Nieuwe Schijven en Remklauwen! COULANCE!!!

Gestart door MarcoV, 07-05-2009 13:29:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcoV

Zitten er toch al 50.000 km op en ze beginnen ook aan te lopen. Remklauwen zijn ook 12 jaar oud dus geen overbodige luxe!
Als er dan toch nieuwe klauwen op gaan dan maar gelijk alles, ben ik hopelijk ook van dat gepiep af ;D

MarcoV ;)

elianmars

Piepen doen de Brakemax inderdaad niet zo snel.

Ze geven wel een soort sissend geluid tijdens zacht remmen, trouwens (komt door al die gaatjes).

Chris

Ben benieuwd naar de prestaties!

Ziet er inderdaad vet uit ;D

Sbv

Citaat van: Chris op 08-05-2009 09:21:46
Ben benieuwd naar de prestaties!

Ziet er inderdaad vet uit ;D
Als je je verveelt kom je een paar foto's maken

nickk.

Wel het hart van die schijf ook ff meepakken met hammerite oid, anders zien ze dr na een paar maanden niet meer uit(eigen ervaring).

M a r c

Klaar met ontluchten Marco  ;D  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

MarcoV

#21
Vandaag met Sander aan de klus begonnen van de remmerij en waterslangen!
Waterslangen ging vrij vlot en ook de remmerij zat er vlot op. Maar toen begon de ellende >:(
Steeds ging mijn rempedaal bijna naar de bodem, tot wel 6x ontlucht en tijdens ontluchten goede remdruk op het pedaal!
Dan een stukje rijden en weer zakt het pedaal weg, toch maar terug naar Leidschendam gereden en het lijkt wel of de voorremmen niet meedoen en ook zit er een raar aanloopgeluid rechts als ik een paar keer geremd heb pompend.
Maandag maar naar de volvogarage en maar zien wat het is :(
Toch maar wat foto's van de klus en hoop dat het goed komt:

















Sander, nog bedankt voor de tijd en energie en ik laat wel weten wat het was ;D

MarcoV ;)

Lampje

Ik ben ook benieuwd wat dat was!

Mooie klus, goed gelukt!

En mooi dat blauw, ik heb hier een bus klauwenverf staan in dezelfde kleur :eusa_clap:

elianmars

#23
Ik heb Sander een paar keer aan de telefoon gehad vandaag.

Het enige dat ik me kon bedenken was dat er nog lucht in het systeem zat.

Nu je het hebt over herrie aan de voorkant, vraag ik me af of het niet zo kan zijn dat één van de nieuwe klauwen niet in orde is.

Balen dat jullie er niet zijn uitgekomen, mannen!


 

Lampje

Dat moet dan wel een behoorlijke berg lucht zijn!

Hadden jullie zo'n vaccuumpistool?

Sbv

Ik zou het ondertussen niet meer durven zeggen wat het zou kunnen zijn. Lucht kan, maar dan is het wel heel hardnekkig. we hebben het systeem een keer of 5 ontlucht.

Paar dingen die ik me nog kan bedenken

- nieuw klauw(en) zijn niet goed, intern lek ofzo als dat kan
- hoofdremcylinder net defect gegaan
- toch nog lucht in het systeem
- mix van 2 soorten remvloeistof. Ik had een fles DOT4 staan nieuw in fles, zou het dan het Renault logo zijn geweest op de verpakking ???

Onluchten op twee manieren gedaan.

- Power bleeder en dan druk op resevoir gezet em zo alle nippel tijdje open gehad totdat er net straaltje remvloeistof uit kwam.
- Met draaiende motor. Marco op mijn commando rem in trappen terwijl ik net ervoor de ontluchtings nippel los daai en dan gelijk weer vast.

Al met al baal ik er stevig van dat het niet lekker gegaan is.

Het vervangen van de koelvloeistof slangen ging best wel erg snel.

elianmars

Je hebt de powerbleeder toch wel gevuld met remvloeistof?

Sbv

Citaat van: elianmars op 09-05-2009 20:48:33
Je hebt de powerbleeder toch wel gevuld met remvloeistof?
Nee moest dat dan ?. Wel zorg gedragen dat er ruim voeldoende vloeistof in het resevoir zat

Lampje


Sbv

Citaat van: Lampje op 09-05-2009 21:11:03
http://www.onewest.net/~jda/page04instructions.html

:eusa_clap:
Gelezen, maar neemt niet weg, dat op de andere manier het ook niet goed ging. Misschien dan toch een kwestie van te slecht ontluchten  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: