Geklust aan de remmen, maar de klus is niet klaar...

Gestart door Lampje, 09-05-2009 15:33:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pwassink

Op een lang stuk "veilige" weg een aantal malen optrekken, een km of 40 vertragen door eenmaal kort  & stevig
te remmen en dan de boel weer los, poot van de rem, hierdoor dus rustig koelen middels de rijwind
en dat een paar maal herhalen.

Was voor mij met brembo-hc schijven genoeg om een en ander op elkaar in te laten lopen,
je ziet dan ook dat de oppervlakte van de remschijf van structuur verandert bij die schijven.

Geen last van kromme schijven, gepiep oid gehad nadien en ik rem stevig maar kort en weet t gas ook wel te vinden  ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

wepster

zo het handeltje zit er onder kompleet rondom nieuwe schijven en blokken en op de voor as ook meteen de leidingen maar gedaan ;D

moet zeggen voor het oog echt mooi en het werkt echt geweldig

oja ook maar meteen het handschoen kastje even gemaakt  :eusa_whistle:
het bekende euvel palletje afgebroken en niet meer open te krijgen was een klusje van nog net geen uurtje  ;D
en een blij lampje  :eusa_whistle:

Lampje

#17


Mijn schijven-blokken-combi remmen als duivels; vooral de laatste 2 meters zijn indrukwekkend, die andere meters moeten nog inslijten, vermoed ik.

Het zijn Brembo Max met gleufjes geworden, samen het Hawk HPS blokken en Goodridge RVS remleidingen.

Geen trillingen, geen rare geluiden tijdens het remmen, ze grijpen goed aan, pedaal is lekker hard en slag van het pedaal is gehalveerd.

Ik zou zeggen, operatie geslaagd, klus is klaar.

Wibo, bedankt :eusa_clap:

P.S. Nog even een linkje naar de remblokken: http://www.hawkperformance.com/performance/hps.php#