Vervelende rammel in mijn dashboard.

Gestart door AlbertJan, 27-05-2009 10:55:57

Vorige topic - Volgende topic

AlbertJan

Ik heb nog steeds last van een vervelende rammel in mijn dashboard ter hoogte van de bijrijders airbag. Ik heb afgelopen weekend de boel los gehad en geprobeerd de rammel te vinden. Helaas is het niet gelukt. Ik dacht dat de bijrijdersairbag los zat maar die zit goed vast. Voor de zekerheid het metalen frame die vastzit in het dashboard afgeplakt met ductape.
Heeft iemand nog een suggestie???
Tevens zag ik een sticker op de bijrijders airbag met het jaartal 2008. Kan iemand mij laten weten wat hier de achterliggende gedachte bij is? Moet dat ding soms vervangen worden?

Dank voor jullie  reactie!

Misha

Ik had zoiets aan de linkerkant zitten, rammel.
Kreeg toen de tip om eens te checken of de voorste deel van het dashboard (de vaste plaat van een paar cm breed) niet tegen de ruit aanlag, met name in de hoek.

Dat was idd het geval !

Dus, stukkie vilt tussen ruit en plaatdeel, weg rammel.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

AlbertJan

Hallo Misha,

Dank je wel voor je reactie! :eusa_clap:
Echter nog wel een vraag. Om het vilt er tussen te krijgen moet dan het hele dashboard los? Ik heb wel een gelezen dat je dan vanuit de motorruimte moet doen.
Dat lijkt me nog een hele klus. Ik was al trots op mezelf dat ik het bovendek heb kunnen verwijderen.
Groet,
Albert-Jan

Misha

Citaat van: AlbertJan op 28-05-2009 12:56:55
Hallo Misha,

Dank je wel voor je reactie! :eusa_clap:
Echter nog wel een vraag. Om het vilt er tussen te krijgen moet dan het hele dashboard los? Ik heb wel een gelezen dat je dan vanuit de motorruimte moet doen.
Dat lijkt me nog een hele klus. Ik was al trots op mezelf dat ik het bovendek heb kunnen verwijderen.
Groet,
Albert-Jan
Nee joh, gewoon tussen kunststof deel en voorruit drukken.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

AlbertJan

Kijk, dat is een snelle reactie, binnen de "60 seconden" antwoordt.
Dank je wel!!!!

AlbertJan

Het probleem van de rammel is opgelost!! Wat een rust tijdens het rijden. Maar wat was nou het probleem?? 1van de 4 bouten die het dashboard op zijn plaats houden was helemaal los! Maar nu dus niet meer. Tevens zag ik dat het interieurfilter ook al lang niet was vervangen. Deze van de week gelijk maar bestellen dan is dat ook weer fris.
Hier de bout weer vast!

Deze moet nodig ververst worden!
Als iemand nog een goed en voordelig adres voor mij weet dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Groet,
Albert-Jan

thuur

Getverderrie :eusa_sick: Dat filter heb je hopelijk eruit gelaten? Die lucht wil je niet meer inademen...

Ik bestel veel onderhoudsdelen bij mijn lokale automat.handel en EstateServices.

Mooi dat de rammel is opgelost!

Gr :eusa_clap:

sappie

waar zit dat filter en hoe kom je daar?

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

sappie