vreemde tik

Gestart door nielshoevenaars, 19-04-2009 21:00:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nielshoevenaars

Goede avond  :)

Sinds gisteren een probleem wat ik niet 1-2-3 kan duiden. Moeilijk om verder iets over te vinden op het forum. Mijn T5 is handgeschakeld en schakelde en koppelde altijd super. Gisteren een stukje flink doorgereden en toen merkte ik dat als ik van 1e naar 2e en van 2e naar 3e versnelling schakelde bij omhoog komen koppeling een soort tik hoor. (Geen schurend geluid zoals elders beschreven wordt) Laag geluid lijkt of iemand met een stuk hout op de as tikt heel kort maar. Bij rustig rijden en koppeling rustig op laten komen geen last, maar vooral bij doorschakelen vanuit hoog toerental treedt het op. Ook als ik in de 1e versnelling tot 4000-5000 toeren optrek en dan plotseling gas loslaat merk ik het ook. In hogere versnellingen op de snelweg geen problemen. Geen foutmelding van de ECU.

Mensen die een idee  hebben of dit herkenen? :-\

-D©©©L-

een idee ? Mwha, misschien de motorsteun aan de distributie zijde ?

nielshoevenaars

Goede optie, krijg je bij versleten motorsteun vaker dit soort problemen? Ga zo meteen motorsteunen bekijken

nielshoevenaars

#3
Gisteren nog eens van Rotterdam naar Den haag en terug. Bij rustig rijden en snelweg geen problemen. Bij wat harder doortrekken en gas loslaten weer de vreemde TIK.

Vanochtend onder de auto gelegen maar motorsteunen nog niet gevonden. Las al dat na verwijderen modderbord hij wel te zien is. (aan distributiezijde) Is het makkelijk zelf te vervangen. Is het verstandig alle motorsteunen gelijk te vervangen? Heb geen olielekkage (rubbers eerder versleten) zover ik weet maar auto loopt wel over de 3 ton.

groet Niels

thuur

Steun bij distributie is het makkelijkst. Dan de baksteun (kan akelig vast zitten). Dan de schutbordsteun (parafaan los). Dan de bovenste motorsteun (persen). En dan nog de 2 potten op het subframe.

Los van het feit dat de laatste 2 erg duur zijn en moeilijk te vervangen zou ik deze helemaal niet (meer) vervangen. Je motor ligt er 3 weken superstrak bij, daarna is er geen verschil meer met voor de operatie.

De overige steunen gaan er allemaal een keer aan, de ene wat sneller en vaker dan andere. Kost je wel wat centjes als je ze allemaal in 1x doet.


Gr ;)

-D©©©L-

Citaat van: thuur op 22-04-2009 11:47:24
Steun bij distributie is het makkelijkst. Dan de baksteun (kan akelig vast zitten). Dan de schutbordsteun (parafaan los). Dan de bovenste motorsteun (persen). En dan nog de 2 potten op het subframe.

Los van het feit dat de laatste 2 erg duur zijn en moeilijk te vervangen zou ik deze helemaal niet (meer) vervangen. Je motor ligt er 3 weken superstrak bij, daarna is er geen verschil meer met voor de operatie.

De overige steunen gaan er allemaal een keer aan, de ene wat sneller en vaker dan andere. Kost je wel wat centjes als je ze allemaal in 1x doet.

Gr ;)

Daar heb ik toch andere ervaringen mee.

wazige tinus

sorry maar ik denk eerder dat je probleem bij het diff licht