Memory functie op bijrijderstoel inbouwen..

Gestart door Eric, 26-07-2007 00:04:07

Vorige topic - Volgende topic

Eric

Heren.. Wie weet of het momery gedeelte van een elektrisch bedienbare stoel simpel is in te bouwen? In mijn V70R van 1998 zit al elektrische bediening echter alleen aan de bestuurderskant met memory. Is het zo dat de memory functie zit ingebakken in het bedieningspaneel? Dus alleen uitwisselen van deze panelen is dan voldoende? Ze worden op internet wel eens aangeboden. Dus als het zo simpel is bestel ik zo'n ding..
Alvast bedankt!
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Scooby Doo

In dat geval noemen ze dat de chauffeursstoel. ;D ;D zijn auto's met productiefout -> stuur aan de verkeerde kant gezet. ;D ;D :eusa_shifty:

Als passagiersstoel heb ik het nog nooit gezien. :eusa_think:

Als het in het panneeltje zit, zo'n bedieningspaneel van een Engels exemplaar nemen.. :eusa_think:

Succes.
Puppy Power!!!

Ludo

Citaat van: E.Asbroek op 02-08-2007 21:45:48
Ze zijn er toch wel die memory functies voor de pasagier stoel?

ja hoor, de mijne heeft ook de memory functies.
maar of dat enkel kwestie van bedieningspaneeltje wisselen is, weet ik zo niet.

FelixB

Ik kan het me niet voorstellen;
De greep die de stoel voor- en weer achterruit (die aan de voorkant aan de onderzijde van de stoel zit) beweegt zou dan 'overruled' worden door reeds aanwezige electrische motoren?
Dito voor de knop voor de neiging van de rugleuning, ik denk het niet, wishful thinking .....
855R & C70 T5 cabrio automaat

thuur

Citaat van: FelixB op 02-08-2007 22:12:00
Ik kan het me niet voorstellen;
De greep die de stoel voor- en weer achterruit (die aan de voorkant aan de onderzijde van de stoel zit) beweegt zou dan 'overruled' worden door reeds aanwezige electrische motoren?
Dito voor de knop voor de neiging van de rugleuning, ik denk het niet, wishful thinking .....

Hoe kom je nou bij "greep"?

Citaat van: E.Asbroek op 26-07-2007 00:04:07
...In mijn V70R van 1998 zit al elektrische bediening echter alleen aan de bestuurderskant met memory....

Gr ;)

Eric

Nou even een update...
Ik heb inmiddels de schakelaars en alleen deze uitwisselen wil niet. De stekkers zijn anders en de memory functie zit in het zwarte kastje onder de stoel. Dit zwarte kastje zit er dus wel aan de bestuurders kant maar passagiers kant niet. Heb hem inmiddels wel gekocht maar nu de aansluiting nog..
Op foto 1 zie je voorkant van het kastje. Hierin gaat de grijze stekker die nu ook al onder de stoel zit.

Op foto 2 zie je de achterkant. Hierin moeten dus 2 grote stekkers die onder de bestuurders stoel wel liggen.

Ik heb de verkoper al de vraag gesteld of hij me de gehele kabel set kan sturen. Als ik het goed zie komt er dus gewoon een setje kabels bij tussen. Ik zal aankomend weekend de stoelen eens losbouten aan de voorkant en kijken hoe het precies zit. Ik houd jullie op de hoogte  :D
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

daytonawim

Super,

dat wil ik ook nog doen bij de Blauwe T5

JaapT-5

Ik weet natuurlijk niet hoe dit project er nu voorstaat, maar ik kwam in Vadis het volgende tegen.

