mechanisch geluid onder dashboard

Gestart door sappie, 16-06-2009 21:19:41

Vorige topic - Volgende topic

sappie

ik heb de laatste tijd last van een 'mechanisch' geluid onder het dashboard (althans ik vermoedt dat het daar vandaan komt). hoor het nml alleen in de auto vooralsnog....

tis net alsof een lager o.i.d. aanloopt, weet niet precies hoe ik het uit moet leggen.
ik hoor het als ik voor het stoplicht sta maar je hoort het het beste wanneer ik net de motor heb uitgezet, dan hoor ik nog iets na "draaien" steeds langzamer tot het stopt, alsof je een slinger aan een wiel geeft en deze dus steeds langzamer gaat draaien....

tijdens het rijden is er teveel omgevingsgeluid om het te horen.

ik weet het, het klinkt allemaal heel vaag, 'geluid' is alleen zo moeilijk te omschrijven..

iemand toch een idee wat het kan zijn?

francois

is het niet de fan (koelventilator)   

vr gr francois

sappie

geen flauw idee, heb de airco eens uitgezet, maar dat gaf geen resultaat, zal ook maar eens de de ventilatie uitzetten .....

pwassink

Zoek maar eens op kanarie of vogeltje  hier op t forum ..  :eusa_shhh:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

)()()sT

Citaat van: sappie op 16-06-2009 21:19:41
tis net alsof een lager o.i.d. aanloopt........ alsof je een slinger aan een wiel geeft en deze dus steeds langzamer gaat draaien....

Is het niet de airco die aan is? Als ik met de aircopomp ingeschakeld rij hoor ik ook wel eens een dergelijk geluid.

sappie

Citaat van: )()()sT op 16-06-2009 22:14:58
Citaat van: sappie op 16-06-2009 21:19:41
tis net alsof een lager o.i.d. aanloopt........ alsof je een slinger aan een wiel geeft en deze dus steeds langzamer gaat draaien....

Is het niet de airco die aan is? Als ik met de aircopomp ingeschakeld rij hoor ik ook wel eens een dergelijk geluid.

ik heb er vandaag extra goed opgelet maar kon tijdens het rijden niets horen, wel weer toen ik op de parkeerplaats de motor afzette.
ik heb al eens de airco uitgezet (staat eigenlijk altijd gewoon aan bij mij) toen ik het wel hoorde tijdens het rijden, geluid bleef...

misschien als de auto goed opgewarmt is vanmiddag op de terugweg zal ik nog eens wat uitproberen.

bij het uitzetten hoorde ik het duidelijk onder het dashboard komen, ergens in het midden...

)()()sT

Oke, bij mij klinkt het met airco aan (en wat warmer weer dus) een beetje als een geluid wat je ook wel eens bij een koelkast hoort :)
Suc6 ;)

sappie

vanochtend hoorde ik het eindelijk, heb de kachel meteen uitgezet en daarna stopte het geluid ook.

weet iemand wat dit kan zijn en hoe dit misschien verholpen kan worden?

-D©©©L-

Citaat van: sappie op 18-06-2009 08:01:20
vanochtend hoorde ik het eindelijk, heb de kachel meteen uitgezet en daarna stopte het geluid ook.

weet iemand wat dit kan zijn en hoe dit misschien verholpen kan worden?

Citaat van: pwassink op 16-06-2009 22:11:13
Zoek maar eens op kanarie of vogeltje  hier op t forum ..  :eusa_shhh:

:)

sappie

er vliegt nogal wat rond op dit forum  ;D

zal er vanmiddag eens naar kijken  ;)

Superskunkie

Zijn het niet je luchtkleppen van je climate control?
Die worden dmv elektrische motortjes open en dicht gezet.
Citaat van: sappie op 18-06-2009 09:29:20
er vliegt nogal wat rond op dit forum  ;D

zal er vanmiddag eens naar kijken  ;)
Tonnie