Hoogte instelling lichtstraal

Gestart door ik-rol, 08-05-2009 22:07:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ik-rol

Ben zojuist terug gekomen van vakantie. Ik heb een 855 met nivo-regeling. Vanwege het slechte weer heb ik de lampen aangezet en heb ik de hoogte instelling van de lichtstraal op '2' gezet aangezien de auto vol beladen was. Nu bleef er een steeds een rood ledje zichtbaar bij deze stand. Is dat normaal?

Bij de nulstand was er geen enkele ledkleur meer te zien, terwijl ik dacht dat dit groen moest zijn...of heb ik een te goede vakantie gehad?

-D©©©L-

[flauw modus]

Wat zegt je instruktie boekje ?

[/flauw modus]

ik-rol

Die zegt helemaal niets hierover. Wel over welke standen bij welke belading, maar niet de kleur van het ledje. Misschien navragen bij de dealer?

V70 classic

Met nivomaten zou je die verstelling niet nodig moeten hebben  :eusa_shifty: .
Als je een paar meter heb gereden staat de auto weer in de beginstand.
Ik heb een V70 classic bij mij gaat een groen lampje branden , het zou dus best kunnen dat het bij een 850 rood is.

Maar nogmaals ik gebruik het nooit omdat de nivomaten de auto weer vlak zetten.

Ik heb er dus al wel eens aangezeten want anders wist ik niet dat er een groen lampje gaat branden  ;)
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

-D©©©L-

Het rood/oranje ledje is normaal.
Wat mij wle verbaast is dat je schrijft dat de nivoregeling het gewicht op de achteras kennelijk niet kon bijbenen. Nivomats versleten ?

ik-rol

Bedankt voor de reacties. Ik begin te denken dat de nivomats versleten zijn, maar is dat normaal bij 270.000 km? Ik zie er nl. eentje lekken (olie aan de onderkant van de nivomat). Waaraan kun je waarnemen/zien dat ze versleten zijn? Een poosje geleden kwam de wagen 'omhoog' als ik ik de auto had leeg gemaakt na een vakantie. Nu is dat niet meer zo en blijft de auto laag liggen. Is dat een indicatie voor versleten nivomats?

Ik heb vanochtend gekeken naar de werking van de hoogte instelling van koplampen. Als ik die verstel - bij het dashboard - maken de motortjes bij de koplampen geluid maar er gaat niets draaien (er gebeurd niets). Net alsof er geen koppeling wordt gemaakt tussen de twee witte radertjes...

Ik meen mij te herinneren dat er een groen ledje gaat branden in de nul-stand en bij andere standen een rood ledje. Ik kan uit jullie reacties dit wel of niet opmaken. Klopt mijn herinnering?

thuur

Citaat van: ik-rol op 10-05-2009 21:31:34
Bedankt voor de reacties. Ik begin te denken dat de nivomats versleten zijn, maar is dat normaal bij 270.000 km? Ik zie er nl. eentje lekken (olie aan de onderkant van de nivomat). Waaraan kun je waarnemen/zien dat ze versleten zijn? Een poosje geleden kwam de wagen 'omhoog' als ik ik de auto had leeg gemaakt na een vakantie. Nu is dat niet meer zo en blijft de auto laag liggen. Is dat een indicatie voor versleten nivomats?

Dat is niet voor niets APK afkeur....


Gr ;)

Ludo

Citaat van: ik-rol op 10-05-2009 21:31:34
Ik zie er nl. eentje lekken (olie aan de onderkant van de nivomat). Waaraan kun je waarnemen/zien dat ze versleten zijn?

als er eentje lekt, is die rijp voor de container.


CiteerAls de auto tijdens het rijden onder het ingestelde niveau komt, betekent dit dat er vloeistof of gas ontsnapt. Als dit gebeurt betekent het dat ten minste één schokdemper defect is en vervangen moet worden.
bron: Vadis...

haasje

In je schakelaar brand er alleen een ledje indien hij niet op de nulstand staat.
De motortjes kun je niet zien draaien, de tandwieltjes achterop de motors zijn alleen voor het handmatig verstellen van de koplampen. Je kunt het alleen zien door aan de voorkant te kijken of je je reflector ziet bewegen (of gewoon even in het donker kijken).

ik-rol

Dat is helder; vervangen van de nivomats (hij gaat binnenkort naar de keuring Thuur  :(). Maar hoe zit het nu met de hoogte verstelling van de koplampen?

ik-rol

Bedankt, ik ga het checken in het donker.