Wie wil even brainstormen?? ik kom er niet uit Help!!

Gestart door vigour, 23-05-2009 21:33:00

Vorige topic - Volgende topic

vigour

Ik heb even de titel aangepast ;D

Ludo

Citaat van: vigour op 23-05-2009 21:33:00
De titel zegt alles :eusa_whistle:

en toch kan je met de titel niks...  helemaal noppes... ;D

Lampje

Welk model auto heb je, welk bouwjaar?
Welk type alarm heb je (zie boekje of beschrijf hoe hij er uit ziet)
Beschrijf je afstandsbediening.

Wat ging er fout waarom je je alarm opnieuw zou moeten instellen? Ik doe een hoop fout aan mijn Volvo maar zelfs dát is mij nog niet gelukt :eusa_whistle:

vigour

Allereerst even: Domaso, ontzettend bedankt voor de pdf, ik denk dat dat me al een heel stuk op weg helpt, het is precies het systeem wat in mijn roffel zit, ik ben 'm nu aan het uitprinten :eusa_clap:

Voor de aanleiding, zie mijn andere topic, "alarm uit, start niet"
Het is een 855 sportsline uit '95 het alarm is een (denk ik standaard) volvo guard (met dank aan domaso), de afstandbediening is het standaard bijgeleverde grijze kastje met volvo rechtsboven erop gedrukt en een lange ovale zwarte drukknop. helaas werken beide kastjes niet meer (nee, ook niet met nieuwe batterijen er in ;D).

Maar wat mij echt dwars zit, is dat er geen problemen zijn als de zekering van de cv eruit wordt gehaald, ik begrijp niet hoe dat kan??

vigour

Na het opnieuw starten van mijn roffel na een stilstand van drie maanden en een totaal leeggelopen accu leken er geen problemen te zijn.

(zie andere topic hier van mij: "Snap er niets van, alarm uit, start niet ????? Update, ander raadsel??")

Wat ik wel vreemd vond, was dat na het sluiten van de portieren zonder deze op slot te doen, zij uit zichzelf op slot gingen na ongeveer 1 minuut en de alarmlichten even tweemaal knipperden.
Ik kon 'm daarna gewoon weer open doen, deed de portieren weer dicht zonder ze op slot te doen, en weer hetzelfde.
Ik dacht dat de computer misschien na het leeglopen van de accu en daarna weer tot leven brengen was gereset naar de fabrieksinstellingen, deed 'm weer open, pakte m'n spullen, sloot 'm af en deed 'm nu wel op slot.
De volgende dag verweet mijn vrouw me dat ik de auto wel eens af had mogen sluiten, tja, ik bén een man, dus ik vergeet wel eens iets, maar ik dacht toch echt zeker te weten.... :eusa_doh:
Gisteren heb ik -omdat ik anders de achterklep niet kon afsluiten, moet nog eens naar het slotje kijken- de zekering van de cv er weer in gezet en de roffel op slot gedraaid waarbij de knipperlichten nog een tijdje mij vrolijk toeknipperden....
Net even gekeken.. hij stond weer open!!  :o
Sleutel in contact gestoken, lopen! Geen alarm whatsoever ,
Auto op slot, weer open, ik wil instappen, slaan alle portieren op slot en het alarm treedt (zonder geluid, wel knipperen en startonderbreking) in werking.
De enige oplossing is nu weer de zekering voor de cv eruit te halen,maar dan....

thuur

Wat is nou je vraag? Je bent een ander topic hierin aan het kopieren?

De enige vraag wat ik zie: je kunt starten met een tegenstribbelend alarm als je de CV zekering uitneemt ja. Dat staat uitvoerig beschreven op het forum.

Gr 8)

vigour

Hoi Thuur,

Ik ben even verder wezen spitten, en zie net dat er een apart alarm forum is :eusa_doh:, dus deze kan sluiten.
Reden van openen van deze topic was: weinig reactie op mijn vraag om een oplossing, ik wil niet steeds de zekering eruit blijven trekken.