Boordcomputer melding "dISK"

Gestart door niwesa, 19-10-2009 21:19:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

niwesa

Net twee weken in het bezit van een V70. Vanmorgen tijdens het rijden gaf de Boordcomputer een melding van "dISK" . Een zoek resultaat op internet gaf op het AMT forum een reactie dat de printplaat defect zou zijn. Ook corrosie op de stekker of vocht zou dit probleem kunnen veroorzaken.

Eerst maar eens de stekker controleren, maar welke zou hiermee worden bedoelt? Zit die ergens in het motor compartiment of moet ik hem bij het intrumenten paneel zoeken?

Herkend iemand deze storing overigens?
Verkoopt helaas zijn mooie V70

jan piet

Heb m ook gehad, maar bij mij was de draaischakelaar de boosdoener.
Gr,JP

niwesa

Dat zou bij mij ook goed kunnen. Want als ik er aan draai verdwijnt het weer. Heb jij die vervangen of is het nog op te lossen met wat contactspray ?
Verkoopt helaas zijn mooie V70

Misha

Ja, regelmatig.
Zal wel Disc zijn trouwens,.

Ik heb besloten dat het me niet genoeg boeit.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

disc staat voor disconnected.
Draaischakelaar een 10 รก 20 tal heen en weer draaien is meestal de oplossing.
Anders open maken en de kontakten met wat alcohol een een doekje reinigen.

Pas op: Als je hem openmaakt, springt er een heel klein veertje uit. Raak die niet kwijt.

niwesa

Bedankt weer voor alle reacties. Zal even zien of het probleem blijft en anders even het schakelaartje reinigen.

CiteerIk heb besloten dat het me niet genoeg boeit.

Tja, is altijd lastig, maar ik ben zo iemand van; wat er op zit moet ook werken !

Zou wel eens willen dat ik daar wat gemakkelijker in werd.  :eusa_whistle:
Verkoopt helaas zijn mooie V70

C70_99

Ik herken het probleem ja, alle mogelijke 'standen' op de boordcomputer worden dan weergegeven zeg maar.
Met wat draaien verdwijnt het inderdaad, daarbij lijkt hij het verbuik en temperatuur dan niet goed te pakken en de rest wel.
Laat even weten wat voor jou de oplossing is, als het niet al teveel werk is, wil ik het zelf ook nog wel eens oplossen.

pwassink

T kan ook verderop zitten, stekkertjes waarmee het display aangestuurd wordt met name,
In dat geval moet je het dashboard-dek lichten, klokkenwinkel een eindje omhoog (denk aan krassen)
en de (ik meen twee) stekkers van de bc unit losmaken reinigen en weer bevestigen.
even testen en handeltje kan weer in elkaar.

Loshalen van het dashboard-dek is vast wel ergens goed omschreven hier op t forum  ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