" Bij de auto's uit de chassisnummerseries 267000 - 273594 (4-deurs) en 171000 - 177545 (5-deurs) zijn de diagnosefuncties van de regeleenheid uitgeschakeld. De Volvo System Tester kan bij deze auto's alleen worden gebruikt als de regeleenheid door een nieuwe eenheid wordt vervangen.

en:
Opmerking! Wanneer u de regeleenheid door een nieuwe eenheid vervangt, moet u altijd controleren of de nieuwe regeleenheid het onderdeelnummer 9174904 (linker stoel) of 9174905 (rechter stoel) heeft. De oudere typen van de regeleenheid hebben een afwijkend diagnosesysteem. Hoewel deze oude typen op de juiste wijze met de verschillende stoelfuncties samenwerken, kan hun diagnosesysteem niet met de Volvo System Tester communiceren.
De regeleenheid waarmee in totaal vier verschillende motoren worden aangestuurd, bevindt zich onder het zitkussen. Drie van deze motoren bevinden zich onder de zitting en de vierde motor bevindt zich in de rugleuning.
Vier standsensors zenden een signaal met informatie over de stoelstand naar de regeleenheid met geheugen. Deze sensors bestaan uit potentiometers die via een wormwiel op de uitgaande as van de motoren worden aangedreven."

Houd er wel rekening mee dat het hier gaat om 850- stoelen. Het zou zomaar kunnen dat in het kader van de 1800 "verbeteringen" ;)  de standensensors zijn wegbezuinigd, bijvoorbeeld omdat daarmee de bedrading heel veel simpeler wordt.

Hoe he ook zij

Suc6 R-mee
Volvo XC70 2.5 T GT 416 02/2006 (vinterbil 1)
Volvo C70 2.0T MT Convertible 445 04/2001 (sommarbil)

elianmars

Citaat van: E.Asbroek op 27-02-2008 20:36:51
Nou even een update...
Ik heb inmiddels de schakelaars en alleen deze uitwisselen wil niet. De stekkers zijn anders en de memory functie zit in het zwarte kastje onder de stoel. Dit zwarte kastje zit er dus wel aan de bestuurders kant maar passagiers kant niet. Heb hem inmiddels wel gekocht maar nu de aansluiting nog..
Op foto 1 zie je voorkant van het kastje. Hierin gaat de grijze stekker die nu ook al onder de stoel zit.
http://img442.imageshack.us/img442/3323/img3zr5.jpg

Op foto 2 zie je de achterkant. Hierin moeten dus 2 grote stekkers die onder de bestuurders stoel wel liggen.
http://img442.imageshack.us/img442/2122/img1lt4.jpg

Ik heb de verkoper al de vraag gesteld of hij me de gehele kabel set kan sturen. Als ik het goed zie komt er dus gewoon een setje kabels bij tussen. Ik zal aankomend weekend de stoelen eens losbouten aan de voorkant en kijken hoe het precies zit. Ik houd jullie op de hoogte  :D

En hoe is het afgelopen?  ;D

Ik heb in mijn wagen alleen op de bijrijdersstoel de memorystanden (Engels interieur).

Ik heb gekeken hoe het zit met de aansluitingen en het is zeker niet alleen maar een kastje er in zetten. De stekkeraansluitingen zijn compleet anders, evenals de kabels naar de motortjes.

Volgens mij zitten de kabels gesoldeerd aan de motortjes, dus het is ook niet een kwestie van even andere kabeltjes er in prikken.

Daarom ben ik wel benieuwd of het jou inmiddels gelukt is.

V70 classic

Moest er niet ergens een voeding bij getrokken worden.
Er was pas nog iemand die ook een geheugenfunctie (lees RHD stoel) had gemonteerd.
Die moest een constant + bij trekken maar ik ben even vergeten wie het was.
Of ik moet zijn topic verkeerd hebben bergepen  :eusa_shifty:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

mehn

Bij mijn T-5R stoelen is het voldoende om een constante plus en een min aan te sluiten om zowel de stoelen te bedienen en een memoryfunctie te hebben.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

V70 classic

Citaat van: mehn op 12-05-2009 12:03:50
Bij mijn T-5R stoelen is het voldoende om een constante plus en een min aan te sluiten om zowel de stoelen te bedienen en een memoryfunctie te hebben.
:eusa_shhh:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

elianmars

Citaat van: mehn op 12-05-2009 12:03:50

Maar jij hebt op beide stoelen een memoryfunctie zitten.

Dat heb ik dus niet.

Wil ik op beide stoelen die functie hebben, dan moet ik een ander bedieningskastje en een memorykastje hebben. Plus andere kabels, dus.

Jans Duiven

Bij mijn TDi zijn beide voostoelen voorzien van een memory-stand.  :eusa_dance: