Projectje: Black is Back but gone

Gestart door onnaj, 01-05-2009 21:27:31

Vorige topic - Volgende topic

onnaj

Ik wil eventueel best helpen, denk dat ik het in een uurtje of 1,5 voor elkaar heb.

onnaj

Van de week even mijn versnellingsbak na laten kijken en het blijken de kabels te zijn waar wat speling op zit, verder is er dus niets aan de hand. De kabels zijn besteld en zullen hopelijk van de week vervangen worden.

Volgende week wordt de turbo gebalanceerd en ik probeer hem dan ook gelijk dat weekend te monteren.

Maar wellicht dat ik dat voor een ander doe, ben super blij met de auto heb er super veel in ge¡nvesteerd en hij ziet er geweldig uit, maar ik merk toch dat, nu ik begin het jaar alleen een appartementje heb gekocht, de auto een flinke kostenpost is in het geheel. Heb ook weinig reserve meer om een eventuele vette reparatie uit te voeren.

Daarnaast merk ik dat ik vaak ongemerkt te hard rijd, niet dat ik altijd ontzettend loop te blazen, maar je hoeft maar even gas te geven en je rijdt al boven invorderingssnelheid :).

T wordt de komende weken dus even dubben wat te doen. Uiteraard ga ik de auto ook niet voor een appel en een ei weg doen, want daarvoor is er veel te veel aan gebeurd. Wat dat betreft is hij voor 3/4 nieuw :D

Enerzijds heb ik nu wat ik wil hebben, maar anderzijds kan ik beter over een aantal jaar weer een dergelijke auto rijden, dan heb ik wat meer geld om hem nog beter te vertroetelen.

To be continued dus....

)()()sT

Hard rijden is een kwestie van zelfbeheersing. Qua reparaties weet ik het natuurlijk niet, maar je kunt bijna niet goedkoper rijden zo op LPG. Succes...

walter leever

Het vervelende is vaak(en ook in dit geval)dat je nu weet wat je hebt en bij een eventuele opvolger is 't maar weer af te wachten ;)

Is wegzetten geen optie? :eusa_think: dan kost ie ook niks(toch niet zoveel),moet je hem wel schorsen. :P

En dan over een tijdje er weer vol goede moed aan beginnen.

Walter

onnaj

Wegzetten is sowieso geen optie, want heb ook weer geld nodig voor een andere.

Het wordt iig een moeilijke keuze, want ik heb inderdaad er heel veel aan gedaan al en ook Jaap heeft veel essentiele dingen reeds vervangen.

Een snellere auto voor dit geld is idd op LPG niet te vinden, maar onderhoud/reparaties zijn gewoon duurder dan voor een nonturbo. Welicht door mij vooraf niet goed genoeg overwogen wat t onderhoud voor een turbo kost. :(

onnaj

Morgenaaf is het zover, dan ga ik de turbo laten balanceren.

Ik heb tevens een nieuwe olieaanvoerleiding besteld. Door de slechte carterventilatie is de turbo sowieso al snel om zeep geholpen, maar heb t idee dat ook de aanvoerleiding niet jofel meer is en dat ook dat de levensduur verkort heeft. Die leiding kost zo'n 30,- dus dat zijn de kosten niet vergeleken met wat deze aan kan richten.

Hopelijk kan ik dit weekend beginnen met montage.

)()()sT

Mooi! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

onnaj

Zow...ik werd gisteren weer eens verrast, alleen nu gelukkig erg positief!

Ik had de laatste x olie gepeild voordat we naar de rollenbankmeeting ging en toen stond het peil net iets onder het midden. Heb sindsdien nog een dikke 3000 km erbij gereden en heb gisteren 0,5l bij moeten vullen. Valt me dus echt reuze, gezien ook dat de turbo niet jofel is!  :eusa_dance:  ;D

Dus sinds ik de carterontluchting en luchtinlaatslang heb vervangen is het olieverbruik drastisch minder geworden!

Eindelijk dus weer eens iets wat meevalt, na al die reparaties!

arjenT5R

Ik weet niet niet of je mijn blog een beetje vanaf het begin af aan hebt gevolgd maar wat betreft het onderhoud van een turbo vind ik het allemaal wel mee vallen.

Ja ik heb er veel aan moeten doen en ook heel veel dingen preventief vervangen
maar ik rij nu al een jaar lang met af en toe benzine en olie bijvullen verder blijft het allemaal super werken.

Lijkt me niet zo heel handig van je als je die auto gaat verkopen en weer het diepe in duikt met een onbekende (ongeblazen) wagen want ook daar kan heeeel veeeel aan kapot.

Ga voor jezelf eens na wat je er allemaal aan gedaan hebt en wat er eventueel nog kapot zou kunnen gaan of wat er niet meer zo fris uitziet/aanvoelt ....
voorlopig niets te vrezen lijkt me ;)
Zeker niet met je revisie turbo en olie verbruik van 1:3000

:eusa_pray: please keep it  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

onnaj

Verwacht eigenlijk niet al te veel reparaties meer. Distributie is met de motorwissel ook al vervangen dus daar kan ik voorlopig ook nog wel mee vooruit ;).

Enige wat ik moet vervangen nog wat ik weet is de kabel vd versnellingsbak en dan achter een rubber vd veerpoten oid. Ik hoor achter achter de hele tijd een 'kloink' en de veerpootsteunen heb ik 2 weken geleden nog vernieuwd.

Dat olieverbruik, is zelfs 1:6000 ongeveer ;), is wel een goede reden om toch te blijven rijden, dat zegt iig over conditie van het blok zelf genoeg. Nu heb ik de laatste tijd wat rustiger aan gedaan, maar 1:5000 is nu zeker haalbaar met af en toe stevig doorrijden. Ik gebruik nu altijd 5w30 volsyntheet trouwens.

Bandenslijtage is uiteraard veel hoger dan een non-turbo en ook logisch met een koppel van rond de 430/440nm ;)

Heb wel zin om t weekend de turbo te vervangen, is geen vervelend werkje en snel resultaat :D

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piet

Houden die bak Janno!!

Je hebt er al te veel in geinvesteerd (in tijd, moeite en geld) om hem weg te doen.
Zo'auto  vind je niet snel meer terug. Je weet nu ook precies wat je aan hem hebt.
Na al die moeite wordt het tijd om er eens een poos lekker mee te gaan rijden en er van te genieten.

Ben zeer benieuwd hoe het met je zelf gereviseerde turbo gaat aflopen.
Ziet er voorlopig allemaal erg goed uit!. Wellicht neemt je olieverbruik daarmee nog verder af.

Ronald21

Houden als je kan.
Wegdoen kost je veel geld .
Met 3900 euro die destijds Jaap vroeg red je het niet.

onnaj

Ik heb een nieuw projectje erbij...zag toen ze mijn turbo aan het balanceren waren een andere mooie iets grotere turbo liggen. Met een beetje zagen en knippen zal die toch wel passen in mijn 850 toch???  ;D  :eusa_dance:

Maar mijn turbo is in ieder geval weer netjes gebalanceerd. Zat overigens erg weinig onbalans in, maar nu bijna niets meer :D. Hij heeft ook netjes mijn compressorwiel gestraald en die ziet er als nieuw uit! Hopelijk t weekend dus monteren die turbo!

Enne voor € 3.900,- gaat ie sowieso never nooit niet weg! Nou ja never nooit...iig niet nu. ;)

henry classic v70

Dat is altijd pas te maken.......alleen zal het turbo-gat een heel klein beetje toenemen :eusa_think:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4