HELP!!! R doet heeel raar

Gestart door Lvin, 13-05-2009 16:53:38

Vorige topic - Volgende topic

Lvin

Wie o wie kan mij helpen?

Sinds een maand heeft mijn volvo v70r hele rare kuren...

Als de auto koud is start en rijdt deze prima - na een tijdje als de auto goed warm is (en als ik bijv. een stukje flink gas geef) gaat deze onregelmatig stationair lopen, afslaan, niet meer willen starten, op 2 a 3 cylinders lopen ipv 5 - de auto reageert dan ook totaal niet meer op het gas pedaal, na flink gas geven gaat er een gigantische fluit door mijn turbo en dan loopt de auto weer eventjes goed tot ik moet remmen of sturen en gas los laat dan slaat ze weer af. En na afslaan is deze ook niet meer aan de praat te krijgen en stinkt ze GIGANTISCH naar benzine/olie.

Als ik de auto dan een nacht laat staan en sleutel omdraai is het starten en lopen.

De auto heeft dit zowel op gas als benzine - beide uitvoerig getest. Computer uitlezen bij 2 volvo dealers leverde 0,0 resultaat op.

Inmiddels zelf nieuwe accu gekocht en nieuw massa punt getrokken.
Nieuwe bougiekabels gekocht, verdelerkap schoongemaakt.

Als ik mijn luchtmassameter los trek loopt de auto gelijk niet meer dus lijkt goed.
Stationair toerental reageert als ik de sensor lostrek (bij goed lopen) - dus ook deze lijkt correct te functioneren.

Ik moet er wel bij zeggen dat onder de kap de auto aardig vet/zwart olieachtig begint te worden dus kleppendekselpakking en nog iets zal wel lekken - maar dat mag volgens mij nooit deze kuren geven...

Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Ontsteking? Toch verdelerkap? Gasklephuis? Lekkende Gas injector? Valse Lucht?

Ik wil dit graag gauw gemaakt hebben aangezien ze mijn woon-werkverkeer auto is...  (en ik nu op dure benzine in een alfa romeo rijdt)

Alvast bedankt!

Alvin
0641495436

daytonawim

wat voor gas installatie zit er in de auto ?

waneer voor het laast bougie's, rotor en kap vernieuwd ?

Turbobiker

Kan nog altijd LMM zijn, dat ding blijft vaag. Lostrekken is niet direct de indicatie. (heb het zelf nu ook al twee keer mee gemaakt) Even ergens eentje lenen om te proberen.
De Tussenpaus

Lvin

Citaat van: daytonawim op 13-05-2009 17:03:08
wat voor gas installatie zit er in de auto ?

waneer voor het laast bougie's, rotor en kap vernieuwd ?

Gasinstallatie Vialle (van Lean Mesman, loopt al +/- 300.000 kms goed).
Bougies afgelopen januari (longlife)
Rotor/kap?  = Verdelerkap? = Geen Idee! Wel losgehaald en deze ziet er netjes/schoon vanbinnen uit dus geen zwarte aanslag oid.
_______

LMM lenen? Wie woont er in de buurt van Lelystad?!?!?

Lvin

Trouwens?

Zijn hier nog liefhebbers die ook flink sleutelen? Iemand interesse mij te helpen?
(uiteraard betaald) Evt. Gasklephuis schoonmaken/reinigen? / Carterontluchting schoonmaken? Kleppendekselpakking vervangen?

En sja wat iemand nog meer voor idee heeft wat mijn storing(en) kunnen zijn???

thuur

Ik wil je graag helpen, maar ik woon niet in omgeving Lelystad ;D

Idd, LMM proberen en zo te lezen is je carterventilatie ook nodig aan de beurt. Kleppendekselpakking gaat maar heel zelden lekken.

Gr ;)

mevita

Daar ben ik weer koelvloeistoftemperatuursensor nakijken ;)