De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Ik heb geen Erdinger. Maar wel een Jacob's Creek Shiraz uit 2006 :angel:

Maar uh... tja. Ik heb er niet zo veel over te zeggen, behalve dan dat ik er wel even een klein beetje klaar mee was :eusa_whistle:
Sh*t happens... ik hoop dat 't goedkoop gerepareerd kan worden. Niettemin is er gewoon geen excuus dat dat na ruim 6 jaar al mag gaan lekken, klaar. Ach ja..... op naar het volgende mankement :eusa_dance: ;D

Sbv

Ronald, niet de goden verzoeken.....

Op Volvo-forum staat trouwens een topic over de HO dacht ik en laatst op Youtube ook een fimpje gezien, dacht van dezelfde kerel die een draagarm in 9 minuten wisselde

Taranis

Citaat van: Sbv op 05-07-2011 21:42:13
dacht van dezelfde kerel die een draagarm in 9 minuten wisselde

Die man die wij nog eens gingen vierendelen om daarna de resten ritueel te verbranden?

Serieus: ik zal 't morgen eens opzoeken, ik heb het nu wel gehad. Tnx iig :)

arjenT5R

(tijdelijk) maar ff een stuk slang er omheen met 2 slangklemmen en een boel veel kit?
heb ook nog zo'n soort tijdelijke reparatie aan een oliekoelerslang zitten is nog steeds dicht
in tegenstelling tot de rest van het blok dan toch  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Taranis

Citaat van: arjenT5R op 05-07-2011 23:11:39
in tegenstelling tot de rest van het blok dan toch  ;D

;D

Ik heb de boel afgekit, een oude slang met slangenklem erom gedaan en dan moet 't maar even houden tot vrijdag ;)

Sbv

of gaan fietsen tot vrijdag. Hopelijk blijft het even zitten of is het in ieder geval een heel stuk minder

viking_in_shorts

Citaat van: Sbv op 06-07-2011 08:06:01
of gaan fietsen tot vrijdag. Hopelijk blijft het even zitten of is het in ieder geval een heel stuk minder

mee eens !!! Geld sparen voor een ritje :eusa_dance:

Snellebaksteen

Misschien is dat zowieso de beste oplossing: gewoon blijven fietsen. Het ergste dat je dan kan gebeuren is een lekke band...
:eusa_whistle: :eusa_whistle:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Citaat van: Snellebaksteen op 06-07-2011 13:00:52
Misschien is dat zowieso de beste oplossing: gewoon blijven fietsen. Het ergste dat je dan kan gebeuren is een lekke band... :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Mwoah... je kunt er behoorlijk letsel aan overhouden :P Bovendien ben ik ook met fietsen verwend dus dat is ook een dure hobby ;D

Taranis

En inmiddels zit ik bij de dealer aan de koffietafel te wachten op het oordeel en tot ze de stuurwieleenheid ingebouwd en gekalibreerd hebben.

Het meten van de injectoren heb ik even nagevraagd, maar hier is Vida enkel een handig hulpmiddel als eerste diagnose. Voordat men overgaat tot het vervangen van injectoren worden ze mechanisch getest. Hoe dit principe exact werkt kon de receptie me niet uitleggen, behalve dat het ongeveer een uur duurt en ze er nu geen tijd voor hebben. Wel werd me verzekerd dat het haast nooit meer voorkomt, alleen bij de allereerste productiejaren van de D5. Ik heb prijs opgevraagd voor het stellen van zo'n diagnose. Afhankelijk van de prijs besluit ik dan wel of ik me aan zo'n diagnose waag of de injector sowieso vervang. Gezien de extra rookontwikkeling van de laatste dagen en het ontbreken van wat vermogen, durf ik die gok wel te nemen als het prijsverschil niet heel groot is.

big ben

Potver.......... :eusa_wall: het houd niet op, kennen ze je bij de dealer al bij de "voornaam" Ronald  :eusa_whistle:.

Laat dit voorlopig maar het laatste zijn   :eusa_eh: :angel:

Taranis

Haha ja zeker, ik kwam binnenlopen en het was 'heeeeeey Ronald' :D

Ik hoop het ook, maar ik ga er maar even niet meer van uit. Kan het ook niet tegenvallen :eusa_shifty:

big ben

Robby72

Mechanisch testen van common rail verstuiver? Bij mijn weten worden die dingen elektrisch aangestuurd waardoor de verstuiver zal gaan openen.
Echt mechanisch gaan testen word gedaan met een gat/tap verstuiver op een manueel proefbankje om de openingsdruk en sproeibeeld na te kijken.

Ben best wel benieuwd wat ze ermee bedoelen.

Taranis

Ik dus ook. Zal straks eens kijken of de monteur het me uit kan leggen :)