Volvo 850 club poetsdag 20-06-09

Gestart door Gerrit, 19-05-2009 20:10:43

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: FGG op 19-06-2009 09:42:21
Citaat van: elianmars op 19-06-2009 09:30:44
Het laatste wat je aanhaalt, komt toch doordat het forum en de club twee verschillende dingen zijn. Ik denk dat er vanuit het forum best wel wat meer mensen zouden willen meedoen, maar geen zin hebben om zich aan te melden bij de club.
Bovendien lees ik regelmatig dat aanmelden bij de club behoorlijk moeilijk gaat.

Dit vind ik dan weer zo....

"Geen zin om me aan te melden". Als je wel de tijd hebt om op 't Forum te hangen maar niet de moeite wilt nemen om je aan te melden, maar dan wel verwacht dat je gebruik kan maken van de voordelen van de club. :eusa_wall:
Ik ben 't wat dat betreft met Daan eens. Je moet een lijn trekken en die lijn is gewoon duidelijk, geen lid dan geen evenement. Aanmelden is een eitje. Dat de verwerking daarvan wat stroef verloopt heeft de aanmelder geen last van. Het duurt alleen wat langer, maar zijn werk zit erop.

Wat zijn de voordelen als je lid bent van de club? Ik heb er mijn voordeel van dat ik bij Hooftman korting krijg. Verder zie ik het nut er niet van in. Klinkt misschien hard, maar 't is wel zo.

Aanmelden is inderdaad zo gebeurd, maar als de verwerking dan zo lang duurt, heeft het niet veel zin om even snel aan te melden voor een meeting als deze.

Het forum is behoorlijk levendig, de club en de clubsite zijn dat minder, helaas.

denkweb

De forum als clubonderdeel is ook geen optie. De keuze was dat het forum open moest blijven voor iedereen. Onder een club zou dat geen optie zijn, er zou (wil het een toegevoegde waarde hebben) een besloten gedeelte moeten zijn. Daarnaast zou er actief gemodereerd moeten worden om te voorkomen dat de club informatie mist waarvan later kan worden aangenomen dat het 'algemeen bekend is' bij de forumbezoekers. Het is tegenwoordig niet meer mogelijk om ELK topic te kennen.

Er is maar 1 alternatief voor deze denkwijze, dat is een 1 grote Volvoclub met de fora daaraan verbonden. En dat is een grote stap met weer hele andere gevolgen. Een club in een club, aparte takken, verdeeldheid over de indeling van het clubblad, etc etc. Iedereen voordeel heeft zijn nadeel.

Wat maakt de club zoveel minder levendig? Er worden jaarlijks evenveel meetings georganiseerd als de voorgaande jaren, vrijwel iedere maand één. De animo voor de meetings loopt echter terug. Vrijwel niemand voelt zich geroepen om zonder dwang een stukje voor clubblad of website te schrijven, maar typt wel elk 40 berichten per week op het forum. En als het op het forum staat, wat is dan de meerwaarde het ook op de clubsite te zetten? Immers, men leest dan net zo lief het forum, waar men op eigen interesse kan kijken. En wat te denken van de stemmingmakerij die ontstaat wanneer blijkt dat een meeting niet publiek toegankelijk is! Lees het forum er maar eens op na, dit gebeurd tegenwoordig bij elke meeting, waarna de toon is gezet. Het is gewoonweg een tijdperk waarin men de makkelijkste weg zoekt om informatie te delen.

Meer documenten op de website, maar niemand download ze. Onderdelen of auto verkopen? Men adverteert liever in een forum of op marktplaats. Meer foto's op de website, maar niemand levert ze aan. Het is moeilijk om nog een extra waarde aan een club toe te voegen. Het forum biedt legio alternatieve meetings waardoor men niet zoals vroeger maanden uitkeek naar de organisatie van een clubmeeting. Men gaat gewoon tussendoor even in de buurt naar een meeting. Zelfs relaties van de Club zijn niet heilig, ze worden benaderd om in andere meetings te participeren, waarbij notabene de club als referentie wordt gebruikt en er zelfs zo af en toe een (achteraf vaak bedroevend kleine) financiële worst wordt voorgehouden. Kwalijke zaak IMO. En erg jammer dat dit zo loopt. Dit gaat ook ten koste van de relaties.

Ik denk dat het Bestuur van de Volvo 850 Club Nederland er al met al nog een zware dobber aan zal hebben...

FGG

Citaat van: elianmars op 19-06-2009 09:48:31
Wat zijn de voordelen als je lid bent van de club? Ik heb er mijn voordeel van dat ik bij Hooftman korting krijg. Verder zie ik het nut er niet van in. Klinkt misschien hard, maar 't is wel zo.
Dat je aan evenementen kunt deelnemen. :eusa_wall:

Aanmelden is inderdaad zo gebeurd, maar als de verwerking dan zo lang duurt, heeft het niet veel zin om even snel aan te melden voor een meeting als deze.
Je moet ook niet aanmelden voor een meeting, je moet je gewoon aanmelden.

Het forum is behoorlijk levendig, de club en de clubsite zijn dat minder, helaas.
Je zei 't al. Omdat mensen geen zin hebben om zich aan te melden. :eusa_doh:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

mevita

Het laatste wat je aanhaalt, komt toch doordat het forum en de club twee verschillende dingen zijn. Ik denk dat er vanuit het forum best wel wat meer mensen zouden willen meedoen, maar geen zin hebben om zich aan te melden bij de club.
Bovendien lees ik regelmatig dat aanmelden bij de club behoorlijk moeilijk gaat.

"Geen zin om me aan te melden". Als je wel de tijd hebt om op 't Forum te hangen maar niet de moeite wilt nemen om je aan te melden, maar dan wel verwacht dat je gebruik kan maken van de voordelen van de club. :eusa_wall:
Ik ben 't wat dat betreft met Daan eens. Je moet een lijn trekken en die lijn is gewoon duidelijk, geen lid dan geen evenement. Aanmelden is een eitje. Dat de verwerking daarvan wat stroef verloopt heeft de aanmelder geen last van. Het duurt alleen wat langer, maar zijn werk zit erop.

Ik zie het inderdaad ook zo, niet iedereen kan of wil een lidmaatschap met iets aangaan, als ik overal waar ik geinteresseerd in ben op forums een lidmaatschap moet betalen hou ik niet veel meer over om m,n roffel te kunnen rijden ;D.
Zo,n club moet zich afvragen wat gaat er fout , als je ziet dat er weinig animo is voor een club activiteit maar dat er wel veel mensen naar een niet-clubactiviteit komen kun je misschien beter eens denken om de contributie heel laag te houden en dan een kleine bijdrage per activiteit te vragen dan krijg je veel meer betalende leden voor de club en animo om mee te doen tijdens een activiteit. Het is gewoon niet interssant om voor misschien maar 1 activiteit bij jezelf in de buurt een lidmaatschap te nemen

denkweb

Citaat van: mevita op 19-06-2009 10:11:23

Ik zie het inderdaad ook zo, niet iedereen kan of wil een lidmaatschap met iets aangaan, als ik overal waar ik geinteresseerd in ben op forums een lidmaatschap moet betalen hou ik niet veel meer over om m,n roffel te kunnen rijden ;D.
Zo,n club moet zich afvragen wat gaat er fout , als je ziet dat er weinig animo is voor een club activiteit maar dat er wel veel mensen naar een niet-clubactiviteit komen kun je misschien beter eens denken om de contributie heel laag te houden en dan een kleine bijdrage per activiteit te vragen dan krijg je veel meer betalende leden voor de club en animo om mee te doen tijdens een activiteit. Het is gewoon niet interssant om voor misschien maar 1 activiteit bij jezelf in de buurt een lidmaatschap te nemen

Eens, maar dan moet je ook niet hier klagen als je niet kunt deelnemen omdat je niet lid bent. En de contributie, ja, dat is een agendapunt voor de komende ledenvergadering.

