Niet meer over te schakelen op LPG

Gestart door jbfizzer, 24-05-2009 15:38:03

Vorige topic - Volgende topic

jbfizzer

Ik heb een 850 uit 1995 en onlangs kon ik niet meer overschakelen op lpg. Wanneer ik de schakelaar overzette bleven de lampjes (Vialle systeem) uit. Even langs een willekeurige garage gereden en die heeft een bepaalde stekker losgetrokken van het lpg systeem en weer aangesloten waardoor hij hem weer oppakte, ik denk dat is weer geregeld. Vandaag moest ik weer even op benzine rijden, gezien de lpg stand. Wilde dus weer overschakelen op lpg, wederom geen gehoor van de unit op het dashboard.
Zelf heb ik ook onder het dashboard gekeken maar ik zou niet weten welke stekker van de lpg computer is, iemand een idee? Er zal waarschijnlijk ook iets structureel mis zijn met die computer, zijn dit dure zaken?

Alvast bedankt voor de info.

Ludo

ik denk eerder gewoon een gecorrodeerde stekker, gezien die het weer een tijdje doet na uit en inpluggen.
beter een keer goed zuiver (laten) maken en wat vet op de contacten doen.

jbfizzer

Ludo, thx!!

Vandaag moest ik er weer ff langs om nu te zien welk stekkertje het was maar het bleek zo'n rooie zekering te zijn die ik er uit moest halen en dan weer terug moest plaatsen en dan doet ie het weer, zolang ik op lpg blijf rijden en zorg dat ik tijdig tank kan het nog wel ff zo.

BoudewijnB

Heb jij het over een vialle Lpi installatie?

Ik heb  sinds vandaag een zelfde soort probleem:

Ik kan niet meer heen en weer schakelen tussen gas en benz. :-\ HIj schakeld echt ZELF over, de ene 5min. op gas, en vervolgens weer een tijdje op benzine.... :o word er gek van!!!
Hoe kan dit nu? Hij luisterd totaal niet naar mij, maar bepaald lkkr zélf waar ie op wil rijden >:(

Ludo

nee dit gaat over een AMS installatie.
een LPi heeft geen zwevende zekeringen.

bij jouw zullen de zekeringen bij de koplamp gemonteerd zijn.
al gecontroleerd?.

BoudewijnB

Citaat van: Ludo op 28-05-2009 20:10:37
nee dit gaat over een AMS installatie.
een LPi heeft geen zwevende zekeringen.

bij jouw zullen de zekeringen bij de koplamp gemonteerd zijn.
al gecontroleerd?.
Klopt! zitten bij de linker koplamp, zijn alle 3 heel. Brandstofsysteem ook al een paar keer gereset in OBD, maar geen resultaat.

Bedankt!

Ludo

je hoort de pomp wel zoemen/brommen?.
ook als ie vanzelf om springt naar benzine?.

Ludo

ik las net het volgende:

Citaat van: BoudewijnB op 28-05-2009 20:00:00
Ik heb voor nu trouwens even mijn 15G met bijbehorende cat teruggebouwd, om even door de apk te komen :eusa_whistle:

heb je de lambdasonde wel terug gemonteerd, en/of stekker aangesloten?. 

jbfizzer

Citaat van: BoudewijnB op 28-05-2009 20:04:16
Heb jij het over een vialle Lpi installatie?

Ik heb  sinds vandaag een zelfde soort probleem:

Ik kan niet meer heen en weer schakelen tussen gas en benz. :-\ HIj schakeld echt ZELF over, de ene 5min. op gas, en vervolgens weer een tijdje op benzine.... :o word er gek van!!!
Hoe kan dit nu? Hij luisterd totaal niet naar mij, maar bepaald lkkr zélf waar ie op wil rijden >:(

Hallo Boudewijn, ik heb volgens mij een 'standaard' lpg installatie zoals Ludo aangeeft. Het is niet zo dat hij constant overgaat van lpg naar benzine maar bij mij wil hij helemaal niet meer op lpg. Nu ik weer ff met die zekering heb gekloot pakt hij het wel weer op dus ik laat het nog even zo. Nog even een domme vraag van mijn zijde en nog zo snel niet kunnen vinden, wat is ookal weer het verschil tussen lpg en lpi, is de lpi de g3 installatie?

BoudewijnB

Citaat van: Ludo op 28-05-2009 20:28:43
ik las net het volgende:

Citaat van: BoudewijnB op 28-05-2009 20:00:00
Ik heb voor nu trouwens even mijn 15G met bijbehorende cat teruggebouwd, om even door de apk te komen :eusa_whistle:

heb je de lambdasonde wel terug gemonteerd, en/of stekker aangesloten?. 
ja, die is aangesloten, en was ook met de 18T Aangesloten. kan je installatie hierdoor zoooo van slag raken dat je niet meer kunt kiezen tussen gas en benz en zélf gaat afwisselen tussen beide???
Als hij (zelf) op gas schakeld hoor  ik de LPi pomp zoemen ja, benzine pomp is zoiezo stiller, dus hoorde ik niet direct... maar die doet het wel, want hij loopt 75% op benz, en wisselt tussedoor af en toe automatisch naar gas:s

Bedankt voor je info

coco

Heb sinds vandaag hetzelfde probleem: schakelaar werkt niet meer, geeft geen LPG meer.  Maar alelen benzine  :eusa_wall:Is een Vialle LPI-installatie, ingebouwd bij Mesman. Zekeringen langs gelopen, alle 6 goed. Zekeringen zitten bij de accu.
De LPG-'knop' geeft nog wel de voorraad LPG aan, maar het benzine en LPG-lampje werkt niet meer.

Zit er ergens anders nog een zekering?

Ik rij nu 170.000 km op deze installatie. Kan er dan wat kapot zijn, bijvoorbeeld de LPG-pomp?

Dank voor je reactie!

elmarconi

De schakelaar schakelt normaliter een relais en de afsluiters, wat je moet horen door een "klik"en het bijbehorende zoem-geluid van de LPi pomp.

Werkt dat niet dan:
1: schakelaar kapoet
2: bedrading naar schakelaar kapoet
3: LPi computer kapoet
4: afsluiter kapoet.

omdat je geen ledjes benzine (rood) of lpg (groen) meer ziet zou ik in 1e instantie de zoektocht op 1 en/of 2 richten.

Zo'n schakelaar kost relatief weinig.
--
Autogas Inside . . .