Wasdahnou ?

Gestart door Misha, 27-05-2009 08:59:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Misha

Citaat van: FGG op 27-05-2009 10:03:19
Citaat van: Misha op 27-05-2009 08:59:45
Het gaat om Uniroyal Rainsports, 215-45-16, 88V. 3 mnd geleden gemonteerd.

Citaat van: Emiel op 27-05-2009 09:05:52
Week 19 2006 geproduceerd.

Het is nog niet duidelijk of ze 3 maanden geleden nieuw gemonteerd zijn of dat de banden reeds in bezit waren maar nu pas gemonteerd zijn. In het eerste geval lijkt me toch dat je dan terug kunt naar je bandenboer.

@Misha: wil je nu idd weten wat er aan de hand is of wil je advies over wat te doen?

Ze zijn 3 maande terug bij de bandenboergekocht en gemonteerd.
Ik wil weten wat er aan de hand is, zodat ik weet wat ik kan doen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

FGG

Citaat van: Misha op 27-05-2009 10:19:08
Citaat van: FGG op 27-05-2009 10:03:19
Citaat van: Misha op 27-05-2009 08:59:45
Het gaat om Uniroyal Rainsports, 215-45-16, 88V. 3 mnd geleden gemonteerd.

Citaat van: Emiel op 27-05-2009 09:05:52
Week 19 2006 geproduceerd.

Het is nog niet duidelijk of ze 3 maanden geleden nieuw gemonteerd zijn of dat de banden reeds in bezit waren maar nu pas gemonteerd zijn. In het eerste geval lijkt me toch dat je dan terug kunt naar je bandenboer.

@Misha: wil je nu idd weten wat er aan de hand is of wil je advies over wat te doen?

Ze zijn 3 maande terug bij de bandenboergekocht en gemonteerd.
Ik wil weten wat er aan de hand is, zodat ik weet wat ik kan doen.


Volgens mij maakt 't weinig uit wat er aan de hand is, dat 't niet goed is lijkt me wel duidelijk.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

V70 classic

consumenten garantie is zoiezo van toepassing je mag verwachten dat een band langer dan 3mnd houdbaar is (zonder water te geven).

Te lang te hard gereden  :eusa_think: .
Dan had men de band niet mogen monteren zonder waarschuwing stickers en waarschijnlijk een vermelding/aantekening op de rekening (als is dit volgens mij weer niet verplicht).

Voor de rest .
Je kunt er toch niet mee blijven rijden , dus maar even een goed gesprek met de bandenboer lijkt mij.

Als die begint te sputteren inzake garantie enz. beroep je je op de wettelijk geregelde consumenten garantie .
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

FGG

Citaat van: V70 classic op 27-05-2009 10:31:24
Te lang te hard gereden  :eusa_think: .
Dan had men de band niet mogen monteren zonder waarschuwing stickers en waarschijnlijk een vermelding/aantekening op de rekening (als is dit volgens mij weer niet verplicht).

Citaat van: Misha op 27-05-2009 08:59:45
Het gaat om Uniroyal Rainsports, 215-45-16, 88V

Citaat van: Misha op 27-05-2009 09:44:07
een Chrysler Neon, en die haalt de 180 net.

De indicatie "V" geeft aan dat de band geschikt is voor snelheden tot 240km/h, dus da's ook geen argument.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

V70 classic

Citaat van: FGG op 27-05-2009 10:56:47
Citaat van: V70 classic op 27-05-2009 10:31:24
Te lang te hard gereden  :eusa_think: .
Dan had men de band niet mogen monteren zonder waarschuwing stickers en waarschijnlijk een vermelding/aantekening op de rekening (als is dit volgens mij weer niet verplicht).

Citaat van: Misha op 27-05-2009 08:59:45
Het gaat om Uniroyal Rainsports, 215-45-16, 88V

Citaat van: Misha op 27-05-2009 09:44:07
een Chrysler Neon, en die haalt de 180 net.

De indicatie "V" geeft aan dat de band geschikt is voor snelheden tot 240km/h, dus da's ook geen argument.

Dat had ik al gezien.
Maar omdat het argument is gegeven te lang te hard rijden maak ik alleen maar duidelijk dat men dit zou moeten melden als er een beperking op de combinatie wiel/band /auto.

Citaat van: Misha op 27-05-2009 09:44:07
Reactie van de 'Specialist' was: Er is te lang te hard mee gereden waardoor ze te heet zijn geworden.

te lang te hard  :eusa_think: .
Da kan niet.
Dat is volgens mij alleen mogenlijk als je rijdt tot de tank leeg is  :eusa_whistle: .
Dan ben je een pomp te ver gegaan.  ;D
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

elmarconi

Bel conti eens en vraag hun hoe je dit als garantie kan claimen:
http://www.conti.nl/uniroyal_1/contact.html

--edit--
Dat moet je leverancier aka bandenboer natuurlijk doen...
--
Autogas Inside . . .

elianmars

Als deze banden als nieuw zijn verkocht, zou ik eisen dat er andere onder komen.
Deze zijn al 3 jaar oud.
Als ze ergens op een bloedhete zolder hebben gelegen doet dat de banden geen goed.

V70geRwin

Te lang en te hard...  :eusa_wall:

Hoe lang dan?
En hoeveel te hard?

gezien verschil tussen productiedatum en montagedatum is het zeer onfatsoenlijk om de klant te betichten van te lang en te hard rijden, los van dat dit een kul argument is.

zou toch even ctc opnemen met bandenfabrikant, die zijn vast niet blij als er zo met hun product wordt omgegaan.

arjen850

Citaat van: elianmars op 27-05-2009 14:00:51
Als deze banden als nieuw zijn verkocht, zou ik eisen dat er andere onder komen.
Deze zijn al 3 jaar oud.
Als ze ergens op een bloedhete zolder hebben gelegen doet dat de banden geen goed.

:eusa_clap: helemaal gelijk,daaraan kun je toevoegen dat uniroyal ondanks de fijne rijeigenschappen snel de neiging heeft tot "uitdrogen"
het heeft te maken met de conditie van het rubber,vandaar deze scheuren,schandalig dat de bandenboer de schuld legt bij de klant omdat deze te lang te hard heeft gereden..
zij kennen echt wel de eigenschappen van uniroyal,en daarmee ook de droogte verschijnselen..

gr arjen ;)

nico

dit gelezen te hebben en naar de foto's gekeken te hebben kom ik
tot de conclusie dat de banden verkeerd om gemonteerd zijn

bij iedere band staat er een dot nummer op de wang (maar aan 1 kant van de band)
deze zijde moet aan de buitenkant gemonteerd zijn en niet aan de binnenzijde

iedere banden handelaar met kennis van zaken hoort dit te weten en zal de banden dan ook niet op
deze wijze op de velg monteren
waarschijnlijk wilde hij op deze manier verbloemen dat de banden al van 2006 zijn!
de productiedatum staat nu immers aan de binnenzijde en is niet zomaar af te lezen

ook zal deze band een bepaalde draairichting moeten hebben om het water op een efficiente wijze af
te kunnen voeren, als de band dan ook verkeerd om gemonteerd is zal dat bepaalde consequenties tot gevolg hebben

succes met de afwikkeling


gr. nico

arjen850

Citaat van: nico op 07-06-2009 13:57:57
dit gelezen te hebben en naar de foto's gekeken te hebben kom ik
tot de conclusie dat de banden verkeerd om gemonteerd zijn

bij iedere band staat er een dot nummer op de wang (maar aan 1 kant van de band)
deze zijde moet aan de buitenkant gemonteerd zijn en niet aan de binnenzijde

iedere banden handelaar met kennis van zaken hoort dit te weten en zal de banden dan ook niet op
deze wijze op de velg monteren
waarschijnlijk wilde hij op deze manier verbloemen dat de banden al van 2006 zijn!
de productiedatum staat nu immers aan de binnenzijde en is niet zomaar af te lezen

ook zal deze band een bepaalde draairichting moeten hebben om het water op een efficiente wijze af
te kunnen voeren, als de band dan ook verkeerd om gemonteerd is zal dat bepaalde consequenties tot gevolg hebben

succes met de afwikkeling


gr. nico


en als er banden zijn waar het profiel een looprichting heeft.hoe ga je dan dit oplossen met het dot nummer? :eusa_whistle:
als je hem links monteert zal de binnenzijde van de band andersom zijn als je hem rechts monteert..

gr arjen ;)

FGG

Citaat van: arjen850 op 07-06-2009 14:57:30
Citaat van: nico op 07-06-2009 13:57:57
dit gelezen te hebben en naar de foto's gekeken te hebben kom ik
tot de conclusie dat de banden verkeerd om gemonteerd zijn

bij iedere band staat er een dot nummer op de wang (maar aan 1 kant van de band)
deze zijde moet aan de buitenkant gemonteerd zijn en niet aan de binnenzijde

iedere banden handelaar met kennis van zaken hoort dit te weten en zal de banden dan ook niet op
deze wijze op de velg monteren
waarschijnlijk wilde hij op deze manier verbloemen dat de banden al van 2006 zijn!
de productiedatum staat nu immers aan de binnenzijde en is niet zomaar af te lezen

ook zal deze band een bepaalde draairichting moeten hebben om het water op een efficiente wijze af
te kunnen voeren, als de band dan ook verkeerd om gemonteerd is zal dat bepaalde consequenties tot gevolg hebben

succes met de afwikkeling


gr. nico


en als er banden zijn waar het profiel een looprichting heeft.hoe ga je dan dit oplossen met het dot nummer? :eusa_whistle:
als je hem links monteert zal de binnenzijde van de band andersom zijn als je hem rechts monteert..

gr arjen ;)

Misschien dat 't DOT-nummer dan aan beide zijden staat?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

*JL*

Die rainsports hebben altijd een bepaalde draairichting omdat het een V profiel heeft.

Dus je zult altijd bij 2 banden het DOT teken aan de binnenkant hebben en 2 aan de buitenkant.

arjen850

leuk om op deze manier een discussie los te maken ;D
idd de dot code staat maar aan 1 kant van de band,het is niet belangrijk aan welke kant deze zit..looprichting van de band of zoals soms aangegeven outside en inside,zijn dingen waar men bij montage moet opletten..

wat sommige fabrikanten wel doen is het testen van een band,als de band dan goed is bevonden komt er op de plek waar het ventiel tijdens de test heeft gezeten een gele of rode stip te staan..
als er zo'n stip op de band staat kun je die met de montage altijd bij het ventiel zetten,dan weet je dat evenruele hoogteslag van de nieuwe band er niet zal zijn omdat hij getest is..

gr arjen ;)

thuur

Citaat van: arjen850 op 07-06-2009 19:39:44
wat sommige fabrikanten wel doen is het testen van een band,als de band dan goed is bevonden komt er op de plek waar het ventiel tijdens de test heeft gezeten een gele of rode stip te staan..
als er zo'n stip op de band staat kun je die met de montage altijd bij het ventiel zetten,dan weet je dat evenruele hoogteslag van de nieuwe band er niet zal zijn omdat hij getest is..

Wat heeft de montage met stip bij het ventiel nou te maken met hoogteslag ???

Bovendien, de kans dat de velg dezelfde is waar de band op getest is, is zo goed als nul...


Gr :eusa_think: