De radio van Hans

Gestart door Hans Duiven, 04-05-2009 16:15:57

Vorige topic - Volgende topic

Jeff

Citaat van: razorx op 09-05-2009 11:05:55
Citaat van: Hans Duiven op 09-05-2009 00:26:44
TomTom nog even gebeld.
Die hebben hiervoor, volgens de man aan de telefoon, nog geen  passend softwarepakketje. 
"U bent u tijd vooruit meneer" raaskalde de beste man aan de andere kant van de lijn. Dacht het niet...;D

Als je machine wince 5 draait, kan je met wat gehannes TomTom navigator 7 draaiende krijgen:
http://www.paerl.it/volvo/td2.jpg

Bij veel van die wince apparaten is de slaapstand actief, TomTom geeft geen weksignaal, dus zal na een x aantal seconden niets doen tot je het scherm aanraakt.

Op www.gpspassion.com vind je oplossingen hiervoor.

Zelf nog geen tijd gehad hiermee te experimenteren.
Succes!

Wince 4.2 is in mijn ogen een no go area wat betreft TomTom.
De meeste van deze apparaten draaien 5, maar gij zijt gewaarschuwd!

In basis zijn het apparaten met een aantal losse modules:
-GPS bordje met samsung 2440 arm processor en één of twee cardreaders.
-DVD speler
-Radio/TV

Het volume wil tussen te verschillende bronnen overigens (te) veel verschillen.

Is dit een zo'n zelfde schermpje als wat Hans in de auto heeft zitten dan? Want ik heb namelijk ook een 2Din schermpje erin maar deze draait naar mijn weten niet op WINCE. Nou moet ik er wel bij zeggen dat die al zeker 1.5 jaar oud is. :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

bupozaanstad

Onderandere door Yaesu gebruikt als microfoon aansluiting ;D

Citaat van: -D©©©L- op 08-05-2009 23:35:04
Citaat van: Hans Duiven op 08-05-2009 19:55:54

Wat een lelijk gat hè? Zou een plaksetje overheen moeten denk ik zo.

Dit is wel aardig om het mee dicht te maken:

http://haltronics.nl/webshop/images/micchas.jpg

Trapper

Citaat van: mevita op 08-05-2009 23:21:11

en nog een klein vraagje , kun je nou tijdens dat tv of dvd kijken ook de navigatiestem nog horen?
Tot nu toe voor die prijs is het toch wel een aanradertje zo te lezen.

gr mevita

Bij mij (net als Hans, een 2DIN chineesje) lult de navigatie er lekker OVERheen. Geluid van de DVD gaat op mute, navigatiestem is hoorbaar, beeld gaat gewoon verder.

Ik ben wel even bezig geweest om het volume op elkaar af te stemmen. De eerste keer had ik bij een muziek DVD het geluid lekker hard gezet. Ik rij op een kruispunt af, komt Eva (of hoe dat mens ook mag heten in IGO) er overheen met hetzelfde volume. Schrok me de pleuris ;D

jeanhup

Ik zit er ook over te denken om zo'n dubbeldin DVD/MP3/BT/TV/GPS/MAGNETRON te kopen.
Ik ben alleen bevreesd dat het scherm te laag zit om lekker op te kunnen kijken onder het rijden. Ik gebruik de GPS en de TV (files!) van mijn huidige navigatiesysteem heel veel - maar die staat boven op het dashboard en is prima te bekijken en te bedienen onder het (langzaam) rijden.

Hans, Trapper (en eventuele andere ervaringsdeskundigen): is dat een beetje lekker kijken op zo'n ding onderin je middenconsole?

Hans Duiven

Geen last van eerlijk gezegd. De HU-1205 met routeplanner zat ook op de zelfde plek. Dit scherm is alleen een heel stuk groter.

Vwb. het adresboek van mijn telefoon: Ik moet nog even met de bluetooths aan de gang.
Meervoud van bluetooth is dat niet blueteeth?  ;D

Edit:

Vanmiddag iGo Amigo versie 8.4.2.0 op SD card gezet en werkte eigenlijk gelijk goed.
Inderdaad nog even vogelen met de diverse volumeafstellingen  :o

Hans

Trapper

Citaat van: jeanhup op 10-05-2009 10:31:59
Ik zit er ook over te denken om zo'n dubbeldin DVD/MP3/BT/TV/GPS/MAGNETRON te kopen.
Ik ben alleen bevreesd dat het scherm te laag zit om lekker op te kunnen kijken onder het rijden. Ik gebruik de GPS en de TV (files!) van mijn huidige navigatiesysteem heel veel - maar die staat boven op het dashboard en is prima te bekijken en te bedienen onder het (langzaam) rijden.

Hans, Trapper (en eventuele andere ervaringsdeskundigen): is dat een beetje lekker kijken op zo'n ding onderin je middenconsole?

Mwah, het kan maar TV-kijken zou ik niet doen. Het zit inderdaad vrij laag en je hebt dus absoluut geen zicht op de weg als je naar het scherm kijkt.

Het 7" scherm i.c.m. IGO of TOMTOM geeft trouwens wel een goed overzicht op kruispunten en verkeersknooppunten. Een snelle blik op het scherm en je weet precies waar je heen moet. Op mijn HTC pakte ik nog wel eens een afslag te vroeg als je 2 afslagen vlak naar elkaar hebt omdat je op zo'n klein schermpje niet goed kan zien waar je heen moet.

Jeff

Trapper heb jij ook Tom Tom draaien via dit schermpje dan?
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Trapper

Citaat van: Jeff op 11-05-2009 19:14:13

Nee, ik gebruik IGO maar ik heb wel screenshots van TOMTOM gezien. Voor beide kan je de resolutie aanpassen zodat je het volledige scherm optimaal kan benutten.

Jeff

Citaat van: Trapper op 11-05-2009 19:25:24
Citaat van: Jeff op 11-05-2009 19:14:13

Nee, ik gebruik IGO maar ik heb wel screenshots van TOMTOM gezien. Voor beide kan je de resolutie aanpassen zodat je het volledige scherm optimaal kan benutten.

Welke Tom Tom versie is dit dan, want ik wil mijn huidige 2Din scherm vervangen door die Hans ook heeft en wil er Tom Tom op laten draaien. Weet jij hoe dit moet of kan?

Trapper

Citaat van: Jeff op 11-05-2009 19:26:55

Welke Tom Tom versie is dit dan, want ik wil mijn huidige 2Din scherm vervangen door die Hans ook heeft en wil er Tom Tom op laten draaien. Weet jij hoe dit moet of kan?

De laatste versie voor PDA (v7) zou je draaiend moeten kunnen krijgen. Op www.tomtominternetclub.nl zijn topics te vinden van mensen die het draaiend hebben gekregen. Die zou je even moeten lezen.

Ik heb het device ID van mijn 2DIN kunnen uitlezen en heb daar wat mee zitten prutsen. Na 4 teleurstellende pogingen met TOMTOM (kaart wou niet activeren :eusa_wall:) kwam ik mijn huidige versie van IGO tegen en dat werkte in 1 keer. Na een tijdje IGO te hebben geprobeerd bevalt me dit eigenlijk beter dan TOMTOM dus ik ben niet verder gegaan.

Dit alles kan je natuurlijk via het mooie internet verkrijgen... :angel:

p.s. razorx heeft het al werkend

Jeff

Citaat van: Trapper op 11-05-2009 19:39:11
Citaat van: Jeff op 11-05-2009 19:26:55

De laatste versie voor PDA (v7) zou je draaiend moeten kunnen krijgen. Op www.tomtominternetclub.nl zijn topics te vinden van mensen die het draaiend hebben gekregen. Die zou je even moeten lezen.

Ik heb het device ID van mijn 2DIN kunnen uitlezen en heb daar wat mee zitten prutsen. Na 4 teleurstellende pogingen met TOMTOM (kaart wou niet activeren :eusa_wall:) kwam ik mijn huidige versie van IGO tegen en dat werkte in 1 keer. Na een tijdje IGO te hebben geprobeerd bevalt me dit eigenlijk beter dan TOMTOM dus ik ben niet verder gegaan.

Dit alles kan je natuurlijk via het mooie internet verkrijgen... :angel:

p.s. razorx heeft het al werkend

Oke dan gaan we razorx even een pbtje sturen ;)

Maar jij hebt dus hetzelfde schermpje als Hans, of niet?

Trapper

razorx

Wat TomTom betreft: Goed werkend is het bij mij nog niet(slaapmodus wince), maar het ligt even in de ijskast.

Het probleem bij de meeste apparaten is dat je configuratieaanpassingen in wince, zoals de slaapstand uitzetten, niet bewaard worden.
Registry veranderingen worden niet opgeslagen. De meest gebruikte truuk is met Mortscript een scriptje te runnen dat voor het starten van TomTom een registry aanpassing laadt en daarna TomTom start.

Als je een nieuw SD kaartje met TomTom aanmaakt zullen de meeste van deze apparaten vanzelf om de nieuwe locatie van je navigatiesoftware vragen. Hier geeft je dan de locatie van je Mortscript scriptrunner op.
Als je script bestand de zelfde naam heeft als je scriptrunner wordt dat vanzelf uitgevoerd.

Het is nog wat meer werk maar als je op gpspassion.com koekeloert kom je een heel eind.

Ik hoop over een week weer tijd en zin te hebben voor dit leuke project.

Hans Duiven

De iGO Amigo draait ondertussen uitstekend op de CVGX-C14 van Chinavasion.
Verrassend vind ik de snelle koude opstarttijd van de gps: Binnen 30 seconden.
Dus ben ik best tevreden met deze 'routeplannert'

Ik ga zo nog even met de instellingen aan het klootviolen, omdat iGO altijd opstart op de achtergrond als de radio aangezet wordt.
Tijdens het luisteren naar de radio, wordt je dan ongewenst getracteerd op notificaties (u rijdt te hard!, enz.).

Ook de bluetooth wordt nog even aan de tand gevoeld, omdat de BT-verbinding van mijn HTC Touch Dual niet altijd even consequent doet wat ik wil. Maar dat kan zomaar aan mijn GSM instellingen te wijten zijn.
Het verkennen van de HTC, zoals het adresboek, lukt me tot op heden nog niet.

Ik heb zojuist even een paar SD kaartjes gekocht om daar wat muziekvid's op te zetten. Ik vermoed dat hij nog geen SDHC cards kan lezen, maar dat probeer ik nog wel eens uit met een leenkaartje  ;D

All and all ben ik wel zodanig gecharmeerd van de Chinavasion CVGX-C14, dat ik er sterk over denk om er ook nog één aan te gaan schaffen voor de 855.

Kortom: Een leuke upgrade voor je Volvo.

Hans

V70 classic

Citaat van: Hans Duiven op 12-05-2009 11:46:08
De iGO Amigo draait ondertussen uitstekend op de CVGX-C14 van Chinavasion.
Verrassend vind ik de snelle koude opstarttijd van de gps: Binnen 30 seconden.
Dus ben ik best tevreden met deze 'routeplannert'

Ik ga zo nog even met de instellingen aan het klootviolen, omdat iGO altijd opstart op de achtergrond als de radio aangezet wordt.
Tijdens het luisteren naar de radio, wordt je dan ongewenst getracteerd op notificaties (u rijdt te hard!, enz.).

Ook de bluetooth wordt nog even aan de tand gevoeld, omdat de BT-verbinding van mijn HTC Touch Dual niet altijd even consequent doet wat ik wil. Maar dat kan zomaar aan mijn GSM instellingen te wijten zijn.
Het verkennen van de HTC, zoals het adresboek, lukt me tot op heden nog niet.

Ik heb zojuist even een paar SD kaartjes gekocht om daar wat muziekvid's op te zetten. Ik vermoed dat hij nog geen SDHC cards kan lezen, maar dat probeer ik nog wel eens uit met een leenkaartje  ;D

All and all ben ik wel zodanig gecharmeerd van de Chinavasion CVGX-C14, dat ik er sterk over denk om er ook nog één aan te gaan schaffen voor de 855.

Kortom: Een leuke upgrade voor je Volvo.

Hans

Ik vindt ook een mooi ding ik moet alleen nog even kijken wat ik met de classic wil want in een evt. N gaat dat niet passen zonder figuurzaag  :eusa_shifty:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.