De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: Emiel op 12-02-2012 14:31:33
Ik zou inderdaad de Volvo montage set kopen (kabelboom incl schakelaar) en dan verder knutselen.

Geen software nodig. :o

:o :o :o :o
Geen software?

Ik zal straks die Volvo montage set eens opzoeken, kijken wat het kost.

Citaat van: KIM op 12-02-2012 14:35:20
Het schema klopt gewoon hoor Ronald.
Je hebt aan het relais een schakeldraad en een voedingsdraad en een uitgang. Wanneer je vanuit de schakelaar het relais voed, zal de hoofdstroom geschakeld worden.
Die hoofdstroom koppel je (gezekerd aan de accu. De uitgang van het relais koppel je aan de plus van de lampen. Massa draad leg je aan de carosserie.

Ik zeg ook niet dat het schema niet klopt ;D , alleen dat ik het verband niet zie :P
Klinkt op zich logisch. We zullen zien of dit gaat lukken :D

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-02-2012 14:10:13
Hee Ronald,

Dat inbouwen is niet zo ingewikkeld, kunnen we hier ook doen. Maar zou jij bij de dealer in NL willen informeren hoe het zit met een hoofdschakelaar in je center console (die is verplicht voor bv de APK) en of je er dan een origineel volvo relais bij koopt? Heb je nog SW nodig of is het Plug and Play? Als je dat weet en die extra kosten van die schakelaar zijn niet zo hoog, dan wil ik ook een set. Daarna schakelt het gewoon met je groot licht samen. Zo heb ik het ook in de V70. Originele schakelaar van volvo om de lampen 'in te schakelen' en daarna het feitelijke licht via je grootlichthandle. Uiteraard met een relais.

De volgende set dient van Volvo te komen: Schakelaar, Volvo-relais?, steun op de voorbumper en dan de extra lampen naar eigen keuze. (Deze Jula set vind je toch niet mooi op een XC)

Hahahahaha ;D Jij bent echt bang dat we 1 auto bij die korte-broeken-viking gaan laten staan ;D ;D

Ik zal informeren naar de aansluitset en de kosten hiervan.

Ewout Schalkwijk

Deze had Sander al in m'n Blog achtergelaten: http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/nl-NL/NL/XC70(01-07)/2006/D5%20AWD/Automatic/L.H.D/ShowDocument/VCC-425353

Steun vooraan: 1128395
Montageset: 30772053

Als die prijs leuk is en je hebt nog plek in een auto... ;D

Ach, na alles wat ik over de Crossmeeuw gelezen heb, zou ik hem heel graag in het echt zien... En jij woont voor mij niet handig in Nederland want mijn familie concentreert zich in Den Haag, Amsterdam en het Gooi. Dus kan ik eventueel Sander z'n auto in Nederland bekijken want ik moet naar Capelle aan den IJssel op donderdag 5 april. En de jouwe dan gewoon hier. :eusa_dance:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

De aansluitset is deze die Sbv gisteren ook gevonden had volgens mij: http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/nl-NL/NL/XC70%2801-07%29/2005/D5%20AWD/Automatic/L.H.D/ShowDocument/VCC-425353

Alleen is die voor max 2x 55 W, die Jula set is 4x 55W. En @Ewout: die set past precies in de uitsparing onder de kentekenplaat, dus ik denk dat het niet zo verkeerd staat :)

Ik zal morgen even informeren of 't een probleem is dat je 220W aansluit ipv 110W, kan me zo voorstellen dat de bedrading van de Volvo-set hier niet op berekend is. Aan de andere kant, als 't afsmelt, merken we 't vanzelf :eusa_whistle:

Edit: jij bent sneller ;D

Qua auto's: ik zal het eens overleggen :)

Chris

Citaat van: Taranis op 12-02-2012 15:06:40
De aansluitset is deze die Sbv gisteren ook gevonden had volgens mij: http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/nl-NL/NL/XC70%2801-07%29/2005/D5%20AWD/Automatic/L.H.D/ShowDocument/VCC-425353

Alleen is die voor max 2x 55 W, die Jula set is 4x 55W. En @Ewout: die set past precies in de uitsparing onder de kentekenplaat, dus ik denk dat het niet zo verkeerd staat :)

Ik zal morgen even informeren of 't een probleem is dat je 220W aansluit ipv 110W, kan me zo voorstellen dat de bedrading van de Volvo-set hier niet op berekend is. Aan de andere kant, als 't afsmelt, merken we 't vanzelf :eusa_whistle:

Edit: jij bent sneller ;D

Qua auto's: ik zal het eens overleggen :)

Ik zou dat Volvo-setje hier in Nederland nooit bovenop m'n bumper monteren.

