De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: elianmars op 03-01-2013 11:51:27
Het blijft toch ook een stukje emotie, Florian .

Mijn wagen kost me ook behoorlijk wat geld, maar ik rijd er wel met heel veel plezier in. Ik geniet van elke kilometer die ik rijd.

Ik denk dat dat voor Ronald ook geldt.

Mee eens, maar 17K voor onderhoud?! :o

Da's geen stukje emotie, da's alleen maar emotie en geen ratio whatsoever. Als ik mijn keuzes alleen op emotie zou doen had ik de witte GLT nog, maar ergens moet je toch de balans de andere kant laten slaan. Ook al is de leasebak geen optie, voor 17K heb je ook een hele nette V70N, of misschien zelfs een V70NN. Waarom zou je dan de XC oplappen terwijl je in je achterhoofd weet dat 't een lapmiddel is.

Citaat van: Taranis op 03-01-2013 11:20:25Maar ik heb geen glazen bol en vermoed dat 1 zwaar jaar niet het einde is, maar eerder het begin van het einde van de XC ::)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

jeroen74

Zijn al die V70n's van die rampenbakken? Of een maandagmorgen gevalletje gecombineerd met een paar slecht ontworpen doch kostbare opties?

Broabander

Overigens; C70 D5 is niet geheel buiten het budget, althans:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/a1002427566-volvo-c70-2-4-d5-geartronic-automaat-49-000km-2007-grijs.html?c=c3c3a3fd9c3e4c9081be58a8ffe91384&previousPage=lr

Ding is volgens mij bijna hagelnieuw ;)

Daarnaast vind ik ook voor 17K wel een NN D5 met 172xxx km of een N D5 met 110xxx km.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Taranis

Citaat van: jeroen74 op 03-01-2013 12:57:40
Of een maandagmorgen gevalletje gecombineerd met een paar slecht ontworpen doch kostbare opties?

Dat, in combinatie met intensief gebruik. Een N is echt geen slechte auto, maar ze zijn wel duurder in onderhoud dan een Classic.

Four-C dempers komen van Monroe en volgens de garagehouder ziet ie wel vaker Monroe's binnen het jaar terug komen met lekkage. Het AWD-systeem komt van Haldex en zit ook onder het eerste model X3, waar het ook ellende is. Een vriend van me heeft onlangs ook z'n X3 opgeruimd wegens ellende met het AWD-systeem.
De standkachel komt van Ardic (onderdeel van Eberspacher) en is gewoon bagger. Dezelfde kachel zit in de Audi A6 tot 2007 en daar gaat ie ook om de haverklap stuk.
De dof wordende koplampen is geen Volvo-specifiek probleem, alle merken met kunststof koplampglazen hebben er last van.

De rest is denk ik een kwestie van normaal onderhoud bij deze kilometerstand. Dat een airco condensor dan een keertje lek is, ach, na zoveel steenslag mag het wel. Motorsteunen die elke 2 ton aan vervanging toe zijn, tja... het is wat vlot maar is niet vreemd. Lekkende stuurpompen is gewoon een ontwerpfout.

Sbv

Letwel mensen die 17k is incl brandstof etc die heb je met een andere auto ook.
Van die 17k is de helft onderhoud en de rest brandstof verzekering en wegenbelasting

Snellebaksteen

Zijn al die V70n's van die rampenbakken? Of een maandagmorgen gevalletje gecombineerd met een paar slecht ontworpen doch kostbare opties?

Ik heb er bijzonder weinig ellende mee. En die van mij staat ook al op 380.000. Koppeling, motorsteun, remmetjes, eigenlijk gewoon onderhoud. Het enige echte defect dat ik heb gehad is een uitvallend dashboard, een stoelverwarmingsstekker met een breuk en een startmotor massa kabel met een breuk.

Ik ben niet zuinig op m'n wagen, rij veel en vaak hard. Warm rijden probeer ik netjes vol te houden maar het lukt me lang niet altijd, ik sleep vanalles mee, afgelopen week een volgeladen bus die vast stond in de modder losgetrokken (sneeuwkettingen om en trekken maar) maar de wagen geeft geen krimp.

