vacuum plakken gasklep

Gestart door minizeist, 11-05-2009 15:47:38

Vorige topic - Volgende topic

minizeist

ik ben in het bezit van een volvo 850 2.5 20V uit 1994 en heb al enige tijd een probleem met mijn gasklep.
Hij is nog van het analoge type dus met kabel. Als de motor uit staat kan ik de gasklep zonder problemen of plakken open en dicht doen. Echter als ik de auto start en de motor draait lijkt de gasklep wel te blijven plakken als ik gas geef vanuit gasklep dicht stand, het alsof je hem net ergens overheen moet duwen. Ik heb het gasklephuis al schoongemaakt en dat draait perfect.
Als ik de klep onder de motorkap bedien is deze weerstand er nog steeds, en alleen bij draaiende motor. Als ik hem door de weerstand heen duw hoor ik een vacuum wegvallen en dan is de weerstand geheel weg. Lijkt er dus op alsof er ergens onderdruk is waardoor hij bij draaiende motor blijft plakken vanuit dicht stand. Iemand bekend met dit probleem en weet wat eraan te doen is??

thuur

En wat is het probleem precies?

Gr ???

minizeist

het probleem precies is dat als ik het gaspedaal intrap vanuit gesloten stand er eerst een beetje weerstand is een soort knoepje

)()()sT

In de 850 van mijn vader zat dat ook al jaren.
Soms voelde je echt een weerstandje als je "begon met intrappen."

We hebben laatst bij groot onderhoud het gasklephuis e.d. gereinigd, en nu is het weg geloof ik.

Dit "kwaaltje" had de 850 al een jaar of 10, en bij de dealer toentertijd keken ze alsof ze het in Keulen hoorden donderen. Er bestond toen nog geen forum  ;D

Gasklep(huis) heb je al gereinigd, misschien iets in de gaskabel?

thuur

Hoe heb je de gasklep gereinigd? Heb je hem eraf gehad en grondig met een sterke ontvetter geborsteld? Alle vacuumgaatjes ook doorgeprikt?

Als je het stangetje tussen gaskabel/gasrol en de gasklep losmaakt (klik-systeem), voel je de weerstand dan in de klep zitten of in het pedaal?

Gr :eusa_think:

minizeist

ik heb de hele klep eraf gehad en gereinigd, ook meteen even de lpg ring schoongemaakt met rem cleaner en alle vacuum gaatjes leken open.

het knoepje zit echt in de klep zelf niet in het pedaal en het lijkt alsof de klep vacuum getrokken wordt.

thuur

Tja, het heet niet voor niets een smoorklep. Uiteraard is er een redelijk vacuum achter de klep, iedere zuiger trekt telkens 'een gat' per inlaatslag. Maar er mag geen zwaar punt zitten in de klep.

Je hebt ook de gasrol en andere bewegende delen daar gesmeerd met wat wit vet?

Gr 8)

LeonW

Misschien afstelling van het asje tussen gasklep en gaskabelhouder?
Volvo S70 2.5T

minizeist

was het vanavond zat, heb het gasklephuis er weer afgehaald en nogmaals nagekeken, zag er mooi en schoon uit ook de 2 vacuumgaatjes waren open. Heb daarna de twee vacuumslangetjes die naar die pot onder de bumper gaan doorgeblazen daarvan zat de dunste verstopt... Lijkt nu alsof het probleem opgelost is...

LeonW

Nou ik hoop het voor je :D
Volvo S70 2.5T