cominatie gas- benzine- meter op dashboard.

Gestart door khana38, 23-05-2009 11:38:04

Vorige topic - Volgende topic

khana38

Als ik vol tank met LPG slaat de meter tot iets boven de helft uit. Geen probleem, bij het LPG tanken zet ik de dagteller op 000 en tussen 350 en 400 km tank ik weer.

Tank ik echter benzine, dan slaat de meter helemaal niet uit zo blijkt als ik van LPG overschakel op benzine. Bij het tankstation kon ik er geen druppel meer bij tanken. Iedere keer als ik de handle inkneep sloeg de pomp af, zoals dat gebeurt wanneer je tank vol is en je er nog een beetje bij wil tanken.

Ik heb een 1994 850 estate 2.5 met 360K op de klok. Ik heb het vermoeden dat de vlotter niet meer gaat drijven op de getankte benzine en dat daardoor de meter op dashboard niet uitslaat als ik naar benzine overschakel.

De vlotter is net zo oud als de wagen. Die wil ik dus graag controleren en eventueel vervangen.

Mijn vraag is: hoe kom ik erbij om hem te demonteren / inspecteren, en waar kan ik eventueel een nieuwe kopen (buiten het dealer-circuit). Of heeft iemand op dit punt ervaring en stelt iets anders voor.

Met hulp van het 850forum heb ik al met succes de benzinepomp vervangen, met de begeleidende fotosessie bleek het een fluitje van een cent. Lukt dit ook?

Bij voorbaat dank voor een reactie,

Kees

RRRRR_Ramon

Volgens mij moet je, wanneer je al rijdend overschakelt van LPG naar benzine, even het contact uit en aandoen om de juiste benzinestand te laten weergeven. Ik deed dat wel eens rijdend, wel listig zolang je de sleutel er maar in laat zitten. Dit in verband met het stuurslot...  :evil:

Ik weet dat nog van mijn vorige 855 op LPG met AMS installatie.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

monster900

De mijne doet dat ook!

auto omschakelen op Benzine, contact uit en weer aan, en de wijzer geeft een volle tank weer.

Best niet te lang met een volle benzine tank op gas blijven rijden, want met dit warme weer zet die benzine een beetje uit, en kun je last krijgen van onaangename benzine-geurtjes.

Freakybaby

Als je de auto uitzet en weer aan zet (start) op benzine, geeft ie dan wel een waarde aan? (trucje van Ramon maar dan gewoon stilstaand).
Als je op benzine rijdt dan geeft ie de stand van benzine aan en als ie op lpg rijdt geeft ie bij mij het lpg nivo aan. Zit daar duidelijk verschil tussen dan duurt het ruim 10 minuten tot ie de juiste stand aan gaat geven. Het oranje tank lampje komt bij mij wel snel tot de conclusie als er weinig in de tank zit waarop je rijdt.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

khana38

ga dit morgen even proberen.

Je hoort van mij

Kees

khana38

Vandaag alle adviezen uitgeprobeerd. Situatie ongewijzigd. Op lpg rijdend geeft de meter wel aan, op benzine geeft hij lege tank aan met oranje waarschuwingslampje brandend, terwijl ik zeker weet dat de tank vol benzine zit.

Zie geen andere mogelijkheid dan de vlotter op de benzinetank te demonteren om te kijken of de door de vlotter aangedreven potentionmeter wel werkt. Zo werkte dat bij mijn eerste 444 en sinds is de vlotter maar weinig veranderd.

Heeft er een forumlid ervaring met de demontage van de vlotter op een 850 tank? Daarvoor hoeft toch zeker niet de hele tank gedemonteerd te worden?

gr.,
Kees

haasje

Bij mijn sloper kon ik de vlotter er niet uitkrijgen omdat de tank niet goed uitgelijnd was met de gaten in de bodem (benzinepomp wel). Ik weet niet of dit voor mij eigen auto ook zo is, heb er eigenlijk nooit naar gekeken.

khana38

Met hulp van dit forum benzine pomp vervangen. Geen enkel probleem, maar ik zag geen vlotter of bekabeling naar de vlotter. Vandaar dat ik de vraag even in de groep gooi voordat ik mij veel sores op de hals haal.

thuur

De vlotter zit onder het dekseltje naast het benzinepompdekseltje.

Gr :D

Snellebaksteen

Even een heel simpel vraagje: Heb je het stekkertje van de vlotter wel weer aangesloten bij het vervangen van de brandstofpomp?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

khana38

Zal de hele zaak even nalopen. Forumleden bedankt voor jullie advies en suggesties. Ik meld mij later.

Kees