Falken/toyo of weer wat anders?

Gestart door arjenT5R, 15-05-2009 02:16:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nickk.

#15
Citaat van: 993GT2 op 15-05-2009 10:09:35
Ik kan niet in je portemonnee kijken maar besef wel dat die 4 rubber stukken je enige contact zijn met de weg. Zowel in droge alsook in natte omstandigheden.

Je geeft aan dat het nieuwe rubber alle trappelende turbo pk's moet kunnen overbrengen, maar los daarvan (en nee, ik werk niet in de banden-business) zijn de banden juist datgene waarop ik niet bespaar. Beter een tientje per band teveel dan de ellende van een oncontroleerbare auto, en alle mogelijke gevolgen, achteraf.

En met prijzen vergelijken van een aantal banden bij leveranciers is niets mis maar een goed setje banden kan net het verschil maken tussen op tijd stil staan of net niet.

Daar heb je volkomen gelijk in, maar een compromis vinden tussen betaalbare en toch goede banden, is volgens mij geen probleem. Natuurlijk kan iedereen 200 euro per band op tafel gooien om michelin pilotsport te rijden, maar als het goedkoper kan, waarom niet. Kijk naar Emiel, die met Kumho KU31 over een zeiknatte ring scheurde, dat duidt toch op het feit dat niet elke betaalbare band, slecht hoeft te zijn.

Citaat van: D-J op 15-05-2009 10:17:21
Mmm, wat dat toch is met Falken en water....volgens mij valt het wel mee. Er zijn zowiezo meerdere types endus ook verschillende compounds.
Nee, Falken zou ik doen!

Falken ziex 912 in ieder geval niet, die viel me vies tegen.


Jans Duiven

Citaat van: nickk. op 15-05-2009 10:20:57
Citaat van: 993GT2 op 15-05-2009 10:09:35
Ik kan niet in je portemonnee kijken maar besef wel dat die 4 rubber stukken je enige contact zijn met de weg. Zowel in droge alsook in natte omstandigheden.

Je geeft aan dat het nieuwe rubber alle trappelende turbo pk's moet kunnen overbrengen, maar los daarvan (en nee, ik werk niet in de banden-business) zijn de banden juist datgene waarop ik niet bespaar. Beter een tientje per band teveel dan de ellende van een oncontroleerbare auto, en alle mogelijke gevolgen, achteraf.

En met prijzen vergelijken van een aantal banden bij leveranciers is niets mis maar een goed setje banden kan net het verschil maken tussen op tijd stil staan of net niet.

Daar heb je volkomen gelijk in, maar een compromis vinden tussen betaalbare en toch goede banden, is volgens mij geen probleem. Natuurlijk kan iedereen 200 euro per band op tafel gooien om michelin pilotsport te rijden, maar als het goedkoper kan, waarom niet. Kijk naar Emiel, die met Kumho KU31 over een zeiknatte ring scheurde, dat duidt toch op het feit dat niet elke betaalbare band, slecht hoeft te zijn.

Citaat van: D-J op 15-05-2009 10:17:21
Mmm, wat dat toch is met Falken en water....volgens mij valt het wel mee. Er zijn zowiezo meerdere types endus ook verschillende compounds.
Nee, Falken zou ik doen!

Falken ziex 912 in ieder geval niet, die viel me vies tegen.


Zijn je schokdempers nog wel goed, of werkte het andere setje daarna wel goed in de regen?

Groet,

Hans

nickk.

Citaat van: Hans Duiven op 15-05-2009 11:36:43
Citaat van: nickk. op 15-05-2009 10:20:57
Citaat van: 993GT2 op 15-05-2009 10:09:35
Ik kan niet in je portemonnee kijken maar besef wel dat die 4 rubber stukken je enige contact zijn met de weg. Zowel in droge alsook in natte omstandigheden.

Je geeft aan dat het nieuwe rubber alle trappelende turbo pk's moet kunnen overbrengen, maar los daarvan (en nee, ik werk niet in de banden-business) zijn de banden juist datgene waarop ik niet bespaar. Beter een tientje per band teveel dan de ellende van een oncontroleerbare auto, en alle mogelijke gevolgen, achteraf.

En met prijzen vergelijken van een aantal banden bij leveranciers is niets mis maar een goed setje banden kan net het verschil maken tussen op tijd stil staan of net niet.

Daar heb je volkomen gelijk in, maar een compromis vinden tussen betaalbare en toch goede banden, is volgens mij geen probleem. Natuurlijk kan iedereen 200 euro per band op tafel gooien om michelin pilotsport te rijden, maar als het goedkoper kan, waarom niet. Kijk naar Emiel, die met Kumho KU31 over een zeiknatte ring scheurde, dat duidt toch op het feit dat niet elke betaalbare band, slecht hoeft te zijn.

Citaat van: D-J op 15-05-2009 10:17:21
Mmm, wat dat toch is met Falken en water....volgens mij valt het wel mee. Er zijn zowiezo meerdere types endus ook verschillende compounds.
Nee, Falken zou ik doen!

Falken ziex 912 in ieder geval niet, die viel me vies tegen.


