Iemand een Peugeot liefhebber/sleutelaar in zijn netwerk?

Gestart door Jorrit850GLE, 18-05-2009 15:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Jorrit850GLE

Hoi,

een collega koopt waarschijnlijk een Peugeot 204 uit 1969. Het is een prachtding met zeer lage kilometerstaand maar staat al wel stil 1993 dus er moeten wat rubbers, slangen, vloeistoffen etc etc vervangen worden en wat er verder nog ontdekt wordt.

Hij is op zoek naar iemand met verstand van zaken die dat voor hem kan doen. Hebben jullie misschien tips en/of namen? Omgeving ´t Gooi met straal van 50km.

Alvast erg bedankt! :eusa_clap:

UserID6342

Aan een 204 uit 69 kun je heel gemakkelijk zelf sleutelen.  Zijn hele simpele auto's, en als je een schroevendraaier goed vast kunt houden kun je het meeste werk al zelf doen.  Dus vraag aan je collega of hij wel eens een schilderijtje heeft opgehangen, als het antwoord ja is, dan gaat 'm dit ook wel lukken.  Idd alle slangen, etc. vernieuwen.  laat hem zekerheidshalve een paar keer de motor met de hand draaien (weet niet of dat ding sinds die tijd niet gelopen heeft)  Leuk projectje en zijn best dankbare auto's om iets zelf aan te doen.

Ronin

Jorrit850GLE

Ja, ik weet het  :eusa_wall: ik heb nog geprobeerd om hem een klassieke Volvo o.i.d aan te praten maar ja, sterk jeugdsentiment hè

V70 classic

Citaat van: Dirk342 op 18-05-2009 17:30:24
Aan een 204 uit 69 kun je heel gemakkelijk zelf sleutelen.  Zijn hele simpele auto's, en als je een schroevendraaier goed vast kunt houden kun je het meeste werk al zelf doen.  Dus vraag aan je collega of hij wel eens een schilderijtje heeft opgehangen, als het antwoord ja is, dan gaat 'm dit ook wel lukken.  Idd alle slangen, etc. vernieuwen.  laat hem zekerheidshalve een paar keer de motor met de hand draaien (weet niet of dat ding sinds die tijd niet gelopen heeft)  Leuk projectje en zijn best dankbare auto's om iets zelf aan te doen.

Vergeet de handremkabels niet .
Is een zwak punt bij een peug.
De mantel breekt/scheurt  bij de ophang beugeltjes dan komt er vocht in en zit de remmerij vast.
Was bij de 205"s nogsteeds een vast APK puntje.
Ze werden bij ons al op voorhand besteld als er zo een drama binnen kwam.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Wout309t

205 Is geen drama hoor.... ;) Die handremkabels is idd een punt, maar als je een 205 goed bijhoudt doet hij het zeker in vergelijking met de toenmalige concurrenten zeer goed.
Er rijden er niet voor niks nog zoveel rond...

Ron de Groot uit Nijkerk staat heel erg goed bekend in de Peugeot wereld. Misschien daar eens kijken?
2011 V70 2.0T R-Design MT

V70 classic

Citaat van: Wout309t op 19-05-2009 09:58:18
205 Is geen drama hoor.... ;) Die handremkabels is idd een punt, maar als je een 205 goed bijhoudt doet hij het zeker in vergelijking met de toenmalige concurrenten zeer goed.

Ron de Groot uit Nijkerk staat heel erg goed bekend in de Peugeot wereld. Misschien daar eens kijken?

Ach drama

Net als onze volvo's hebben ze zwakke plekken.
Je wist tevoren wat je zou verwachten.
Bij het bedrijf waar ik werkte werden ze niet gespaard en ze bleven rijden.
en inderdaad ze zijn goed te onderhouden met een setje basis gereedschap van de Karwei

Ik ben niet zo van de Franse auto's
Dit kwam eigenlijk met de generatie's na de 205.
De franse auto's van deze generatie's en daarvoor zijn niet stuk te krijgen.
Toen kwam de electronica en de ellende
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Jorrit850GLE

dank voor de tips tot nu toe, het gaat trouwens niet om een 205 maar een 204....nog simpelere techniek ;D

Freakybaby

Citaat van: V70 classic op 19-05-2009 10:51:54
Citaat van: Wout309t op 19-05-2009 09:58:18

Ach drama

Net als onze volvo's hebben ze zwakke plekken.
Je wist tevoren wat je zou verwachten.
Bij het bedrijf waar ik werkte werden ze niet gespaard en ze bleven rijden.
en inderdaad ze zijn goed te onderhouden met een setje basis gereedschap van de Karwei

Ik ben niet zo van de Franse auto's
Dit kwam eigenlijk met de generatie's na de 205.
De franse auto's van deze generatie's en daarvoor zijn niet stuk te krijgen.
Toen kwam de electronica en de ellende

Heb zaterdag gereden met een 206, en buiten de electronische problemen (bestuurdersraam ging alleen op en neer als je de deur een stukje open deed, heel handig bij het poortje ??? ) is ook gewoon de algemene bouwkwaliteit van het ding een stuk minder. Met 77.000 km en 4,5 jaar oud was er daar meer kapot dan in de GLT met 5 ton en 17 jaar.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

gewoon peter

Peugeot liefhebber, wacht even op Irian Paul. Hij is een paar dagen even weg, maar is een liefhebber pur sang. Bekijk zijn history maar. groet peter

MICHEL306

irian paul

Heb je al gepmt!

dit is het adres wat ik altijd gebruikte

PEUGEOT Evert Jonkhart Hilversum
035-6857111 Of 0651307303.

Jorrit850GLE

Ik zag het! bedankt, ik ga alle informatie eens even doorgeven! kijken of hij de auto ook echt gaat  kopen :laugh: