banden + velgen versturen

Gestart door )()()sT, 03-10-2017 12:01:16

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Vraagje:

heeft iemand hier wel eens een set velgen+banden verstuurd?
Ik heb voor mijn V60 een set winterbanden & velgen per post ontvangen (PostNL - 4 losse pakketten) dus het kan natuurlijk gewoon. Ik vroeg me alleen af of het ook in 'een' zending via DHL/DPD/..... zou kunnen.
Mijn ontvangen velgen wegen echter 23 kilo per stuk, en bv. DPD doet niet meer dan 20kg. dus dat lijkt me geen optie.

Ik heb een set 17" van mijn V60 echter verkocht en die moeten in dat geval dus ook verstuurd worden.

Thanks voor de input!  :)

V70R^2

Hoever moeten ze wel niet? Brandstofkosten en wat tijd lijkt mij in dit geval voordeliger dan 4 zware pakketten, tenzij je uurloon €300,- is ;D dus waarom haalt kopende partij ze niet gewoon op...

Maestro12

Dat kan, per pakket maximaal 70 kg, maar per zending max. 1000 kg
https://www.dhlexpress.nl/nl/kennisbank/ondersteuning/afmetingen-en-gewichten
Dus twee pakketten van maken en iets van € 130,- aftikken
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

classicT5

Willekeurige vervoerder kan dat ook voor je doen, zeker als je ze op een pallet kunt zetten. enige is rekenhouding met bereikbaarheid van laad- en losadres voor een grote vrachtwagen. Palletje binnen nederland versturen is niet zo duur meestal.

)()()sT

Citaat van: V70R^2 op 03-10-2017 12:18:55
Hoever moeten ze wel niet? Brandstofkosten en wat tijd lijkt mij in dit geval voordeliger dan 4 zware pakketten, tenzij je uurloon €300,- is ;D dus waarom haalt kopende partij ze niet gewoon op...

4x pakketpost bij PostNL is 4x €14,- ofzoiets. Ze moeten van zuid Limburg naar Schagen (NH) dus dat doe je niet eventjes.

Thys

Via cheapcargo.nl verstuurde ik vorig jaar een 200kilo pallet naar Duitsland voor 50 euro, het lijkt me sterk dat het binnen Nederland veel duurder zou zijn.

classicT5

Precies, als je het op een pallet zet, gaat er een wereld aan mogelijkheden voor je open :)

Losse dozen zit je gebonden aan de bekende pakket ervoerders