gewoon peter

Heb nog niet zo veel recht van spreken maar waarom moeten er eerst voordelen zijn om van een club lid te worden. Een club (of vereniging) heeft als doel om datgeen wat je graag doet of bezig houdt dat ook gezamenlijk kunt doen. Je kunt alleen met een bal en een muurtje gaan voetballen, maar een vereniging met allemaal voetballers en zowaar ook nog 11 st. in een elftal is een happening (meeting). Niet leuk als je verliest, maar ja dat hoort erbij. Maar er zijn geen voordelen te behalen uit het lidmaatschap van een voetbalclub (uitzondering daargelaten). Voor mij is de volvoclub ook zo'n club waar je gewoon leuk met elkaar de zaken kunt delen. Bestuur om de zaken te regelen en leden om gewoon hun lol te hebben en hun hobby gezamenlijk te beoefenen. Terwijl een forum eigenlijk alleen maar los zand is. Je moet niks en kunt volledig vanuit de anonimiteit daaraan meedoen. Kijk maar eens naar de enthousiaste reacties bij weer een nieuw evenement "leuk, fantastisch, ik doe mee", later gevolg door "kan niet, mag niet enz." Kan allemaal legitiem zijn maar uiteindelijk blijven de mensen die het organiseren met de brokstukken zitten. Ook het bestuur van onze club. 9 deelnemers is inderdaad veel te laag en bij een opvolgend of gelijkluidend evenement staan ze weer te trappelen (zie bericht Daan denkweb). We zullen nu zien a.s. zaterdag in Zwolle, misschien ook maar 9. Indien er velen meer komen zullen we als vereniging ons maar eens achter de oren krabben.
Mijn voorstel diegeen die iets wil organiseren, doe dat in overleg met een cie. lid van de club.

Reitse

Contributie is niet extreem hoog toch??

En heb laatst dacht ik iets van een mail gezien waarin de vraag gesteld werd wat leden van de club nog verwachten. Je zou dus denken dat het bestuur dit wel inziet :)

Maar het is volgens mij gewoon de tijdgeest, merk het ook met het schaatsbestuur, het is moeilijk om mensen actief te krijgen. Men verwacht dat alles gewoon geregeld wordt en wil zelf alleen maar consumeren. De paar mensen die dan wel actief bezig zijn krijgen het daarmee best druk...
Van een vereniging hoorde ik wel een goeie, daar moeten leden in principe een maal per seizoen meehelpen. Ze kunnen die plicht echter afkopen. Wat er met dat geld gebeurt weet ik niet, maar je zou voor de wel actieve mensen dan iets kunnen doen...

Maar het blijft verder een feit dat de club last heeft van dit forum. Het is veel vrijblijvender en kost niks. Misschien moet de club even door deze tijd heen en breekt straks de fase aan waarin de 850 een échte klassieker wordt en het een wat zeldzamere auto wordt?

mevita

Citaat van: denkweb op 19-06-2009 10:14:48
Citaat van: mevita op 19-06-2009 10:11:23

Eens, maar dan moet je ook niet hier klagen als je niet kunt deelnemen omdat je niet lid bent. En de contributie, ja, dat is een agendapunt voor de komende ledenvergadering.
Ik stelde maar gewoon een vraag ,klagen betekend mijns inziens iets heel anders maargoed ik bedoelde eigenlijk met m,n eerder gestelde vraag om alleen maar mee te rijden zonder mee te puzzelen

Emiel

Citaat van: denkweb op 19-06-2009 09:25:45
De opmerking over het vakantiehuisje kan ik trouwens niet echt begrijpen. Waarom geen goede beurt van de club? Ik zou zeggen, geen goede beurt van de leden. Of bedoelen we hetzelfde?

Wat is er niet te begrijpen aan mensen die van ver komen, een huisje speciaal voor de poetsdag huren in de buurt en vervolgens een halve week van te voren te horen krijgen dat het gecancelled is? Vind ik geen goede beurt van de club. De club had eerder iets van zich moeten laten horen over de poetsdag. Als je 2 weken van te voren ziet dat er een minimaal aantal aanmeldingen is dat gooi je er toch iets van een mailing uit of oproep via het forum? Mocht het dan na een week nog niet vlotten; dan kan je het cancellen, maar niet een paar dagen van tevoren.

Sorry, maar op deze manier verliest de club wel z'n geloofwaardigheid.

Just my 0.02 cents, maar doe er wat mee. Zou zonde zijn voor de club, en de leden.

mehn

Ik ben lid van de Volvo850Club Nederland omdat ik Volvo 850 liefhebber ben. Niet omdat ik "korting krijg bij Hooftman" of omdat ik "interesse heb in een poetsdag".

Die korting bij Hooftman is voor mij een bijkomend voordeel en naar de poetsdag ga ik (net als 99% van de andere meetings) voor de gezelligheid, niet voor te poetsen want daar heb ik een hekel aan.
Ik ben niet op zoek naar "de voordelen die de Volvo850Club Nederland mij te bieden heeft" en ik vind het ook niet erg als de Volvo850Club Nederland die misschien niet heeft.

