De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

darius

Citaat van: Chris op 23-11-2010 13:54:29
Citaat van: darius op 23-11-2010 13:19:36
Iets voor mij dat alcoholvrije Erdinger  :eusa_dance:

Goed te doen dat spul, als je nog moet rijden en zeker als je er meer wilt drinken.

Een gewone Erdinger heeft natuurlijk de voorkeur ;D!

Ja maar ik kom niet meer aan de alcohol hoor.. :eusa_naughty: :eusa_hand:
No show, only go.

Thijs T5

Lang gezocht maar de site niet meer gevonden.... Weet zeker dat er in de States een bedrijf was die voor rond de 120 dollar je hele onderstel strak kon zetten:):)
Zodra ik wat info heb gevonden laat ik het wel weten, in Nederland nog niemand gevonden die aan deze vorm van tuning doet...
Zoek nog wel even verder. Gr Thijs

viking_in_shorts

Citaat van: darius op 23-11-2010 13:19:36
Iets voor mij dat alcoholvrije Erdinger  :eusa_dance:

Toevallig van het weekend op aanraden van de serveerster gekregen.  Was eigenlijk best wel lekker!

Taranis

@ Thijs: dat is goed, ik hoor het wel :)

@ Tim: ik kreeg de tip van Turbobiker. Volgend weekend gaan we naar Essen en ik moet rijden, dus ik ga 's avonds ook weer aan de alcoholvrije Erdinger 8)

darius

Citaat van: Taranis op 23-11-2010 19:53:59
@ Thijs: dat is goed, ik hoor het wel :)

@ Tim: ik kreeg de tip van Turbobiker. Volgend weekend gaan we naar Essen en ik moet rijden, dus ik ga 's avonds ook weer aan de alcoholvrije Erdinger 8)

Neem er eentje voor mij mee Ronald  :D
No show, only go.

Taranis

Vanmorgen naar de uitlijnboer geweest om de boel uit te laten lijnen na het vervangen van de schokdempers achter (25.000 km terug :eusa_whistle: ) en de draagarmen vóór. Auto op de brug gereden en de man vraagt wat de problemen zijn. Dus ik leg uit wat er vervangen is en laat terloops uit mijn mond vallen dat het ding trilt aan de achterkant. Binnen 1 minuut had ie uitgevogeld dat de kruiskoppelingen van de aandrijfassen versleten zijn en dat ie daarom trilt. Als dat het niet is, is het het differentieel achter. Ik hoop het niet en ga toch het wiellager nog vervangen (heb het nu toch al), maar als dat niet helpt weet ik waar ik het moet zoeken... ::)

Achter hoefde niets bijgesteld te worden, alles zat keurig binnen de waarden die door de fabriek opgegeven zijn. Per ongeluk goed terug in elkaar gezet dus ;D

@ darius: zal eens kijken of dat in flesvorm verkrijgbaar is, of alleen aan de tap ;)

Turbobiker

Lekkerder dan 90% van de biertjes met alcohol!

(als je nu op de terugweg van Essen bij mij binnenvalt (in totaal een uurtje om) dan zorg ik dat er een kratje klaar staat!)
De Tussenpaus

Taranis

Dat ga ik even opnemen met de rest van het gezelschap, we zijn met z'n 4-en... maar vind ik wel een goed plan :D

Edit: ben jij verhuisd? Van de messe naar jou is 1 uur en 20 minuten, en dan nog een uur langer naar huis... dus totaal uurtje om ?? ;D

darius

Citaat van: Turbobiker op 24-11-2010 12:28:34
http://www.ao-getraenke.de/images/Erdinger-Alkoholfrei-20x0,5-L.jpg

Lekkerder dan 90% van de biertjes met alcohol!

(als je nu op de terugweg van Essen bij mij binnenvalt (in totaal een uurtje om) dan zorg ik dat er een kratje klaar staat!)

Kijk Turbobiker dat is nog eens goed nieuws hiero voor de oude Alco... ;D Ronald wil jij een forumtransport voor mij doen  ??
No show, only go.

Turbobiker

Citaat van: Taranis op 24-11-2010 12:30:13
Edit: ben jij verhuisd? Van de messe naar jou is 1 uur en 20 minuten, en dan nog een uur langer naar huis... dus totaal uurtje om ?? ;D

Van Essen naar Aken: 1.20 uur. Van Essen naar Aken via TB: 2.05, dus 45 min. extra.

Ga je over Venlo: Essen naar Venlo (hoewel volgens mij de snelweg daar dicht is: checken!!!) 45 min. Essen - Venlo via TB: 2.15 uur. OK, anderhalf uur, ietsje meer, maar dat is te compenseren door wat meer gas te geven!
De Tussenpaus

Taranis

Citaat van: Turbobiker op 24-11-2010 13:41:47
Ga je over Venlo: Essen naar Venlo (hoewel volgens mij de snelweg daar dicht is: checken!!!) 45 min. Essen - Venlo via TB: 2.15 uur. OK, anderhalf uur, ietsje meer, maar dat is te compenseren door wat meer gas te geven!

Welke snelweg is er dicht dan?

Meer gas geven gaat 'm niet worden met 2 sirenes (vrouwen) op de achterbank. Moet sowieso even kijken of ik niet met de V50 ga, weinig zin om de hele tijd in een trillende auto te rijden ::) Waarschijnlijk moet ik dat dan wel nog 3 jaar aanhoren omdat ik de V50 altijd af loop te kraken :eusa_whistle:

Net even bij de dealer geweest. Stonden 4 haakse overbrengingen gereed voor montage, dat was de score voor deze week. Echt goed spul ;D

Aandrijfassen achter kosten (compleet met rubber/hoes en alles erbij, plug&play dus) 350 euro incl btw incl korting per stuk. Is wel een ruildeel dus oude inleveren.
Vervolgens vertelt de magazijnman je doodleuk dat het vaker voorkomt dat die dingen gaar worden, laatst hadden ze er ook nog 1. Waarom ziet de dealer het dan niet en de uitlijnboer wel :eusa_wall:
Zelf vervangen is te doen, maar het differentieel loopt leeg als je de assen eruit trekt. Bijvullen is een &*()$&*(_# werk naar het schijnt.

Ik moet er nog even een nachtje over slapen.

arjenT5R

diff vullen moet je gewoon een lekkere klieder bende van maken
slangetje er in steken aan de vul kant zo dat er lucht nog uit kan
trechter op de slang zodat je hem makkelijk kan vullen
en als de olie er uit zeikt ben je klaar  :D

lang leve de awd  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Turbobiker

Citaat van: Taranis op 24-11-2010 14:59:47
Welke snelweg is er dicht dan?

A40 was dicht, inmiddels niet meer (net gechecked) maar zoals gebruikelijk wel de hele ellende met Baustellen...
De Tussenpaus

Johann

Zal wel zo'n dealer zijn die de bok onder de cardan zet bij een bandenwissel..  ::)

Sbv

Citaat van: Taranis op 24-11-2010 14:59:47
Net even bij de dealer geweest. Stonden 4 haakse overbrengingen gereed voor montage, dat was de score voor deze week. Echt goed spul ;D

Aandrijfassen achter kosten (compleet met rubber/hoes en alles erbij, plug&play dus) 350 euro incl btw incl korting per stuk. Is wel een ruildeel dus oude inleveren.
Vervolgens vertelt de magazijnman je doodleuk dat het vaker voorkomt dat die dingen gaar worden, laatst hadden ze er ook nog 1. Waarom ziet de dealer het dan niet en de uitlijnboer wel :eusa_wall:
Zelf vervangen is te doen, maar het differentieel loopt leeg als je de assen eruit trekt. Bijvullen is een &*()$&*(_# werk naar het schijnt.

Ik moet er nog even een nachtje over slapen.

Lager dan maar omwisselen voor aan aandrijfas en in ieder geval een opmerking plaatsen bij de factuur, hadden jullie dat niet kunnen constateren dan.
Prijs is wel redelijk stevig moet ik zeggen. Vullen. Ding op de brug en kliederen maar zou ik zeggen