van binnenuit roestende kokerbalk

Gestart door BarryH, 09-05-2009 19:40:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BarryH

het lijkt erop dat de kokerbalk linksachter roest van binnenuit,
wat kan ik doen om dit roesten te vertragen?
gaatje erin boren en WD40 erin spuiten?

bedankt
Barry
V70 2.5D - 2000 - automaat - bordeau rood
daarvoor:
Peugeot 106d>405d->vw passat tdI>1.8T->C5-2.0aut-lpg ->Outback2.5aut -> V70TDI-1997-automaat-Tropic green pearl/

Lancer 1.5 > Escort Clipper > 8552.5-20V-AT 93-vvis

-D©©©L-


thuur

Heb je wel eens de beschrijving op een bus WD40 gelezen ???

Hoe ga je het boorgat beschermen van roest ???

Ontroesten en afsluiten van zuurstof. Of b.v. roestomvormer erop en in de Tectyl zetten. Volgens mij kun je het eerste stuk bereiken door de achterbumper los te nemen.


Gr ;)

BarryH

@DCCCL: nee er zit nog geen gat in. Sterker nog, doordat er een trekhaak gemonteerd is zitten de standaard aanwezige gaten dicht.

@Thuur: nee, ik heb nog niet op de bus van de WD40 gelezen wat ik er niet en wel mee kan doen ;)
Wel heb ik de pagina van Frank Selen gelezen (http://www.selenet.nl/850Estate/roest.htm), die gebruikt WD40 wel als roestremmend middel.
V70 2.5D - 2000 - automaat - bordeau rood
daarvoor:
Peugeot 106d>405d->vw passat tdI>1.8T->C5-2.0aut-lpg ->Outback2.5aut -> V70TDI-1997-automaat-Tropic green pearl/

Lancer 1.5 > Escort Clipper > 8552.5-20V-AT 93-vvis

-D©©©L-

#4
Citaat van: BarryH op 09-05-2009 20:05:48
@DCCCL: nee er zit nog geen gat in. Sterker nog, doordat er een trekhaak gemonteerd is zitten de standaard aanwezige gaten dicht.

@Thuur: nee, ik heb nog niet op de bus van de WD40 gelezen wat ik er niet en wel mee kan doen ;)
Wel heb ik de pagina van Frank Selen gelezen (http://www.selenet.nl/850Estate/roest.htm), die gebruikt WD40 wel als roestremmend middel.


WD40 is een bijzonder slechte roestremmer. Het vettige laagje dat het achter laat zorg er ook nog eens voor dat tectiel niet wil hechten.

Hoe constateer je dat de balk van binnenuit aan het roesten is ?


BarryH

@DCCCL: ik heb de auto bij Nordicar 2 weken geleden laten controleren. En die vertelde dit. En de foto laat ook eea zien:


http://img257.imageshack.us/img257/9858/img00011s.jpg
V70 2.5D - 2000 - automaat - bordeau rood
daarvoor:
Peugeot 106d>405d->vw passat tdI>1.8T->C5-2.0aut-lpg ->Outback2.5aut -> V70TDI-1997-automaat-Tropic green pearl/

Lancer 1.5 > Escort Clipper > 8552.5-20V-AT 93-vvis

thuur

Als dat van binnenuit is kun je er een kleine schroevendraaier doorheen steken. Anders is het (net zoals 90% van de roffels) gewoon oppervlakkig. In het laatste geval: eraf bikken, roestomvormer en Tectyl 190.

http://tectyl.valvolineeurope.com/nl/index.asp?pageid=d679c3ba0680456baf8ca82f36c36510


Gr 8)

BarryH

@Thuur: dat zou goed nieuws zijn. Ik ga even prikken morgen.
bedankt DCCCL en Thuur!
V70 2.5D - 2000 - automaat - bordeau rood
daarvoor:
Peugeot 106d>405d->vw passat tdI>1.8T->C5-2.0aut-lpg ->Outback2.5aut -> V70TDI-1997-automaat-Tropic green pearl/

Lancer 1.5 > Escort Clipper > 8552.5-20V-AT 93-vvis

850classic

Deze tectyl moet je gebruiken. (ML).
http://tectyl.valvolineeurope.com/nl/index.asp?pageid=f25c6acfa8f242bdbb64b25bd4825b9a

Tectyl 190 is enkel een beschermlaag wat terzijne tijd hard wordt en gaat barsten,zodat in de barstjes water komt en de gevolgen zie je niet meer onder de zwarte laag.
ALTIJD ML gebruiken,daarna afwerken met de 190.
DOEN!!!

-D©©©L-

ML is een manier van aanbrengen.  ;)