Wat ik steeds meer bespeur is dat (vooral nieuwe) leden de club zien als een professionele onderneming in plaats van een vereniging van vrijwilligers. Je moet je als club maar bewijzen en gaat er iets niet zoals het lid de klant het wenst dan wordt je afgemaakt.
Neem bijvoorbeeld de clubshop; daar staat duidelijk is dat er eens per maand zendingen worden verstuurd. Het komt regelmatig voor dat men een dag of 2 na de bestelling al begint te mailen waar de spullen blijven. Dat ik een halve dag verlof moet nemen om speciaal naar Moergestel te rijden als mijn beperkte voorraad die ik thuis heb op is, heeft men dan blijkbaar geen boodschap aan. Niet dat ik het erg vind om bij Marc een kop koffie te gaan drinken, maar wel a.u.b. als het mij uitkomt.
Dit clubshop voorbeeld is maar een voorbeeld van de veranderende houding ten opzichte van de club.

Laatst las ik hier bijvoorbeeld in het onderdelen depot topic dat men vond dat je toch íets moest doen als club om zoveel mogelijk leden te krijgen...Het nadeel van "zoveel mogelijk leden" is dat er een heel stel tussen zitten die om de verkeerde reden lid zijn. Misschien moet je dat wel helemaal niet willen.
In het vorige bestuur hoorde ik vaker de uitspraak "de club maakt geen reclame en werft niet actief nieuwe leden omdat we vinden dat je van de Volvo850Club lid moet willen zijn zonder dat we je daarvan moeten overtuigen". Morgen maar eens kijken hoe het nieuwe bestuur er over denkt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FGG

Citaat van: Reitse op 19-06-2009 10:18:30

Eurootje of 35 per jaar, geloof ik.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Reitse

Citaat van: FGG op 19-06-2009 10:43:18
Citaat van: Reitse op 19-06-2009 10:18:30

Eurootje of 35 per jaar, geloof ik.
dat zeg ik...

mevita

De eerste keer kost het je 46 euro , 36 euro contributie en 10 euro inschrijfgeld,

Dan lees ik hierboven nog de zin "misschien moet je dat helemaal niet willen zoveel leden" als je dat zo stelt denk ik dat elke activiteit gedoemd is om te mislukken

gewoon peter

Citaat van: mevita op 19-06-2009 11:10:18
De eerste keer kost het je 46 euro , 36 euro contributie en 10 euro inschrijfgeld,

Dan lees ik hierboven nog de zin "misschien moet je dat helemaal niet willen zoveel leden" als je dat zo stelt denk ik dat elke activiteit gedoemd is om te mislukken

Mevita ik denk dat je deze regel volledig uit z'n context haalt (sorry Maikel). gr. peter

993GT2

Citaat van: mehn op 19-06-2009 10:42:11
Neem bijvoorbeeld de clubshop; daar staat duidelijk is dat er eens per maand zendingen worden verstuurd. Het komt regelmatig voor dat men een dag of 2 na de bestelling al begint te mailen waar de spullen blijven. Dat ik een halve dag verlof moet nemen om speciaal naar Moergestel te rijden als mijn beperkte voorraad die ik thuis heb op is, heeft men dan blijkbaar geen boodschap aan. Niet dat ik het erg vind om bij Marc een kop koffie te gaan drinken, maar wel a.u.b. als het mij uitkomt.

Ik ben geen lid van de club  maar bovenstaande geeft mij toch een erg onbehaaglijk gevoel.
Natuurlijk kun je zeggen dat, wanneer men een bestelling plaatst in de clubshop, men op de hoogte is van de 'eens in de maand' verzending.

Maar puur het feit dat men wel vooraf mag betalen (binnen 21 dagen of direct via een bankoverschrijving) maar vervolgens dus, in het meest nadelige geval dat er net een zending de deur uit is, een maand kan wachten op z'n goodies vind ik persoonlijk een servicelevel van 6 keer niks.
Ik begrijp dat je als liefhebber van de club waarin je een actieve rol op je hebt genomen (waarvoor overigens niets dan lof) ook je eigen zaken hebt maar je bent wel op dat moment de vertegenwoordiger van de club die reeds over mijn euro's beschikt!

535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs