AEM

Gestart door Mik, 13-10-2003 10:37:38

Vorige topic - Volgende topic

Mik

Mijn HU 1205 (voor in Volvo V 70 1997) bevalt prima. Echter in vergelijking tot mij 805 valt op dat de licht niet te dimmen is en dat het geluid niet "meeloopt" met de snelheid van de auto. Volgens mij kan ik een AEM aanschaffen en dan is het licht wel te dimmen en dergelijke.

Weet iemand welke andere mogelijkheiden een AEM biedt.

RS2000

De AEM is bedoeld om niet volvo produkten te koppelen aan het multiplex bekabelings systeem. Dat zit in de P2X modellen , V70 S80 en S60.  Voor jouw auto is een AEM dus niet van toepassing. Je kunt wel een andere verlichtingsdraad opzoeken, ik dacht van de asbak, en deze verbinden met de juiste aansluiting op je radio en dan dimt de verlichting mee met de rest. Die snelheids optie zou ik niet aansluiten, persoonlijk vind ik het irritant omdat het verloop in volume niet past bij de toename van windgeluid e.d. Maar dat is weer iets persoonlijks.
Groetjes,
Marco

Edwin

Citaat van: RS2000 op 20-10-2003 20:16:22
Die snelheids optie zou ik niet aansluiten, persoonlijk vind ik het irritant omdat het verloop in volume niet past bij de toename van windgeluid e.d. Maar dat is weer iets persoonlijks.
Groetjes,
Marco

Je kunt het dan ook instellen in 3 verschillende volumetoenames, zo zit er altijd wel een tussen die wel goed "meevoluumt". Ik vind het in ieder geval wel grappig werken, alleen soms als je een bepaalde snelheid rijdt hoor je de radio "twijfelen" om wel/niet harder te gaan. Zo rond de 60 km/u.

gr. Edwin.  8)

Bert 02.02.159

En wat handig is bij de AEM (maar wel erg decadent) dat het radiovolume wordt gedempt als de parking support gaat piepen...........

vfredje

oeps,
Ik ben een nieuwtje
uhhhhhh

Wat is een HU 1205 ?
Wat is een AEM ?

p.s. ik ben niet blond maar wel (bijna) kaal
BATAVUS-KOGA-MIYATA-PUCH-ZUNDAPP-GOLF-GOLF-AUDI-LAGUNA-NISSAN-MONDEO-LAGUNA-DAEWOO-VOLVO-en in de toekomst:
??????????? oeps....nu een bmw 525 tds touring erbij.

Mik

vfredje

De Hu 1205 is een radio/cd-speler met navigatie. AEM is een afkorting voor een systeem dat het mogelijk schijnt te maken om onder andere "meer" uit de HU 1205 te halen.

Overigens iedereeen bedankt voor de reactie. Vooral de idee om de verlichting te laten meelopen met een andere draad, zodat de verlichting van de HU 1205 toch gedimt kan worden, is een goede oplossing. De AEM kost ongeveer € 245,--, zoals altijd bij Volvo de hoofdprijs.

ruud

Citaat van: Bert 02.02.159 op 23-10-2003 21:06:16
En wat handig is bij de AEM (maar wel erg decadent) dat het radiovolume wordt gedempt als de parking support gaat piepen...........

Misschien wel decadent, maar wel zo veilig! Dan hoor je de pieper tenminste, ik moet voorlopig nog steeds mijn HU802 op pauze drukken.

groet
ruud

Mik

Even doorgaan op deze perkeerhulp. Is dat de installatie van Volvo of een aftermarket systeem. Overigens ook benieuwt naar de kosten.

ruud

Mik,
het is een zogenaamde Volvo accessoire, die door de dealer wordt geplaatst, dus niet af fabriek.
groet
ruud

Bert 02.02.159

Maar wel zeer de moeite waard! Als je er aan gewend bent wil je niet meer zonder!