Nu scheelt het wel dat ik geen neuroot ben wat betreft rammeltjes of geluidjes.
Ik weet al zolang ik de wagen heb dat de aircopomp een vreemd geluid maakt maar zolang hij het goed doet vind ik het best. Het zelfde geld voor de stuurpomp, die heeft ooit in het verleden een keer droog gedraaid denk ik want die giert wat, hij lekt nu niet overigens. Het boeit mij niet want de stuurbekrachtiging doet het prima. Als ik dit soort dingen op voorhand zou vervangen zouden mijn kosten ook hoger liggen.

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Thijs T5

Misschien moeten we maar gewoon ruilen. Ik de XC jij de R.

Precies dezelfde ellende op kosten gebied maar een andere rijervaring ;P

Ikzelf zou niet voor een Classic v70 gaan. Het is een super auto maar voor mij is het verschil net te groot geweest.

Sterkte met de beslissing. Tot de 5 tot met minimaal onderhoud rijden lijkt mij een hele goede beslissingen. En ook nog een redelijk betaalbare ;)

Groet Thijs

Thijs T5

En anders is er altijd nog de lease Seat Ibiza Ecotech A +++ label drie cilinder.... Das een week vakantie per maand die je overhoud (A)

Snellebaksteen

En wat je dan overhoud per maand kun je dan makkelijk een mooie 850 T5 van rijden. Heb je tenminste een echte auto.
:eusa_shifty:

Broabander

Citaat van: Sbv op 03-01-2013 13:40:07
Letwel mensen die 17k is incl brandstof etc die heb je met een andere auto ook.
Van die 17k is de helft onderhoud en de rest brandstof verzekering en wegenbelasting

Ik reken voor die 17K even voor het gemak 10K aan onderhoud en 7K inruilwaarde van de XC. De rest heb je inderdaad sowieso, maar onderhoud aan een 5 jaar oude V met minder dan 2 ton zal het eerste jaar nog niet bijster veel kosten verwacht ik, mits normaal onderhouden.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Sbv

Rond de 2 ton krijg je wel weer een hoop dingen is mijn ervaring.
Draagarmen en andere delen van de ophanging
bij 160 a 180000 km distributie riem
dempers rondom worden vaak ook wat minder

jeroen74

Maar de €5500 die je kwijt bent voor een nieuw diff/achteras, daar kun je aardig wat onderhoud voor plegen bij de andere modellen. Als je niet al teveel tegenvallers heb, goed voor jaren.

Ik denk dat zo'n punt bij zo'n oude auto voor 95% van de mensen de doorslag betekent om een auto succes te wensen met zijn verdere carrière  :eusa_shifty:

Snellebaksteen

Of je schroeft het hele awd systeem er lekker onderuit en tuft als stoere fwd rijder door.

MVeldhuis

Ik weet niet hoe je met je distributieriem zit als je besluit de laatste ton te doen met minimaal onderhoud.
Maar je zou zelfs kunnen overwegen om bij Arjen ofzo er enkel een nieuw riempje op te leggen en alle rollen even te checken en indien goed gewoon laten zitten.

Dat durf ik echt wel een tonnetje aan en ook al heb je op het eind flink pech: lekker belangrijk want tegen die tijd is je wagen toch al een rijdende sloper :P

Misha

Citaat van: Taranis op 03-01-2013 13:21:28
Of een maandagmorgen gevalletje gecombineerd met een paar slecht ontworpen doch kostbare opties?
Dat, in combinatie met intensief gebruik. Een N is echt geen slechte auto, maar ze zijn wel duurder in onderhoud dan een Classic.
Neen, mijn N is bijna voordeliger dan mijn 2 S70's bij elkaar.
Is behalve wat irritatie over de soort auto die het is eigenlijk nooit iets mee. Geen lekke kachels, geen falende aircopomp, geen ralle remklauwen, geen rammelende endlinks, geen lekke radiator, geen ratelende koppeling..

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het