Projectje: Black is Back but gone

Gestart door onnaj, 01-05-2009 21:27:31

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Blok heeft gewoon carterdruk. Als de peilstok de zwakste schakel naar buiten is dan komt de olie gewoon daar uit hoor. Heeft niets met te hoog peil te maken.
Ga je je peilstok repareren, nieuw rubbertje er op, dan vliegt een van de keeringen er wel uit.
Retour en potje van de carterontluchting zal wel helemaal dicht zitten.

)()()sT

Is er bij de blokwissel dan niet naar de carterventilatie, slangen en het potje gekeken?
Dat had ik ALTIJD vernieuwd, omdat je er naderhand niet zo makkelijk meer bij komt...

Johann

Citaat van: )()()sT op 27-08-2009 18:19:19
Is er bij de blokwissel dan niet naar de carterventilatie, slangen en het potje gekeken?
Dat had ik ALTIJD vernieuwd, omdat je er naderhand niet zo makkelijk meer bij komt...

Laatste blok welke ik uit elkaar heb gehad zat de retour van de carterontluchting in de carterpan verstopt. Het olieretour kanaal loopt door in een kanaal in de carterpan to vlak boven de bodem van de pan.

Pan was in de koudontvetter geweest. Heb er zelfs nog remvloeistof in gegoten omdat dit vaak wel sludge wil oplossen. Daarna nog weer in de ontvetterbak en toen bij een motorbouwer in een "wasmachine" voor motoren. Men gebruikt hier warm/heet water met een een of andere natrium oplossing of zoiets. Pan kwam er mooi schoon uit maar bij montage bleek dat er nog steeds aanslag in het kanaal zat. Ben toen maar eens met een schroevendraaier in het kanaal gaan pulken en dit kwam er nog uit,

Olie sludge is gewoon onvoorstelbare meuk.

onnaj

Alle kanalen waren vrij en de auto heeft dus ook een tijdje met de nieuwe turbo geen olie eruit geblazen. Zelfs eenmaal op bijna topsnelheid was er niets uitgekomen. En nu plots vd week na t slechte lopen ineens wel weer. Zal t weekend weer eens aan de auto beginnen.

Heb in ieder geval alvast nieuwe bougies besteld, dacht dat deze met de blokwissel waren vervangen maar dat was niet gebeurd. Heb ze overigens in engeland besteld, met verzenden erbij € 36,- tov de dealerpijs van € 64,- :-\

onnaj

Nou net ff gekeken en de oliedop word stationair (in ieder geval als de auto warm is) netjes op de plek gezogen...lijkt dan toch dat t potje af en toe dicht gaat zitten. Waar zit dat carterontluchtigingspotje (3x woordwaarde ;))?

haasje

onder je inlaatspruitstuk

wepster

Citaat van: onnaj op 27-08-2009 22:29:06
Nou net ff gekeken en de oliedop word stationair (in ieder geval als de auto warm is) netjes op de plek gezogen...lijkt dan toch dat t potje af en toe dicht gaat zitten. Waar zit dat carterontluchtigingspotje (3x woordwaarde ;))?

da's een leuk klusje voor komend weekend dan ben je wel even mee bezig maar het houd je van de straat ;D

onnaj

Wordt dan in ieder geval pas volgende week, moet natuurlijk dan wel ff een nieuwe pakking hebben voor t inlaatspruitstuk.

Misschien dat ik wel een PCV kit ga bestellen bij fcpgroton. Weet ik zeker dat dat gewoon helemaal top is.

Misha

Citaat van: onnaj op 28-08-2009 08:28:32
Wordt dan in ieder geval pas volgende week, moet natuurlijk dan wel ff een nieuwe pakking hebben voor t inlaatspruitstuk.

Misschien dat ik wel een PCV kit ga bestellen bij fcpgroton. Weet ik zeker dat dat gewoon helemaal top is.

Origineel is het ook wel te betalen hoor. Weet je zeker dat het écht top is.
;)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

onnaj

dacht dat fcpgroton ook gewoon origineel spul leverde?

Misha

Citaat van: onnaj op 28-08-2009 08:39:45
dacht dat fcpgroton ook gewoon origineel spul leverde?
Ik zou me kunnen vergissen maar volgens mij is het allemaal after-market tenzij er expliciet original part bij staat/

Hoe dan ook, origineel kom je rond de 100 -120 euro uit.  Dit is dus wel iets goedkoper, maar ik heb zeker bij dit soort karweitjes die je de komende 5 jaar niet nog een keer wil doen iets van 'Dan maar origineel voor paar tientjes".

Je kunt het ook zien trouwens op de website van FCP. Bij elk artikel staat de 'Manufacturer' vermeld.
In het geval van de PCV kit is dat 'FCP'. Soms staat daar ook Volvo of Aftermarket bij.

Dat Hoeft natuurlijk geen probleem te zijn.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

onnaj

Ow ik dacht dat het origineel ruim 200 euro was, voor 2 tientjes ga ik niet iets helemaal uit Amerika bestellen uiteraard.

R o b

En duurt een paar weken denk ik!  ;)

onnaj

Gisteren nogmaals even de meeste slangen ff eraf gehaald en opnieuw een beetje schoongemaakt maar ook de verdelerkap en rotor ff bekeken. Die zien er nog prima uit. Weet haast zeker dat de bougies op moeten zijn. Hij loopt ineens ook wat rauwer de laatste weken, of de klopsensor zou nog wel es niet helemaal jofel kunnen zijn .

Als dat niet helpt zou misschien de voorontstekingsmodule wel niet helemaal jofel meer kunnen zijn of misschien de bobine wel. Maar goed eerst maar weer eens afwachten met de nieuwe bougies.

elianmars

Ik dacht dat ík heb moeten tobben met mijn wagen, maar jij wint het hoor......  :eusa_shifty:

Hopelijk heb je 'm toch snel in orde  :eusa_pray: