Classic V70 diesel

Gestart door Cesar, 16-05-2009 00:15:59

Vorige topic - Volgende topic

Cesar

Vandaag bij JB :angel: geweest om mijn pomp af te laten stellen. Inderdaad prima service voor een prima prijs. Door die goede service is na een proefritje samen met Jos wel duidelijk geworden dat mijn AT bak langzaam aan het overlijden is. Die zal op termijn gereviseerd moeten worden  >:(

In eerste instantie had ik alleen af en toe een foutcode, waarvan VOLFCR aangaf dat hij 'unknown' was. Dit blijkt bij nader inzien 'AT-323, 3e Versnelling, onjuiste overbrengingsverhouding' te zijn. Omdat ik verder mechanisch weinig kon merken (los van het schokkerige schakelen  ::)) had ik nog goede hoop. De laatste tijd begint ie bij fors accelereren echter behoorlijk te schudden, dat bleek niet een fout afgestelde pomp te zijn maar toch echt de bak  :eusa_wall:

Ik heb al heel wat forse prijzen voorbij zien komen voor revisies, en ook de bijbehorende verhalen dat het daarna nog niet super is. Ik kijk het voorlopig nog even aan  :-\

De vorige eigenaar had de bak al eens vervangen door een eentje met 315k ervaring. Dat is voor mij in ieder geval geen optie. Het lijkt me duidelijk waarom. Ik heb wel de bak id eens bekeken en daarbij viel me op dat de code waarvan VADIS zegt 'voor volvo geproduceerde bak' bij mij een andere waarde heeft, niet 8 maar 7 ?! Is de originele bak wellicht vervangen door een exemplaar geproduceerd voor een andere klant? Zo ja welke klant dan? Kan dat kwaad?

elianmars

Volgens mij is alleen de code na 1208 belangrijk. Die moet hetzelfde zijn, als je een andere bak zoekt.