Knak, knang, knal in aandrijving

Gestart door Lampje, 18-05-2009 20:32:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lampje

De remmen vervangen en ze remmen werkelijk fantastisch :eusa_clap:

Maar nu heb ik er ineens een klacht bij.

Als ik langzaam achteruit heb gereden en ik rijd daarna vooruit dan hoor ik een harde 'knang' van onderuit de aandrijving komen.

Als ik vooruit heb gereden en ik rijd daarna achteruit, dan hoor ik het zelfde.

Het lijkt van rechtsvoor te komen.

Als ik eenmaal stil sta dan heeft ook de versnellingspook moeite om van R naar P te komen.

Heeft iemand een idee?  :'(

MarcoV

Heb je wel de juiste remblokken ???

MarcoV ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

UserID6342

Ben bang speling of op je aandrijfas rechts, of in je bak aan de rechtse kant.  Beweeg je rechter aandrijfas maar eens flink op en neer als tie stilstaat of het dan nog hoort.

thuur

Heb je de remmen V of A vervangen? Blokken, schijven, klauwen, handremschoenen ???

Ik denk dat je iets te strak hebt zitten. Ik had iets soortgelijks toen ik zo'n houdertje voor de handremschoen iets te strak had teruggebogen. Even loshalen en kijken of alles nog gangbaar is.


Gr 8)

Lampje

#4
Citaat van: thuur op 18-05-2009 23:51:08
Heb je de remmen V of A vervangen? Blokken, schijven, klauwen, handremschoenen ???

Ik denk dat je iets te strak hebt zitten. Ik had iets soortgelijks toen ik zo'n houdertje voor de handremschoen iets te strak had teruggebogen. Even loshalen en kijken of alles nog gangbaar is.


V+A blokken plus schijven, maar niet de klauwen. Die zijn wel losgeweest voor het spuiten. Handremschoenen hebben we bijgesteld.

Zou het kunnen dat dit alleen optreedt als de remmerij warm is? Want toen we direct na montage van schijven, blokken, trommelrem en remleidingen achteruitreden toen hoorden we niets. Pas na het testritje en toen achteruitrijden toen was het geluid te horen.

Wibo stond buiten de auto toen het geluid optrad en het kwam echt van onderen bij de bak vandaan.

Ik zal vanochtend nog eens luisteren bij het wegrijden. Hopelijk is het 'nieuwigheid'?

Lampje

Ik denk toch dat het nieuwigheid is :eusa_dance:

Mijn schijven-blokken-combi remmen als duivels; vooral de laatste 2 meters zijn indrukwekkend, die andere meters moeten nog inslijten, vermoed ik.

Vanochtend bij het wegrijden geen knak / knoep, dus dat geeft hoop.

Topsport180

#6
Ik heb exact hetzelfde met mijn C70. Ik herken het geluid maar al te goed, dat is behoorlijk luid en het klinkt niet bepaald fris ...
Bovendien heb ik probleempjes met de handrem van de auto. Vreemd genoeg blijft de auto (met handrem aan en in z'n vrij) op een helling WEL staan met de neus naar beneden, doch NIET met de kont naar beneden. En nu jullie weer  8) :eusa_doh:

Het kan naar mijn bescheiden mening echt niet met een aandrijfas van doen hebben, aangezien mijn C pas een maagdelijke 125.000 km heeft gelopen  ;)

P.S. De garage zegt dat ze 'alles (lees: de remmen achter) uit elkaar' moeten halen en dus berust ik voorlopig maar in het feit dat ik altijd en overal de auto in de versnelling moet parkeren ...
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

UserID6342

#7
Dat is ook de enigste goede manier om een auto weg te zetten (lees parkeren) in de versnelling en van de handrem af.  het verhaal van je handrem en met de neus cq kont is logisch.  De kant met zijn neus word erop getrokken zeg maar door de remschoen waar de kabel direct aanzit.  De andere remschoen is alleen de meeloopzijde en die word erop getrokken door alleen de veren.  Daar zit nooit zoveel kracht op.  En houdt de auto in die positie dus niet goed vast.

Ludo

Citaat van: Dirk342 op 19-05-2009 19:31:28
Dat is ook de enigste goede manier om een auto weg te zetten (lees parkeren) in de versnelling en van de handrem af.

je zou haast gaan denken, welke idioot heeft de parkeerrem uitgevonden... 

:eusa_wall:

M a r c

Citaat van: Dirk342 op 19-05-2009 19:31:28
Dat is ook de enigste goede manier om een auto weg te zetten (lees parkeren) in de versnelling en van de handrem af.  het verhaal van je handrem en met de neus cq kont is logisch.  De kant met zijn neus word erop getrokken zeg maar door de remschoen waar de kabel direct aanzit.  De andere remschoen is alleen de meeloopzijde en die word erop getrokken door alleen de veren.  Daar zit nooit zoveel kracht op.  En houdt de auto in die positie dus niet goed vast.

Parkeerrem is ervoor gemaakt, een versnellingsbak niet....  is echt niet goed voor je tandwielen als zo'n auto staat te wiebelen in zijn versnelling. Bij een beetje wind gaat de auto al steeds enigszins op en neer, laat staan als er iemand zachtjes tegen je auto aantikt....

Dus gewoon áltijd de parkeerrem (handrem) gebruiken!  Die is daarvoor en niks anders.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Topsport180

#10
Citaat van: Dirk342 op 19-05-2009 19:31:28
het verhaal van je handrem en met de neus cq kont is logisch.  De kant met zijn neus word erop getrokken zeg maar door de remschoen waar de kabel direct aanzit.  De andere remschoen is alleen de meeloopzijde en die word erop getrokken door alleen de veren.  Daar zit nooit zoveel kracht op.  En houdt de auto in die positie dus niet goed vast.

Ik kan dit maar moeilijk geloven hoor  :eusa_doh: Ik vind het een slechte zaak dat de auto niet in wat voor setting dan ook stilgezet kan worden mbv (uitsluitend) de handrem ... Ik ben blij dat ik de tegenwoordigheid van geest had om snel te handelen (ik had het portier al open) en dat er direct achter mij geen auto (of iets levends...) stond  :eusa_snooty:
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221