Koppel begrenzer 1e versnelling aut. verwijderen?

Gestart door volvoracing, 29-04-2009 00:52:01

Vorige topic - Volgende topic

volvoracing

Goedendag,

Ik ben een trotse bezitter van een 850 T5-R aut. uit 1995.
ben erg blij met de auto en hij rijd ook super, wat ik echter jammer vind is dat ik in de 1e versnelling de auto wat traag vind. Ik zou graag met wat meer vermogen optrekken. Nu lees ik ook dat er in iedere automaat een koppelbegrenzer in de 1e versnelling zit :(

Nu is mijn vraag; Hoe zit dat met die begrenzer? is dat een mechanisch onderdeel of zit dat in de software? en kan ik deze dan verwijderen/laten verwijderen en of dit eventueel nog (negatieve) gevolgen met zich mee kan brengen.

Bedankt.

arjenT5R

uhm sorry hoor maar denk je dat dat ding er voor de lol op zit?  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

PaulBroere

het enige wat er gebeurd als je die verwijderd is je banden oproken... of denk je dat je meer vermogen kwijt kan?

T5R automaat... lekerrrr  ;D
Auto's:
- Porsche taycan Sport Turismo (2023)
- BMW Z4M Roadster
- Mazda MX-5

volvoracing

Ik denk dat ik nog wel ietsie vermogen kwijt kan, maar ik zou t ook niet erg vinden om een keer een mooi streepje te trekken ;)
Citaat van: PaulBroere op 29-04-2009 10:27:07
het enige wat er gebeurd als je die verwijderd is je banden oproken... of denk je dat je meer vermogen kwijt kan?

T5R automaat... lekerrrr  ;D

sean850

anders gewoon lekker gaan ombouwen naar handbak kan je en snel optrekken en strepen trekken :D

Jeff

Vergeet je geen abonement af te sluiten bij de banden boer dan...  ;D
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

daytonawim

chippie, doet geloof ik zijn werk hier wel :-),
die zorgt ook dat je maximaal vermogen hebt tijdens het doorschakelen.

Maar idd, banden zijn niet goedkoop hoor :-(, en een automaat kost ook VEUL knaken

overigens zit em hier juist wel de grap, maximaal power en nagenoeg geen slip :-)  (behalve op nat wegdek)

razorx

Citaat van: volvoracing op 29-04-2009 00:52:01
Goedendag,

Ik ben een trotse bezitter van een 850 T5-R aut. uit 1995.
ben erg blij met de auto en hij rijd ook super, wat ik echter jammer vind is dat ik in de 1e versnelling de auto wat traag vind. Ik zou graag met wat meer vermogen optrekken. Nu lees ik ook dat er in iedere automaat een koppelbegrenzer in de 1e versnelling zit :(

Nu is mijn vraag; Hoe zit dat met die begrenzer? is dat een mechanisch onderdeel of zit dat in de software? en kan ik deze dan verwijderen/laten verwijderen en of dit eventueel nog (negatieve) gevolgen met zich mee kan brengen.

Bedankt.
Don't do.
Voordat je het weet kan je je automaat vervangen.

Dan maar liever pech bij een stoplichtsprintje.

-D©©©L-

"Stage 0" al wel helemaal voor elkaar ?

p.s.: Pas s.v.p. de topic titel even aan, in de startpost staat het wel normaal geschreven.

V70 classic

Ik zou ook gewoon van de AT afblijven.
Als je het een beetje link aanpakt ben je ook snel weg bij een verkeerslicht.
1 voet op de rem en de toeren een klein beetje opvoeren zodat het geheel al flink in de ankers hangt dan komen er weinig voorbij .
Ik heb een TDI als ik tracks uitzet blijf ik ook gewoon staan  :eusa_shifty: .
Het enige nadeel wat ik met de AT ervaar is bij een nat wegdek als tracks ingrijpt.
De AT weet dan niet goed wat hij wil  :eusa_wall:
Op zich werkt het dan wel goed maar je bent wel je laaddruk kwijt en dus ook je(acceleratie) snelheid.
De kunst is dan om net onder dat punt te blijven.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

elianmars

Gewoon de boel laten chippen. Dan zeur je niet meer over een slome automaat, hoor  ;)

http://www.xs4all.nl/~mverweij/movies/volvo%20850%20run.MPG

volvoracing

weet je wat je dan allemaal moet gaan ombouwen en wat dat dan gaat kosten... makkelijker gezegd dan gedaan :(
Citaat van: sean850 op 11-05-2009 22:40:42
anders gewoon lekker gaan ombouwen naar handbak kan je en snel optrekken en strepen trekken :D

volvoracing

stage 0 ???
Citaat van: -D©©©L- op 12-05-2009 08:03:50
"Stage 0" al wel helemaal voor elkaar ?

p.s.: Pas s.v.p. de topic titel even aan, in de startpost staat het wel normaal geschreven.