Klep in de inlaat per cilinder en de bediening hiervan

Gestart door Jur, 10-12-2009 18:34:54

Vorige topic - Volgende topic

Jur

Kan iemand mij zeggen waar dit onderdeel van is? Het bedient de kleppen in het inlaatspruitstuk.

Ik dacht eerst dat dit te maken had met de variable inlaat (2.5 20v) maar er is geen electronische regeling maar lijkt met vacuum te gaan.

Probleem is dat de verbinding er af lag/ligt. Is er een reden waarom deze verwijderd kan zijn? Kan dit gerelateerd zijn aan de gas installatie? In elk geval zal ik het stukje vacuumslang vast vervangen. Ook zal ik de beweging in de pomp/bol wat soepeler maken die de kleppen stuurt.

Ludo

Citaat van: Jur op 10-12-2009 18:34:54
Ik dacht eerst dat dit te maken had met de variable inlaat (2.5 20v) maar er is geen electronische regeling maar lijkt met vacuum te gaan.

Dit is correct.  :D
V-Vis werkt op vacuum, aangestuurd door een elektrische klep.

Jur

Ik neem aan dat ik hem gewoon weer moet aansluiten?

Ludo

Je schrijft dat je de vacuumslang zal vastmaken.
Zie je waar de slang vandaan komt?.

Jur

Ja, de slang vind ik wel maar de vraag was of ik het machinisme weer moet koppelen zie het vierkantje in de foto.
Nu ik begrijp dat het idd V-VIS is heb ik niet eerder gelezen dat men dat dit verwijderd bij LPG auto's. Gewoon weer netjes herstellen dus.
Bedankt  :D

Ludo

Citaat van: Jur op 10-12-2009 18:57:54
Nu ik begrijp dat het idd V-VIS is heb ik niet eerder gelezen dat men dat dit verwijderd bij LPG auto's. 

Dat klopt, ik weet niet wat het effect is als je het terug aankoppelt.
Maar dat kan jij ons binnenkort wel vertellen dan.  ;D

Jur

Spruitstuk gaat er NU weer op. Schoon en alles is soepel.  :D
Zou dus zo maar kunnen dat die klep altijd op half zeven heeft gestaan of misschien wel dicht.

gltman

Wat voor gas installatie zit erop?? als je LPi heb dan willen de inbouwers dit wel eens uitschakelen, kun je hem alsnog gewoon aansluiten.

Jur

Vialle LPG met verdamper. We zullen zien of het wat oplevert. :police: