Cyclone

Gestart door Ludo, 07-09-2002 17:19:37

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: S. Brouwer op 13-03-2008 18:45:49
Dus wie heeft voor mij een kort en bondig verhaal om hem te overtuigen dat cycloon geval er weer uit te halen en zijn daar ook test resultaten bij te vinden om dit geheel te onderbouwen?

Volgens mij ontbreken die juist. Er is niemand die met en zonder cyclone op een respectabele testbank heeft gestaan en met harde cijfers komt.

Alsof de motorontwerper geen rekening heeft gehouden om het optimale benzine/lucht-mengsel te krijgen ::)

Gr 8)

M a r c

Ik denk dat 'broerlief' iets wil voelen om zijn uitgave te rechtvaardigen. Mijn mening: weggegooid geld, het ding zit alleen maar in de weg.

Maar doe eens ruig en zet 'm zaterdag op de vermogensbank mét cyclone en dan weer op dezelfde bank zonder cyclone, dan hebben we eens en voor altijd deze discussie gesloten  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JCviggen

Hah, ik denk dat het eerste stuk plastic dat "wervelingen" kan veroorzaken door een turbo, intercooler en inlaatspruitstuk én kleppen heen nog uitgevonden moet worden  ;D (laat staan dat het wat zou doen als het zo was)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

850 T5 Freak

hmm vorige week toen ik bij biesheuvel was zag ik ook zo'n ding liggen. kost 119€  :o maar vond het eerlijk gezegd nogal cheap en stom eruit zien  :eusa_shifty: leek wel iets van TELSELL.com  :eusa_whistle:
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Gunnar

Voor 119€ kan ik je Zuurstof uit de 16e dimensie leveren. Je blaast het vanop je hand in je luchtinlaat en het geraakt nooit op. Je motor zal beter lopen en zuiniger worden.
Voorzichtig uitpakken graag, omdat het een licht goedje is en voor 99.9% onzichtbaar.

PM voor bestellingen. Bij groupbuys 0.01% korting.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

S. Brouwer

Citaat van: M a r c op 13-03-2008 20:51:32
Ik denk dat 'broerlief' iets wil voelen om zijn uitgave te rechtvaardigen. Mijn mening: weggegooid geld, het ding zit alleen maar in de weg.

Maar doe eens ruig en zet 'm zaterdag op de vermogensbank mét cyclone en dan weer op dezelfde bank zonder cyclone, dan hebben we eens en voor altijd deze discussie gesloten  :)

het is dat zaterdag nogal slecht uitkomt door werk, maar ik wil het zeker een keer uitproberen op de testbank.

Het bedrijf waar hij hem vandaan heeft bouwt het ook in bij (landbouw) trekkers omdat ze beter en zuiniger zouden gaan lopen. Ze hebben daar wel metingen gedaan aan de hand van de laptop.
(Kennen die mensen goed en ze verkopen niet iets waar ze niet volledig achterstaan)

Daarom had ik graag gehoord dat er al auto's op de testbank waren geweest met zo'n cycloon.

Volgens mij heeft hij achteraf "spijt" dat hij een t gekocht heeft en geen t5 en probeerd er zo een paar pk's bij te lullen.

Citaat van: 850 T5 Freak op 13-03-2008 21:34:05
hmm vorige week toen ik bij biesheuvel was zag ik ook zo'n ding liggen. kost 119€  :o maar vond het eerlijk gezegd nogal cheap en stom eruit zien  :eusa_shifty: leek wel iets van TELSELL.com  :eusa_whistle:

Heb hem nog niet gezien, maar ik ik weet wel zeker dat hij dat er niet voor betaald heeft.

Wel hing hij vanmiddag al aan de telefoon met sterke verhalen, dat hij een amg "zoek"zou hebben gereden. Maar sterke verhalen is hij nogal goed in...

S. Brouwer

Onderzoek door TNO naar de cycloon
inc grafieken etc

http://www.cyclonenederland.nl/testen/testen/mbst_test_cyclone.pdf

wat ik ook begrijp uit de teksten van de website is dat het alleen onder in het toerental merkbaar is. op hogere toeren zou het geen werking meer hebben.

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Laserblue

Citaat van: M a r c op 25-05-2009 16:40:50
http://www.amt.nl/web/Vraagbaak/tonen-vraagbaak/Motor-zuiniger-met-Cyclone2-2008-9.htm

Meer trekkracht bij lage toeren leidt al gauw tot aanpassing van de rijstijl. De bestuurder hoeft minder gas te geven, omdat de motor makkelijker oppakt. Daaruit kan een lager verbruik voortkomen.

dat moet nogal een winst opleveren als je het kunt voelen   :eusa_think:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*