Wie rijdt er alweer op zomerbanden (2009)

Gestart door llinssen, 06-03-2009 14:25:26

Vorige topic - Volgende topic

Guido S70

Ik heb de zomerbanden, zo net voor de verkoop, er ook maar weer opgezet.

thuur

sinat

Ook al weer een week of drie de zomerbanden erop.

Sven850

XC40 T4 Recharge

GeertG

Citaat van: sinat op 21-04-2009 09:22:48
Ook al weer een week of drie de zomerbanden erop.

Ook zolang ongeveer
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

DirkT?

Sinds afgelopen weekend zit de zomer setup er weer onder!
En wat een verschil in geluid ze zijn stiller en het comfort is ook weer present!
Mijn winterbanden zijn wat platter 45 en mijn zomerbanden zijn wat hoger 50.

D-J

Ook al weer een dikke maand op zomerrubber.

Dunlop SP 2000E sport....best een wat lawaaige band, maar wel strak sturen.
V70 T-5D

DinanT

Vorige week de Snowtrac's eraf en 4 nieuwe Fulda Carat's erop laten zetten, en uitlijnen was ook weer even nodig... heerlijk sturen weer.
Ik rol hierin  

Enno

Morgen ga ik op pad met 2 Primacy HP 205/55-R16 en 2 snowtrac 205/55 R16 (achterzijde) die niet meer voldoende zijn voor nog een winter.

Het lijkt er op dat ik deze set de gehele "zomer-periode" blijf gebruiken. Het kan zijn dat ik in het najaar nog terug ga naar 215/45-17 als de situatie dat toelaat.

Turbobiker

Tja, wel winterbanden in de winter monteren, maar geen zomerbanden in de zomer. Bij niemand gaat een lampje branden dat dit net zo 'gevaarlijk' is als andersom?
De Tussenpaus

Enno

Gelukkig is het de komende weken niet echt warm...............daar waar ik ga rijden....

Voorzover ik weet wordt het niet veel warmer dan een graad of 11....met temperaturen beneden de het nulpunt gedurende de nacht.....

Laserblue

Zomerbanden zie ik het nut niet van, zo'n onzin. :eusa_hand:
die banden gaan pas werken als het boven de 7 graden is met mooi droog weer, wanneer is dat het hier nou?  ???

:eusa_whistle:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Jur

sinds een dag of 2 de zomerbanden eronder. Rijdt weer stuk vaster. Minder last van de spoorvorming hier. De winterbanden waren wat zoekerig.

Wat lijkt dat toch weer mooi!  :D

Jammer dat die T5 velgen niet schoon te houden zijn van remstof in de hoeken(nee ik ga niet elke dag poetsten :eusa_snooty:).

viking_in_shorts

hahaha .. en dan over een maandje of 3 de winterbandjes er weer onder :eusa_think: