Van Ford naar Volvo (Met Foto!!!)

Gestart door MartV70D, 04-11-2003 20:40:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MartV70D

ik ben sinds een paar dagen de trotse bezitter van een v70d en wat een verschil met mijn vorige auto ( ook geen kleintje maar toch, Ford mondeo 2.0 ltr 16v gas Ghia). Wat een enorme trekkracht die diesel.

En toch zullen er wat kleine dingetjes zijn die ik zal missen zoals de voorruit verwarming want dit was wel makkelijk ind winter en waar ik ook verbaasd over was is dat de kofferruimte in m'n V70 kleiner is als de ford. Maar toch zou ik niet meer willen ruilen want de geur van het leer en die machtige diesel is geweldig.

Zoals belooft met wat mooie foto's





AEO

Gefeliciteerd met je V70D, ben zelf ook een trotse V70 TDI bezitter en je hebt gelijk, de trekkracht is enorm. Je zal echter nooit een stoplichtsprintje winnen want dan is die 140 pk en 1520 kg toch niet prettig verdeeld! Maar verder rijft het heerlijk. Je moet hem eens uitlaten in Duitsland, dan doe je 180 en dan is het verbruik ook nog maar 8 l/100 km...! (ik zie trouwens ook dat je 'n 480 erbij hebt.....)
Alle paddestoelen zijn eetbaar. Weliswaar zijn er paddestoelen die je maar
een keer kunt eten

Guido_Smit

#2
Citaat van: MartV70D op 04-11-2003 20:40:52


En toch zullen er wat kleine dingetjes zijn die ik zal missen zoals de voorruit verwarming want dit was wel makkelijk ind winter en waar ik ook verbaasd over was is dat de kofferruimte in m'n V70 kleiner is als de ford. Maar toch zou ik niet meer willen ruilen want de geur van het leer en die machtige diesel is geweldig.


MartV70D veel plezier en rijgenot met je nieuwe aanwinst toegewenst  :).

Dat je de electrische voorruitverwarming mist kan ik mij voorstellen. Ik heb zelf een Scorpio gehad ook met deze accessoire en dat was maar wat handig en veilig in de winter. Vooral het tegen gaan van aanvriezen aan de binnenzijde van de voorruit als je met steenkoude auto weg moet rijden.

Snap ook niet dat Volvo dit nooit ingevoerd heeft in zijn opties!
Het is toch een eerste vereiste om een goede doorkijk te houden als je wegrijd en je adem de eerste minuten niet bevriest tegen de binnenzijde van de ruit.
Nu lijkt het ach.......maar er komen weer dagen dat je het vervloekt dat het er niet in zit, tenzij je het nooit gehad hebt.

Guido.

Freulig

Van Ford naar Volvo ? Dat is toch tegenwoordig geen overstap meer ? (snik, snik)

Ben zelf ook van Mondeo naar Volvo 850 gegaan: hoewel ik de Mondeo geen slechte auto vond (wel wat onderstuurd, maar dat is met professionele uitlijning snel verholpen), is de 850 veel prettiger.

Veel plezier ermee !

(O,ja, 1 nadeel: de kromme remschijven hou je)

Raf

#4
Citaat van: Guido_Smit op 05-11-2003 20:49:10Dat je de electrische voorruitverwarming mist kan ik mij voorstellen.
Snap ook niet dat Volvo dit nooit ingevoerd heeft in zijn opties!

om zo'n dingen te voorkomen biedt Volvo de standkachel aan! (of hoe noem je zoiets? ;))

Raf
De gustibus non disputandum est!

Joris_Scholte

#5
Citaat van: Raf op 05-11-2003 21:14:33

om zo'n dingen te voorkomen biedt Volvo de standkachel aan! (of hoe noem je zoiets? ;))

Raf

Bij ons op werk noemen we dat de Webasto (net zoals je cola Coca-Cola noemt).
Het hele jaar de R in de maand

)0H@N

Gefeliciteert met je V70, ;D.

Waarschijnlijk zal de kofferbak wat kleiner zijn dan van de Ford, omdat je nu niet zoveel olie hoeft mee te nemen :-X, het verbruik van de Volvo zal ook een heel stuk minder zijn denk ik. (of had je nog een goeie Ford, met niet al te veel kilometers en een goede staat van onderhoud?)

In iedergeval Heel VEEL succes met je Roffel.
Thank you for flying with Volvo.

denkweb

De overstap is maar klein getuige deze thread: LINK