Dat setje met die 4 lampen in de grill lijkt me dan wel weer mooi. Staat netjes en valt een stuk minder op.

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-02-2012 15:01:34
Deze had Sander al in m'n Blog achtergelaten: http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/nl-NL/NL/XC70(01-07)/2006/D5%20AWD/Automatic/L.H.D/ShowDocument/VCC-425353

Steun vooraan: 1128395
Montageset: 30772053

Als die prijs leuk is en je hebt nog plek in een auto... ;D

Ach, na alles wat ik over de Crossmeeuw gelezen heb, zou ik hem heel graag in het echt zien... En jij woont voor mij niet handig in Nederland want mijn familie concentreert zich in Den Haag, Amsterdam en het Gooi. Dus kan ik eventueel Sander z'n auto in Nederland bekijken want ik moet naar Capelle aan den IJssel op donderdag 5 april. En de jouwe dan gewoon hier. :eusa_dance:

Ewøut

We kunnen toch met elkaar wat afspreken om wat te gaan eten in die regio ?

grijzev70tdi

Vind het wel strak. Vind het op de N/850 ook wel mooi. Ben benieuwd wat het kost :D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Taranis

Citaat van: Chris op 12-02-2012 15:15:09

Dat setje met die 4 lampen in de grill lijkt me dan wel weer mooi. Staat netjes en valt een stuk minder op.

Dat heb ik dus ook. Met die discolampen voor je grille rij je gewoon voor l*l ;D

Volgens Vida is het nummer van de montageset 9499563 en de bevestigingsset 30772053 :eusa_think: Je hebt er in elk geval nog een speciale boor voor nodig, nr 8633152.
Ik zal morgen Olov eens bellen wat 't moet kosten.

Sbv

Citaat van: Taranis op 12-02-2012 15:38:11
Citaat van: Chris op 12-02-2012 15:15:09

Dat heb ik dus ook. Met die discolampen voor je grille rij je gewoon voor l*l ;D

Volgens Vida is het nummer van de montageset 9499563 en de bevestigingsset 30772053 :eusa_think: Je hebt er in elk geval nog een speciale boor voor nodig, nr 8633152.
Ik zal morgen Olov eens bellen wat 't moet kosten.
http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=235436&ukey_product=1127247

Taranis

Die had ik ook gevonden, maar vorige keer was de prijs in NL ook stukken lager. En ook hier snap ik het verschil tussen 1 en 2 niet eigenlijk.

Emiel

Montageset was vorig jaar ~€140. Lampen iets van 70 euro (voor 2 stuks). Heb sets in het verleden naar US of A verscheept, daar zijn ze niet leverbaar.

Boor heb je niet per se nodig.

Sbv

Citaat van: Taranis op 12-02-2012 15:46:16
Die had ik ook gevonden, maar vorige keer was de prijs in NL ook stukken lager. En ook hier snap ik het verschil tussen 1 en 2 niet eigenlijk.
Kleur ? verder zou ik het ook niet weten zo
Voor het geld wat Emiel aan geeft valt het wel mee eigenlijk. Zeker als er geen software nodig is. I kan me zo voorstellen dat je software nodig hebt voor de schakelaar, zeker bij een >MY04

Taranis

140 euro is goed te doen. Die boor laat ik dan lekker achterwege.

Zal morgen even informeren wat het verschil tussen de 2 sets is.

Emiel

Ik dacht dat het enige verschil zat in de kleur van de schakelaar, grijs vs. antraciet.

Nogmaals; geen software. :P

Sbv

Zou dat ook op een V70 staan ?

Ewout Schalkwijk

Ik weet heel zeker dat die set voor je grill veeeeel meer licht geeft dan die andere set onder je kentekenplaat. Het is maar wat je er mee wilt. Ik denk dat het nut hier voor mij wel iets groter is dan in het overvloedig verlichte zuid-Holland (om maar een plek te noemen). Op de V70 zitten ook twee extra pitten met 2x 100W ralley lampen en dat werkt heel goed. Zelfs vrachtwaggels doen hun extra lampen uit en dat is niet altijd even vanzelfsprekend hier. Ik vind dat 3 lampen mooier staan dan twee.

Ik ben zeer benieuwd naar de prijs. De kabels zijn natuurlijk altijd 'zwaarder' uit te voeren. Is in de V70 ook gebeurd. In totaal heb je dus 550Watt op je neus.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein