld wat je erin gestoken hebt krijg je niet meer terug en aan de andere kant vindt maar een auto waarvan de historie vanaf 0 bekend is(auto is van vader naar zoon gegaan) en volledig dealer onderhouden. Je weet wel wat je hebt.
Afgezien van de HO en differentieel achter hou je nog als duurste punten de bak en de motor over

BenC70ES

Citaat van: LQDI op 04-07-2011 14:15:12
Onlangs is hier ook iemand met een XC70 geweest met 2 lekke pakkingen van de haakse overbrenging. Die had ook nog de bus die erin zit helemaal kaalgevreten omdat alle olie eruit was. Heb je hem nog weer aangevuld?

Die bus vervang je dan ook beter preventief lijkt me, aangezien al dat metaalslijpsel meer kapot maakt dan je lief is.  Keerringen en vet zit er ook bij, kost iets van een 80 Eur. En is met twee man wel te doen als ik zie wat jullie nog allemaal vervangen.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!