Zijn je schokdempers nog wel goed, of werkte het andere setje daarna wel goed in de regen?

Groet,

Hans

Geen één setje werkte goed in de regen, ik heb daar bridgestone potenza´s besteld, werkelijk een topband. Zelf in stortregen met minimaal profiel had ik meer grip dan met die falkens. Mijn schokdempers zijn net 10.000km oud, koni geel, dus daar mag het nie aan liggen denk k.

innocenti

Uniroyal rainsport zijn ook fijn. En Hankook V12 zijn ook goed getest, ook in de regen

animalT5R

Uniroyal Rainsport zeer goeie ervaringen mee  :eusa_clap:
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Laserblue

Citaat van: animalT5R op 15-05-2009 17:38:01
Uniroyal Rainsport zeer goeie ervaringen mee  :eusa_clap:

ik heb de Ralyesport 550 gehad, superband  8)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

-D©©©L-


V70geRwin

Citaat van: animalT5R op 15-05-2009 17:38:01
Uniroyal Rainsport zeer goeie ervaringen mee  :eusa_clap:

Zit  qua prijs ongeveer tussen de Falken 912 en de Bridgestone re50a in. Ik was supertevreden over de Brdgestones en heb nu sinds enkele dagen rondom de 912's.

Pakte vanochtend naar werk het bochtje bij de afrit hoofddorp sportief en moest ff tegensturen om de achterkant achter te houden, gleed toen nog ff over vier wielen en toen was het ruim voor de rail weer ok. Er is gelukkig ook wel wat ruimte daar maar met regen duidelijk minder grip dan de Bridgestone's. FF rekening mee houden. Droog vielen ze tot nu toe niet tegen, een stuk comfortabeler dan de spijkerharde bridgestones en dus ook iets minder direct sturen.

Als ik wat meer ervaring heb met de 912's zal ik nog wel even wat schrijven hier.

Laserblue

Citaat van: spekkie99 op 15-05-2009 18:04:40
Citaat van: animalT5R op 15-05-2009 17:38:01
Uniroyal Rainsport zeer goeie ervaringen mee  :eusa_clap:

Zit  qua prijs ongeveer tussen de Falken 912 en de Bridgestone re50a in. Ik was supertevreden over de Brdgestones en heb nu sinds enkele dagen rondom de 912's.

Pakte vanochtend naar werk het bochtje bij de afrit hoofddorp sportief en moest ff tegensturen om de achterkant achter te houden, gleed toen nog ff over vier wielen en toen was het ruim voor de rail weer ok. Er is gelukkig ook wel wat ruimte daar maar met regen duidelijk minder grip dan de Bridgestone's. FF rekening mee houden. Droog vielen ze tot nu toe niet tegen, een stuk comfortabeler dan de spijkerharde bridgestones en dus ook iets minder direct sturen.

Als ik wat meer ervaring heb met de 912's zal ik nog wel even wat schrijven hier.

dejavu  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Johann

Citaat van: spekkie99 op 15-05-2009 18:04:40heb nu sinds enkele dagen rondom de 912's.

Pakte vanochtend naar werk het bochtje bij de afrit hoofddorp sportief en moest ff tegensturen om de achterkant achter te houden, gleed toen nog ff over vier wielen en toen was het ruim voor de rail weer ok. Er is gelukkig ook wel wat ruimte daar maar met regen duidelijk minder grip dan de Bridgestone's. FF rekening mee houden. Droog vielen ze tot nu toe niet tegen, een stuk comfortabeler dan de spijkerharde bridgestones en dus ook iets minder direct sturen.

Als ik wat meer ervaring heb met de 912's zal ik nog wel even wat schrijven hier.

Denk idd dat je er nog weinig van kunt zeggen. Nieuwe banden doen het de eerste km's toch slecht terwijl de oudjes die er onderweg kwamen juist vaak veel grip hebben.

V70geRwin

Citaat van: Johann op 15-05-2009 18:16:58
Citaat van: spekkie99 op 15-05-2009 18:04:40heb nu sinds enkele dagen rondom de 912's.

Pakte vanochtend naar werk het bochtje bij de afrit hoofddorp sportief en moest ff tegensturen om de achterkant achter te houden, gleed toen nog ff over vier wielen en toen was het ruim voor de rail weer ok. Er is gelukkig ook wel wat ruimte daar maar met regen duidelijk minder grip dan de Bridgestone's. FF rekening mee houden. Droog vielen ze tot nu toe niet tegen, een stuk comfortabeler dan de spijkerharde bridgestones en dus ook iets minder direct sturen.

Als ik wat meer ervaring heb met de 912's zal ik nog wel even wat schrijven hier.

Denk idd dat je er nog weinig van kunt zeggen. Nieuwe banden doen het de eerste km's toch slecht terwijl de oudjes die er onderweg kwamen juist vaak veel grip hebben.

De overgang van glijden naar grip heen en weer ging wel mooi vloeiend, grip was niet ineens weg. Achter heb ik ze al 2 maanden en voor nu vanaf begin van de week, maar we gaan het zien...