zijn er forumgebruikers die bij een volvo dealer werken ? (vraagje )

Gestart door alfredgeel, 28-05-2009 21:12:21

Vorige topic - Volgende topic

Simplicity

Voor mij wordt ook altijd de rekening gewoon opgestuurd, enkel de eerste keer heb ik contant moeten betalen. Voor het bestellen van onderdelen kan soms wel 3 dagen in beslag nemen omdat ze volgens hun uit het klassieker-magazijn moeten komen (onderdelen voor m'n 262 en de 960). Voor de roffel heb ik eigenlijk nooit iets moeten bestellen omdat het op voorraad was

Citaat van: alfredgeel op 29-05-2009 07:46:18
Rutten Helchteren en Diest blijft mijn dealer.

same for me en dik tevreden  :eusa_clap:

hathü

Tweer keer iets besteld bij Harrie Arendsen in Doetinchem(beugeltjes voor de spoiler en roosters voor de bumper)vandaag bestellen andere dag was het er, hoefde niet vooraf te betalen ze hoefden zelfs niet te weten wie ik was, kwestie van vertrouwen volgens de magazijnchef. :eusa_clap:

widebody

Ik kom als jaten als tevreden klant bij garagebedrijf Kempen in landgraaf. En na reparatie no nooit direct moeten betalen, krijg altijd netjes de rekening opgestuurd.En die Volvo dealer in Heerlen? geen goed woord over voor de receptie aldaar. Ging een afdekhoes bestellen, een week levertijd. Omdat ik woensdagochtend kwam, dinsdag word namelijk besteld! :o Bestellen ze daar maar 1 x per week ofzo? Onbehoorlijk en onbeschoft behandeld.

Ik ga in het vervolg wel van Heerlen naar Geleen om daar mijn spullen te halen. Supervriendelijk.

mzzl

Marc

italia

In Spijkernisse ben ik één keer geweest, maar de wantrouwende benadering staat mij niet aan. De (in principe) vreemde garage waar ik dan toch nu wel weer kom (niet graag maar dat spreekt voor zich) is Alphen.

Nette behandeling en rekening wordt opgestuurd, sterker nog, een onverwachte hoge rekening wordt op voorstel van hun in termijnen verrrekend.

Groningen, als is dat thuis, kom ik eigenlijk alleen voor korte noodreparaties, dat spreekt voor zich dat die contant betaald worden. (wordt ook verwacht, dat dan wel weer...)

elianmars

@®-

Ik werk bij een dealer (niet een Volvo dealer, maar het principe blijft hetzelfde).

Wij proberen op voorraad te hebben de snellopende delen, zoals remmen, filters etc.
Waarom hebben we niet alles in huis, dit omdat je veel meer vierkante meters nodig hebt, in je voorraad onderdelen gaat heel veel geld zitten. Als je heel veel onderdelen hebt krijg je ook automatisch te maken met dead stock, oftewel voorraad wat je net zo goed de container in kan mikken. Ook hierin gaat heel veel geld in om.
Wij kunnen bestellen tot 15.30 uur en dan krijgen we het via de nachtlevering binnen van dinsdag tot en met zaterdag.
In principe hou je bij je planning rekening met wat je nodig hebt voor de werkzaamheden en daar maak je je bestelling op.
Mocht het zo zijn dat we iets niet hebben bestellen we dit via externe partijen. Dit wat ook heel vaak voorkomt omdat we heel vreemd merk in onderhoud hebben.

Wat betreft de betaling bij werkzaamheden.
Bij ons gaat in principe bijna alles contant.
Wanneer je veel op rekening mee geeft, krijg te veel je geld waar je recht op hebt heel laat of soms helemaal niet. Je zal veel moeten manen en ook vaak een incassobureau moeten inschakelen wat je als bedrijf ook heel veel geld kost. Uiteraard hebben we wel eens een discussie met een nieuwe klant die niet gelijk wilt betalen omdat die het bij een ander bedrijf wel zo gewent was. Helaas hebben we geleerd uit ervaring dat er gewoon boter bij de vis moet en zeker in deze tijden, bij de Albert Heijn krijg je ook je boodschappen niet mee op rekening. En wij als dealer moeten ook gewoon binnen 14 dagen onze onderdelen betalen aan onze leveranciers.
Onderdelen die echt heel moeilijk zijn die speciaal besteld worden en waarvan de klant bij niet in ons systeem voorkomt zal een aanbetaling moeten doen voordat er besteld zal gaan worden.