linkerachterwiel loop aan ... brandend TRACS lampje

Gestart door sappie, 01-05-2009 21:21:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sappie

ik heb vandaag originele perfo's 16" op de auto gezet.

net even een testritje gemaakt maar na een paar 100 meter begon het TRACS lampje te branden. volgens het boekje doet hij dit als de remmen te warm worden. ik had ook het idee dat de auto inhield. alsof ie bijna niet boven de 3.000 toeren wilde komen.

bij het zachtjes door de straat rijden hoorde ik vanachter ook wat aanlopen..

kan dit te maken hebben met de handrem die ik aangetrokken had voor het wisselen van de banden?
heeft dit te maken met de bandenmaat? 205/55 R16?

pwassink

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

sappie

Citaat van: pwassink op 01-05-2009 21:33:05
Gokje : handremvoering erafliggen ?

ik ben niet supertechnisch dus weet niet wat je hiermee bedoeld? hoe kan ik dit zien?

pwassink

Citaat van: sappie op 01-05-2009 21:36:06
Citaat van: pwassink op 01-05-2009 21:33:05
Gokje : handremvoering erafliggen ?

ik ben niet supertechnisch dus weet niet wat je hiermee bedoeld? hoe kan ik dit zien?


Bij nader inzien zou het ook zeker (genomen de totale frictie) wel een vastzittende remklauw kunnen ziin
als je niet al te technisch bent zou ik hiermee niet zelf gaan rommelen, t blijven remmen.
Even vakkundige hulp zoeken lijkt me dan beter
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

sappie

Citaat van: pwassink op 01-05-2009 21:43:24
Citaat van: sappie op 01-05-2009 21:36:06
Citaat van: pwassink op 01-05-2009 21:33:05
Gokje : handremvoering erafliggen ?

ik ben niet supertechnisch dus weet niet wat je hiermee bedoeld? hoe kan ik dit zien?


Bij nader inzien zou het ook zeker (genomen de totale frictie) wel een vastzittende remklauw kunnen ziin
als je niet al te technisch bent zou ik hiermee niet zelf gaan rommelen, t blijven remmen.
Even vakkundige hulp zoeken lijkt me dan beter


was ik ook niet echt van plan, maandag a.s. toevallig ook een afspraak bij de dealert, laat ik er naar kijken.

tis meer dat ik me afvraag of het veilig genoeg is om die 20 km te rijden?


thuur


sappie


sappie

bij de aankoop van mijn velgen bleken er 2 banden met 205/50 te zijn en 2 banden met 205-55. kleine correctie op de prijs en ik acht dat het toch niets zou uitmaken voor het rijgedrag en zo.  :eusa_wall:

doordat de plattere voorbanden nu een kleinere omwenteling maken dan de "grotere" achterbanden, raakte de computer in de war wat resulteerde in een knipperend TRACS lampje. Nieuwe plattere achterbandjes en het knipperen is over en uit  :eusa_dance:

pwassink

Citaat van: sappie op 05-05-2009 17:33:18
bij de aankoop van mijn velgen bleken er 2 banden met 205/50 te zijn en 2 banden met 205-55. kleine correctie op de prijs en ik acht dat het toch niets zou uitmaken voor het rijgedrag en zo.  :eusa_wall:

doordat de plattere voorbanden nu een kleinere omwenteling maken dan de "grotere" achterbanden, raakte de computer in de war wat resulteerde in een knipperend TRACS lampje. Nieuwe plattere achterbandjes en het knipperen is over en uit  :eusa_dance:

Ah en dit dan , ik citeer je startpost :

ik had ook het idee dat de auto inhield. alsof ie bijna niet boven de 3.000 toeren wilde komen.

???

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

sappie

Citaat van: pwassink op 05-05-2009 17:51:05
Citaat van: sappie op 05-05-2009 17:33:18
bij de aankoop van mijn velgen bleken er 2 banden met 205/50 te zijn en 2 banden met 205-55. kleine correctie op de prijs en ik acht dat het toch niets zou uitmaken voor het rijgedrag en zo.  :eusa_wall:

doordat de plattere voorbanden nu een kleinere omwenteling maken dan de "grotere" achterbanden, raakte de computer in de war wat resulteerde in een knipperend TRACS lampje. Nieuwe plattere achterbandjes en het knipperen is over en uit  :eusa_dance:

Ah en dit dan , ik citeer je startpost :

ik had ook het idee dat de auto inhield. alsof ie bijna niet boven de 3.000 toeren wilde komen.

???



dat idee had ik ook eerlijk gezegd, dit was gisteren toen ik naar de dealer reed weer weg  ???

misschien meer schrik dan realiteit denk ik..  :-[

hij heeft er in ieder geval geen last meer van...

arjen850

gaat het hier om een fwd of een awd? :eusa_think:

gr arjen ;)

sappie

Citaat van: arjen850 op 10-05-2009 20:29:20
gaat het hier om een fwd of een awd? :eusa_think:

gr arjen ;)

fwd, geen last meer gehad sinds de bandenwissel..

arjen850

Citaat van: sappie op 05-05-2009 17:33:18
bij de aankoop van mijn velgen bleken er 2 banden met 205/50 te zijn en 2 banden met 205-55. kleine correctie op de prijs en ik acht dat het toch niets zou uitmaken voor het rijgedrag en zo.  :eusa_wall:

doordat de plattere voorbanden nu een kleinere omwenteling maken dan de "grotere" achterbanden, raakte de computer in de war wat resulteerde in een knipperend TRACS lampje. Nieuwe plattere achterbandjes en het knipperen is over en uit  :eusa_dance:

als eerste: gelukkig is alles goed :D en heb je nergens meer last van..
maar ik heb nog nooit van mijn leven gehoord dat een voorwielaangedreven auto overstuur zou raken als er de bandenmaat achter verschilt met voor ??? ??? ???


gr arjen ;)

sappie

Citaat van: arjen850 op 17-05-2009 17:07:47
Citaat van: sappie op 05-05-2009 17:33:18
bij de aankoop van mijn velgen bleken er 2 banden met 205/50 te zijn en 2 banden met 205-55. kleine correctie op de prijs en ik acht dat het toch niets zou uitmaken voor het rijgedrag en zo.  :eusa_wall:

doordat de plattere voorbanden nu een kleinere omwenteling maken dan de "grotere" achterbanden, raakte de computer in de war wat resulteerde in een knipperend TRACS lampje. Nieuwe plattere achterbandjes en het knipperen is over en uit  :eusa_dance:

als eerste: gelukkig is alles goed :D en heb je nergens meer last van..
maar ik heb nog nooit van mijn leven gehoord dat een voorwielaangedreven auto overstuur zou raken als er de bandenmaat achter verschilt met voor ??? ??? ???


gr arjen ;)

tja, ik heb uitgelegd gekregen dat het door het verschil in bandenmaat (205/50 voor / 205/55 achter) werd veroorzaakt. andere omwenteling leidde tot het knipperende lampje, na vervanging banden is het in ieder geval over.

arjen850

nou ja,zoals gezegd het is opgelost :D

gr arjen ;)